2026-04-19, 14:23
Medlem
AlfaQhards avatar
Såg klippet precis, synd att han spelar så fruktansvärt dåligt så att man skäms.

Jag anser också att man bör respektera de andra resenärerna och inte förgripa sig på dem som han gör. Spela på torget eller gatan är en sak, för då kan folk undkomma oljudet, men när folk sitter fast i ett trångt utrymme är det oerhört dålig stil att spela otäcka låtar.

Ta ett exempel där aset skulle spela "death metal" istället för falsk gitarr? Folk skulle dräpa honom.
Citera
2026-04-19, 14:25
Medlem
Ska gärna vara tyst i kollektivtrafiken
Citera
2026-04-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/william-stoppas-fran-att-sjunga-pa-tunnelbanan-sl-ingen-fri-scen

Själv tänker jag att det är ett jävla gissel just i tunnelbanevagnen, utanför spärrarna ok...

William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!

Eller är det jag som är ute och flyger? Vad tycker flashback?

Problemet är ju att det kan upplevas störande. Står de ute på gatan kan man VÄLJA att gå därifrån. Inne i en vagn måste man lyssna vare sig man vill eller.

Det är inte okej med folk som spelar upp hög musik eller talar i telefon extremt högt inne i vagnen heller, det är respektlöst.
Citera
2026-04-19, 15:30
Medlem
Fantens avatar
Just William är ju rätt duktig och spelar traditionell svensk musik och det tycker jag bara är trevligt. Problemet är att om vi tillåter William, så måste vi tillåta alla.
Citera
2026-04-19, 15:34
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/william-stoppas-fran-att-sjunga-pa-tunnelbanan-sl-ingen-fri-scen

Själv tänker jag att det är ett jävla gissel just i tunnelbanevagnen, utanför spärrarna ok...

William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!

Jag hatar trubadurer.
Citera
2026-04-19, 15:44
Medlem
Citat:

Just william tycker jag är lite till ett undantag, han tar kulturen till folket.
Problemet är väl dock att tillåter man honom, så får man tillåta massa andra tomtar och det finns det gott om.
Kanske någon typ av licens för att spela på t-banan, så det verkligen finns någon typ kvalitetskrav.
Citera
2026-04-19, 15:44
Medlem
Aakerbocks avatar
Håller med TS att det är med viss tvekan okej utanför spärrarna. Men de idioter som går runt i vagnarna och påtvingar mig deras "musik" är ett gissel. Och sedan går de ju runt och tigger också. Då kan man sträcka fram en femhundring och säga: " Ge mig 480 tillbaka".
Citera
2026-04-19, 15:50
Medlem
Citat:

Det är förbjudet av säkerhetsskäl; om nån spelar i t-banan hörs inte utropen.
Sen är det förstås väldigt störande och oförskämt att tro att alla vill höra skiten.
Senast redigerad av lavsduns 2026-04-19 kl. 16:14.
Citera
2026-04-19, 16:10
Medlem
SL:s trygghetsvärdar och ordningsvakter tillåter inte ens att någon sluter ögonen och lutar sig bakåt under färden.

Då kan man fråga sig varför tiggare och annat löst pack som förpestar tillvaron ska tillåtas?
Citera
2026-04-19, 16:47
Medlem
halaltarzans avatar
Ser att en del nämner tiggare här och då är bara min fråga, var ser ni dem nuförtiden?

Och för att svara på frågan så kan trubadurerna spela på gator och torg där man liksom kan komma undan.
Citera
2026-04-19, 17:03
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ser att en del nämner tiggare här och då är bara min fråga, var ser ni dem nuförtiden?

Och för att svara på frågan så kan trubadurerna spela på gator och torg där man liksom kan komma undan.
Häromdagen satt det en utanför Systemet i Sundby Park i Sundbyberg
Citera
2026-04-19, 17:49
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Är det så jävla jobbigt att nån sitter och spelar en låt eller två?
Du har alltid möjligheten att byta vagn, du behöver inte ge honom pengar, så jag ser inte riktigt vad lite musik gör för skada här?

Samtidigt så låter man ju tiggare gå runt i vagnarna och störa folk. Eller så sitter de vid ingångarna. Jag ser inte riktigt varför det tillåts men inte det här, som ju är underhållning och inte tiggeri?

Har barnvagnar och pensionärer alltid så lätt att byta vagn? En vagn är dessutom 50m lång.

Dessutom är det inte alltid man har samma musiksmak. Kommer det en dyngfull +60 proggare som står och skriker så är de inte heller så mysigt.

Problemet är att ska du tillåta det ena måste du tillåta de andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in