Citat:
Ursprungligen postat av
ZenFinancier
Du presenterade inget data för påståendet: "S&P har inte sett ett liknande rally på typ 100år, hela börsen beter sig märkligt samtidigt som världen brinner. ".
Men detta påstående är fel, precis som du har fel om i princip allt du häver ur dig.
Du får nog gå tillbaka till skolbänken, här är första resultatet på Google:
Citat:
1982/1940s Momentum: The current April 2026 rally matches the speed of recoveries last seen in September 1982 and September 1940.
Så förutom 1982 var det nästan 100år sedan vi såg ett liknande rally. Överköpt och övervärderat, såklart.
Om vi tittar på tidigare bubblor så kan vi konstatera att det ofta sker ett rally innan nästa krasch:
Citat:
The 1974-1980 Recovery: Following a 50% decline in 1974, the market staged a massive 2447% rally before the next 40% decline.
Kan du förklara vad som är fel i detta stycke, som du valde att utelämna:
Citat:
Försäljningen fortsätter rasa och PE närmar sig återigen 400. Demokraterna ser ut att kunna vinna både huset och senaten, varvid gamle Elon kan förvänta sig en tsunamin av utredningar och (troligtvis) fängelse. Teknik haltar efter konkurrenterna. Utspädningen är extremt, 3.6% sist jag tittade. Det pågår en brain-drain där alla med insyn väljer att lämna skeppet. Varumärket förknippas med MAGA och nazism. osv osv.