Citat:
Ursprungligen postat av
mlon.eusk
Och vem fan är Fredrik Burvall och hur mycket pengar har han tjänat på denna rättsvidriga verksamhet i 20 år, och vem har betalat?
Varje utvisningsärende är ett direkt resultat av en misslyckad gränskontroll och misslyckad invandringspolitik.
Ett utvisningsörende som pågått i 20 år är en skandal och en haverikommission bör tillsättas och presentera resultatet och samtliga kostnader före valet.
Att "flyktingadvokater" kunnat, och säkerligen fortfarande kan, skära guld med täljkniv i Sverige är väl relativt välkänt. De brukar annonsera i olika sammanhang där invandrare fylkas. Du och jag betalar notan.
Utan att vara särdeles insatt i just detta, förmodar jag att orsaken till geschäftets lönsamhet främst är de extrema kraven på svenska myndigheter att uppnå hundraprocentiga garantier för att ingen "flykting" någonsin drabbas av något hemskt vid hemkomsten, vilket inneburit att utvisningsärenden kunnat förhalas i domstolsväsendet i åratal, i vissa fall årtionden.
Min gissning (har inte kollat upp honom närmare) är att Fredrik Burvall, i likhet med många av hans sort, har tjänat åtskilliga miljoner på skattebetalarnas bekostnad.
En haverikommission hade behövts för att utreda hela systemet och hur det kunnat gå så fel.