2026-04-18, 23:26
Medlem
Amsvartners avatar
Hon har väl väjt för nå djur..end of story.
Citera
2026-04-18, 23:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Hon har väl väjt för nå djur..end of story.
Det tror jag med. Det var gryning och det är då många djur är aktiva som älg, rådjur och grävling.

Hon har sett ett djur över vägen och det enda hon tänkte på var att svänga undan och bromsa så hårt hon kunde för att inte köra på djuret och inte hamna i diket men det gick för fort så hon hann inte svänga upp på vägen igen.
Citera
2026-04-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Som några redan nämnt. Hon lär ha kört av vägrenen till höger i kurvan, sedan kommit upp på vägen igen på sniskan för att sedan köra av vägen på andra sidan. Så det är alltså inte bromsspår på bilden utan kraftig bredsladd. (Om jag förstått de andra rätt)

På en annan bild så ser det ut och vara märken i åkern var bilen till slut stannat - på andra sidan av polisbilen. Så då lär bilen ha voltat och flugit ganska långt.

Aaaah okej då är jag med!
Tänkte att hon kört rakt över vägen och bromsat hela vägen.
Men om det gått i sidled/sladdat förstår jag.
Vet inte varför det inte klickade i mitt huvud. Jag såg ju att folk skrivit bredsladd. 🤦

Fyfan vilken fruktansvärt händelse..

Som någon tidigare skrivit undrar jag också vem som larmade.
Ligger de några hus precis där?
Eller har hon lyckats själv? Hon va ju vid liv när räddningspersonal kom till platsen iaf
Citera
2026-04-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det tror jag med. Det var gryning och det är då många djur är aktiva som älg, rådjur och grävling.

Hon har sett ett djur över vägen och det enda hon tänkte på var att svänga undan och bromsa så hårt hon kunde för att inte köra på djuret och inte hamna i diket men det gick för fort så hon hann inte svänga upp på vägen igen.

Haha Gotland har bara ett av de tre djuren, just FYI 😅

Men ja antingen det eller som sagt att hon varit taxi för polare hela natten och att hon tyvärr slumrat ifrån under den lååångs vägen hem.
När tystnaden lagt sig i bilen och man suttit där ensam på vägarna utan ett enda möte på typ 45 min så kickar somnen in hårt ibland.
Citera
2026-04-18, 23:54
Medlem
Citat:

Älg och grävling, du bor inte på Gotland du.
Citera
2026-04-18, 23:56
Medlem
Citat:

Det finns inga älgar på Gotland. Dock hittades det en död älg 2018 på en strand, sannolikt en som flutit in från fastlandet.
Grävling finns inte heller i faunan.
Räv finns dock.
Rådjur fanns inte heller, men några jägare förde över ett 20-tal rådjur 1989 och det finns runt 4500 rådjur idag,
https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/efter-20-ar-avslojas-hemligheterna/rxv51pgl
Citera
2026-04-19, 00:10
Medlem
Om det är denna A*ma R*nström (*=L , O) och hon är prick 20år från burs (enligt hennes Facebook).
Så är det ju hennes farbror som blev gripen för mordförsök på sin sambo. Tror det senare sänktes till grov misshandel eller något sådant.
Blodisande fall. Kvinnan beskrev det som att han varit hennes stora trygghet och sen den kvällen efter alkohol och att hon nekade honom sex ska han ha blivit så förbytt att hon fått slå sig fri och sprang ut halvnaken och barfota i snön mitt i natten flera hus bort innan hon såg en granne det lyste hos som hon sprang in till och larmade polis.

Usch vissa familjer är verkligen med om allt för mkt på samma gång (självklart inte synd om farbrodern, men synd om pappan som först ”förlorar sin bror” på ett avskyvärt sätt och sen förlorar sin dotter på det mest tragiska sätt)
Citera
2026-04-19, 00:49
Medlem
Kör inte för fort ungdomar. Livet är kort nog ändå.
Citera
2026-04-19, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scopami
Väldigt långa bromsspår utan att försök att svänga upp mot vägens riktning igen tycker jag??
Eller ser det normalt ut för en som tex somnat för er andra?
För mig, så ser det mer ut som att det varit lite för hög fart med i bilden.
Citera
2026-04-19, 08:20
Medlem
Ung tjej tragiskt men får skylla sig själv
Förmodligen lekt med telefon och setat lagt upp något meningslöst på Tik tok och sedan gick det det gick….
Hon lär ju inte göra om det alla fall
Citera
2026-04-19, 09:44
Medlem
småsurs avatar
Det rimligaste när man är ung och dum, trött som fan. Kör för fort, kan ju vägen utantill. Skräms av ett rådjur och tappar kontrollen över den gamla Renaulten. Vila i frid.
Citera
2026-04-19, 10:03
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är lite backe där också, uppåt eller nedåt, beroende från vilket håll man kommer (såklart).

Sådana där svackor kan vara förrädiska vid underkylt regn och liknande. Jag vet inte hur nattemperaturen är på Gotland men här på fastlandet så har det varit flera nätter med minusgrader och lokal halka. Många som varit ivriga att ta av vinterdäcken har fått läskiga upplevelser.

När tidningen tog bilden har givetvis eventuell frost försvunnit.
Senast redigerad av JymdKjam 2026-04-19 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in