2024-09-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Ja det är fan gay att ta en kvinnas efternamn. Har en "vän" som tog sin frus efternamn för att det var "ovanligt och han hade en sson namn"..... Han är en riktig cuck och hon bestämmer över honom. Har noll respekt för honom numera. Tror den skatan manipulerade honom att skaffa barn med henne så att han är fast med henne och ungarna tills de är vuxna....

Men det stora problemet handlar inte om hennes eller hans efternamn utan hennes beteende, som du beskriver det.

En man lägger sin familj under sina vingar - men det viktigaste där också är ju hur han är som person. Är han en ansvarsfull, varm, genuin och stadig man kan han väl bära sin frus efternamn med stolthet och ta hand om det. Paret väljer efternamn. En riktig man är inte svag på det sättet.
Citera
2024-09-13, 11:51
Medlem
Jag ser att vissa sager att de har behalt sina respektive efternamn aven efter giftemal. Hur vanligt ar detta i Sverige?

Har i Japan sa maste man som gift ha samma efternamn. 95% valjer tydligen makens efternamn. Detta ar nu uppe for diskussion, att kunna ha olika efternamn. Det finns dock ett stort undentag till detta. Om en av parterna inte ar japansk medborgare gar det dock utmarkt att ha olika efternamn som gifta!

Jag har ingen direkt asikt i fallet. Fast a andra sidan sa har jag heller inte nagon bil.
Citera
2024-09-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blimp
Jag ser att vissa sager att de har behalt sina respektive efternamn aven efter giftemal. Hur vanligt ar detta i Sverige?

Har i Japan sa maste man som gift ha samma efternamn. 95% valjer tydligen makens efternamn. Detta ar nu uppe for diskussion, att kunna ha olika efternamn. Det finns dock ett stort undentag till detta. Om en av parterna inte ar japansk medborgare gar det dock utmarkt att ha olika efternamn som gifta!

Jag har ingen direkt asikt i fallet. Fast a andra sidan sa har jag heller inte nagon bil.

Här kan du läsa lite:
https://www.isof.se/lar-dig-mer/bloggar/namnbloggen/inlagg/2023-08-24-vilket-eller-vilka-efternamn-valjs-vid-giftermal
Citera
2024-09-17, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Här kan du läsa lite:
https://www.isof.se/lar-dig-mer/bloggar/namnbloggen/inlagg/2023-08-24-vilket-eller-vilka-efternamn-valjs-vid-giftermal
Jag ser att det har forandrats ganska mycket. Intressant.
Tack!
Citera
2024-09-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Riktiga män är totalt ointresserade vad de råkar heta i efternamn.

Manligheten sitter inte i att lyckas få en kvinna att byta sitt efternamn.

+1 på det!

Jag hade ett mycket vanligt namn i Sverige, fram tills giftermålet för 20 år sedan. Lade till min frus efternamn, voila! Nu finns det bara en med mitt namn i världen vad jag vet.

Lättare att bli ihågkommen, under våra resor etc.

Har inget med manlighet att göra, jag tycker snarare att det är tragiskt att man har så dålig självkänsla att ena fru skall anpassa sig till mannen. Så jävla 1950-tal!
Citera
2026-04-19, 15:17
Medlem
tjallepetters avatar
Har också märkt av detta.

Skulle inte i min vildaste fantasi ens tänka tanken.

Man är bra cucked som man om man går med på detta och nej jag är inte kvinnohatare eller dylikt.

Det är bara så att kvinnan är en gatekeeper till sex och mannen till relation/giftermål.

Sexet sker alltså på kvinnans villkor och relationen på mannens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in