2026-04-19, 15:12
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
"Fredrik Burvall är familjen Gaffarovs advokat och har i över 20 år hjälpt dem med deras utvisningsärende."

Så de skulle ha utvisats för länge sedan men har blivit kvar på grund av våra hittills löjliga regler där alla måste få tio biljoner chanser?

EDIT: Jaha, efter att ha bläddrat lite i tråden hade jag tydligen rätt i det antagandet. Ut med fanskapen som redan missbrukat vår gästfrihet å det grövsta.
Och vem fan är Fredrik Burvall och hur mycket pengar har han tjänat på denna rättsvidriga verksamhet i 20 år, och vem har betalat?

Varje utvisningsärende är ett direkt resultat av en misslyckad gränskontroll och misslyckad invandringspolitik.

Ett utvisningsörende som pågått i 20 år är en skandal och en haverikommission bör tillsättas och presentera resultatet och samtliga kostnader före valet.
Citera
2026-04-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/trots-stodet-fran-tusentals-sundsvallsbor-dmitriy-och-elena-ska-utvisas-efter-22-ar

Ett välintegrerat gift par som bott här i 22 år ska ut, men deras son får stanna.
Självklart ska detta par få vara kvar här och fortsätta bidra till samhället.

Så här blir det när högernationalisterna har makten.
Hur många fler sådana här utvisningar kommer vi att få se om Åkesson får makten efter valet?
Hur kan du kalla dem "ett välintegrerat par" när de har lyckats uppehålla sig i Sverige i 22 års tid utan att lyckats bli svenska medborgare eller ens nå permanent uppehållstillstånd?
Citera
2026-04-19, 15:32
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Och vem fan är Fredrik Burvall och hur mycket pengar har han tjänat på denna rättsvidriga verksamhet i 20 år, och vem har betalat?

Varje utvisningsärende är ett direkt resultat av en misslyckad gränskontroll och misslyckad invandringspolitik.

Ett utvisningsörende som pågått i 20 år är en skandal och en haverikommission bör tillsättas och presentera resultatet och samtliga kostnader före valet.

Att "flyktingadvokater" kunnat, och säkerligen fortfarande kan, skära guld med täljkniv i Sverige är väl relativt välkänt. De brukar annonsera i olika sammanhang där invandrare fylkas. Du och jag betalar notan.

Utan att vara särdeles insatt i just detta, förmodar jag att orsaken till geschäftets lönsamhet främst är de extrema kraven på svenska myndigheter att uppnå hundraprocentiga garantier för att ingen "flykting" någonsin drabbas av något hemskt vid hemkomsten, vilket inneburit att utvisningsärenden kunnat förhalas i domstolsväsendet i åratal, i vissa fall årtionden.

Min gissning (har inte kollat upp honom närmare) är att Fredrik Burvall, i likhet med många av hans sort, har tjänat åtskilliga miljoner på skattebetalarnas bekostnad.

En haverikommission hade behövts för att utreda hela systemet och hur det kunnat gå så fel.
Citera
2026-04-19, 18:02
Medlem
olinstys avatar
Mer kritik på migrationsverket att de tar 22 år för ett beslut
Citera
2026-04-19, 18:36
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Så här blir det när högernationalisterna har makten.

Jo men högernationalisterna har blivit stora pga tidigare förd politik främst av S men även Reinfeldt. Hade man skött det mer rationellt från första början hade det inte blivit så här. Skulden ligger främst bland massinvandringsförespråkare ursprungligen.
Citera
2026-04-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det beror vilken grupp man talar med.

Invandrarna? Inte speciellt svårt, dessa är ofta öppna och ärliga med att de inte är svenskar och tillhör andra grupper.

Svenskar? Väldigt svårt. De har blivit matade med propaganda hela livet att det är jättehemskt att påpeka att alla här inte är svenskar.

En psykologisk låsning då för att man inte vill veta hur världen egentligen är.
Citera
2026-04-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det går mycket bra att förena individualism med en kognitiv föreställning om ett gemensamt samhälle.

Ja, men samtidigt verkar det vara svårt för många.

Kollektivism har gått snabbt tillbaka i takt med att individualismen har gått framåt.
Citera
2026-04-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Absolut alla kan inte komma till Sverige och jag känner såklart inte just dessa människor och helt säkert inte du heller. Generellt sett är det dock fel att utvisa folk som vistats här hur länge som helst och knappast hittat på mer jävelskap en en stor del av alla etniska svenskar. Var restriktiv med vilka vi släpper in istället.

Nå med det sagt så borde vi koncentrera oss på asen istället som vistas här i det enda syftet att använda landet som en bas för sina grovt kriminella affärer. Jag har ingen som helst nåd till övers för dessa människor. Utvisa dem om det går i annat fall så stoppa dem på vilket sätt som helst. Det borde liksom in the old west vara belöning på dem, döda eller levande. Så visst kan man tycka att det är många som förtjänar dödsstraff och tyvärr även en del etniska svenskar. Svenskar som arbetar på känsliga positioner som till exempel väktare och liknande men som säljer sig till de kriminella. Det finns inte ord för att beskriva det förakt jag känner för den typen av folk. Vilka satans jävla as.

Problemet är att man har släppt in allsköns pack i drygt 50 år.

Det har i grunden fördärvat samhället.

Det är nu svårt eller omöjligt att göra ogjort.

Ett av huvudargumentet mot att just inte släppa in dem var/är ju att det sen blir väldigt vårt hur man ska hantera dem.
Citera
2026-04-19, 19:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ja, men samtidigt verkar det vara svårt för många.

Kollektivism har gått snabbt tillbaka i takt med att individualismen har gått framåt.

Vi ska inte ha kollektivism. Det strider mot den mänskliga naturen. Jakt och samlarsamhällen är inte kollektiva samhällen, och det på goda grunder.
Citera
2026-04-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vi ska inte ha kollektivism. Det strider mot den mänskliga naturen. Jakt och samlarsamhällen är inte kollektiva samhällen, och det på goda grunder.

Jag vill leva i en demokrati och inte i ett jakt- och samlarsamhälle.

Då håller jag inte med dig.
Citera
2026-04-19, 20:04
Avslutad
Alltså.. det är ingen mänsklig rättighet att få leva i Sverige..

Är tiden ute för deras uppehälle så är det så..
Citera
2026-04-19, 20:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag vill leva i en demokrati och inte i ett jakt- och samlarsamhälle.

Då håller jag inte med dig.

Över 99 procent av människans tid har levt i ett jakt samlarsamhälle. Vi är biologiskt skapta för det. Var och en som granskar nutida samhällen som lever som jakt och samlare kan notera att det råder demokrati där, trots frånvaro av kollektivism men ett försvar för individen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in