2026-04-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ung tjej tragiskt men får skylla sig själv
Förmodligen lekt med telefon och setat lagt upp något meningslöst på Tik tok och sedan gick det det gick….
Hon lär ju inte göra om det alla fall

Ditt inlägg är lite väl hårt även för att vara flashback. Tänk på att hennes familj o vänner sannolikt läser denna tråd. Jag tror inte hon fipplade med telefonen, jag tror hon somnade eller väjde för ett rådjur. (Baserat på trolig hastighet och överstyrning)
Citera
2026-04-19, 10:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Sådana där svackor kan vara förrädiska vid underkylt regn och liknande. Jag vet inte hur nattemperaturen är på Gotland men här på fastlandet så har det varit flera nätter med minusgrader och lokal halka. Många som varit ivriga att ta av vinterdäcken har fått läskiga upplevelser.

När tidningen tog bilden har givetvis eventuell frost försvunnit.
Jag läser mig till att det var 3-4 grader aktuell natt. Jag tippar på trötthet, för hög hastighet och mobiltittande. Jag har kört sträckan och den inbjuder till "plattan i botten". Hon ville hem, efter en natt på stan...
Citera
2026-04-19, 10:31
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag läser mig till att det var 3-4 grader aktuell natt. Jag tippar på trötthet, för hög hastighet och mobiltittande. Jag har kört sträckan och den inbjuder till "plattan i botten". Hon ville hem, efter en natt på stan...

Inga fartkameror just där?
Citera
2026-04-19, 10:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Inga fartkameror just där?
Nej.
Citera
2026-04-19, 10:50
Medlem
Citat:
Förmodligen lekt med telefon och setat lagt upp något meningslöst på Tik tok och sedan gick det det gick….

Är du helt jäkla störd? Du kan för fan inte sitta och fantisera ihop vad som hänt. Visa respekt till hennes familj och vänner!
Citera
2026-04-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombastic01
Visa respekt till hennes familj och vänner!

Varför det? Det är ju just dom som fostrat och format henne till den hon blev.

Köra för fort, köra uttröttad, inte visa hänsyn till omgivningen och inte respektera livet.

Men vi skall "visa respekt"...?
Glöm det!
Citera
2026-04-19, 11:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joluell
A*ma R*nstr*m verkar det vara

Är det bekräftat?
Citera
2026-04-19, 12:20
Medlem
ronnas avatar
Citat:
Är du på riktigt din felavlade skäggbiff?
Om du inte har fakta så håller du din extremt plumpna kommentar för dig själv!
Du hade nog inte sagt detsamma om det var en nära anhörig till dig, eller med tänket du har så hade du kanske det.
Visa respekt din jävla rövhatt till individ!
Citera
2026-04-19, 15:03
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronna
Är du på riktigt din felavlade skäggbiff?
Om du inte har fakta så håller du din extremt plumpna kommentar för dig själv!
Du hade nog inte sagt detsamma om det var en nära anhörig till dig, eller med tänket du har så hade du kanske det.
Visa respekt din jävla rövhatt till individ!
Han har ju rätt. Hon har säkert suttit och pillat på mobilen och blåst av vägen. Kvinnor är betydligt sämre förare än män, det finns det vetenskap på. Varför ska man respektera någon som kört ihjäl sig? Är det något avundsvärt?
Citera
2026-04-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombastic01
Är du helt jäkla störd? Du kan för fan inte sitta och fantisera ihop vad som hänt. Visa respekt till hennes familj och vänner!

Det är så mycket påverkansoperationer på flashback numera. Varenda tråd kapas sönder av de tio första inläggen som allt som oftast bara är korkat dravel för att reta upp folk. Helt efterblivna takes.

Har nåt litet barn dött så beror det minsann alltid på att föräldrarna suttit med telefonerna. Har det drunknat så handlar en massa inlägg om hur korkad man är som låter sina barn bada etc. Har det blivit påkört så dumförklaras föräldrarna som låter barnen vara utomhus öht. Bara total hjärnröta i syfte att irritera läsare.

Flashback är ju till för spekulationer men tycker mig se kraftigt minskad kvalitet på spekulationerna och mer inlägg från användare som fantiserar fritt från en hjärndöd hjärna. Man kan ju ifrågasätta hur många som faktiskt skriver vad de tycker och inte bara det som retar upp..

Tragiskt att köra ihjäl sig så ung kan jag tycka...lär väl dyka upp mer information sinom tid.
Citera
2026-04-19, 15:52
Medlem
Citat:
Varför det? Är du ny på Flashback?
Logga in på ett annat forum om du känner dig störd av innehållet här…

Om en wt familj har en dotter som buskör o kör ihjäl sig måste man väl få diskutera

Finns absolut ingenting ännu som fastslår ”buskörning”.
Du diskuterade heller inte - du antog saker som målade ut henne som en dålig människa HELT UTAN BEVIS.
Precis som personerna som antog att hon va onykter.
Höj nivån
Citera
2026-04-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Han har ju rätt. Hon har säkert suttit och pillat på mobilen och blåst av vägen. Kvinnor är betydligt sämre förare än män, det finns det vetenskap på. Varför ska man respektera någon som kört ihjäl sig? Är det något avundsvärt?
Haha visa gärna vetenskapen på det för forskningen säger motsatsen

Eftersom du inte lär kunna göra det så kan jag ge dig lite läsning:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EjJ4J/ny-studie-darfor-kor-kvinnor-battre-an-man

https://nyhetsrum.folksam.se/pressmeddelanden/nya-siffror-fran-folksam%E2%80%93man-sitter-oftast-bakom-ratten,-men-kvinnor-kor-sakrare?id=B16F59E6 B9CCFEAB&d=2013-03-08#:~:text=Av%2520tidigare%2520forskning%2520framg %C3%A5r%2520ocks%C3%A5%2520att%2520olyck sorsaken,h%C3%B6gre%2520risker%252C%2520k%C3%B6r%2 520oftare%2520f%C3%B6r%2520fort%2520och

https://msverige.se/sa-tycker-vi/m-sverige-granskar/m-sverige-granskar-kvinnliga-krockdockor/#:~:text=M%C3%A4n%2520k%C3%B6r%2520mer%252C%2520fo rtare%2520och,ratten%2520och%2520ofta%2520p%C3%A5% 2520passagerarplats.
Senast redigerad av Scopami 2026-04-19 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in