Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Eftersom du verkar likställa hastighetsöverträdelse med våldsbrott/sexualbrott m.m. så antar jag att det är utsiktslöst att föra en vettig diskussion med dig.
Vad som i slutändan ser illa ut är att Erik/Alexander blåljuger i förhör, dock förståeligt med tanke på vad som står på spel och att brått & straff inte står i relation till varandra.
Vad skrev jag egentligen? Jag ställde frågan hur långt ska kollegialt acceptans gå? Jag har aldrig likställd några brott. Men om polisväsendet börjar acceptera att kollegor gör sig skyldig mindre lagöverträdelse/brott och släpper det med ryggdunkning så var händer då? Kan allmänheten lita på polisen?
Vad tror att händer när Kalle kör 120 på 90 väg och idiot tvillingar står där med laser i högsta hugg. Kalle är lastbilschaufför och sent på jobbet. Blir det ryggdunkning eller ryker Kalles lapp, jobb och försörjning.
Blir det ryggdunkning och kollegialt acceptans när polisen Pelle bankar frun gul och blå i fyllan?
Jag likställer ingenting utan frågar, ska lagen vara samma för alla?
Du anser att det inte ska vara det. Förklara det chaffisen Kalle så står utan jobb och pengar eller till Polisen Pelles fru får stryk igen och ungarna gråter i under täcket.