2024-09-12, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Märks att du har hål i huvudet. Förklara för mig hur balkongflygning och efternamn hör ihop

Du resonerar som en person som har komplex. Jag har själv ett väldigt ovanligt efternamn, men om jag hade ett bonnigt namn som Johansson och skulle gifta mig med en kvinna som hade ett ovanligt efternamn, skulle jag troligen ta hennes.
Citera
2024-09-12, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Märks att du har hål i huvudet. Förklara för mig hur balkongflygning och efternamn hör ihop
Nu var det inte jag utan du som tyckte att ta skolans grupparbete utan att ha förstått ämnet. Om du slutar lägga dig i vuxna människors konversation så kommer det nog gå bra för dig med.
Jag pratar fortfarande om heder. Vad du pratar om skiter jag faktiskt fullständigt i.
Citera
2024-09-12, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Du resonerar som en person som har komplex. Jag har själv ett väldigt ovanligt efternamn, men om jag hade ett bonnigt namn som Johansson och skulle gifta mig med en kvinna som hade ett ovanligt efternamn, skulle jag troligen ta hennes.
Jag är lite på gång med att gifta mig. Varken jag eller kvinnan tror på äktenskap men det blev viktigt i samband med barn. Jag själv bytte efternamn för ett tag sedan för att rädda namnet. I vårt fall har vi en stor åldersskillnad i relationen där jag själv har vuxna barn där ett av barnen har gått från lite instabil till en fullfjädrad idiot, påhejad av en mamma som inte kan släppa att hon blev lämnad.
Kvinnan jag lever med har precis som mig ett ovanligt namn och min idé var att hon tog ett dubbelnamn medan mitt krav är att vårt barn ska bära mitt namn. Nu skiter jag i namn utan bytte mest för att kina efterlevande skulle kunna välja. Denna gång har jag skaffat en frisk kvinna så det finns förhoppning att vi inte fuckar upp detta barn som mitt ex gjorde med det förra. Därför blev namnet viktigt. Både för att detta barn ska slippa förknippas med narcissisten trots att de är syskon men även då jag kommer dö innan detta barn kommit upp i äldre ålder.
Men jag tappade hakan. Sambon ville inte veta av dubbelnamn och skulle vi nu gifta oss även av praktiska skäl så kommer hon fimpa sitt namn så fort vigselförättaren gjort sitt.
Citera
2024-09-12, 17:10
Medlem
Jag skulle sammanfatta det såhär.

"jag är så trygg och säker på att jag är heterosexuell så det är okey att ligga med män då och då."
"jag är så trygg i min manlighet att jag kan ta på mig en kjol och sminka mig och kalla mig bettan för jag vet innerst inne hur manlig jag är."
Dvs jag är så pass individualiserad så gruppnormativa förmaningar inte avser mig och jag är fri att välja helt själv vad som ingår i ord som" manligt" "hetero" helt enkelt alla ord betyder helt enkelt precis vad jag tycker att dom ska betyda och eftersom jag bestämmer det har jag också alltid rätt.

Sen kan man ju tvista om det FAKTISKT är så.

Sen så är ju svenskar pengar och status kåta och vill inte vara arbetarklass utan vill gömma sig bakom nå flashigt namn och låtsas som att bolånerallyt gör dom till överklass medans dom lydigt stämplar in som alla andra.
Fast jag kan tycka helt ärligt så får man väl fan heta vafan man vill men det är ju i så fall löjligt o vänta tills man startar familj innan man får tummen ur arslet och byter från något man tyckt varit fult hela livet.
Då är man ju rätt sent på det kan jag tycka.
Citera
2024-09-12, 17:33
Avslutad
Låt säga att den ena sidan heter Mohammed och den andra sidan heter Kristersson i efternamn, de gifter sig och den ena sidan väljer den andra sidans efternamn, vem vinner mest på det valet av efternamn?
Citera
2024-09-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Nu var det inte jag utan du som tyckte att ta skolans grupparbete utan att ha förstått ämnet. Om du slutar lägga dig i vuxna människors konversation så kommer det nog gå bra för dig med.
Jag pratar fortfarande om heder. Vad du pratar om skiter jag faktiskt fullständigt i.
Har du inte heder eller ? 😀
Citera
2024-09-12, 17:57
Medlem
Byxfuckers avatar
Efternamn i sig är ju ett relativt nytt sätt att särskilja människor från varandra.
Om man på allvar tycker att det är "omanligt" att ta kvinnans namn har man inte mycket manlighet att försvara i vilket fall.

Vem fan bryr sig om man byter till det efternamn som är mer unikt eller låter häftigare?

Jag skulle byta från ett generiskt efternamn utan att tveka.
Dubbelnamn lägger bara över valet till ens barn och är en feg väg att gå.

Edit: Ja, "relativt nytt" syftar på att efternamn blev en etablerad grej i större och större utsträckning mellan 1600-1800-tal.
Senast redigerad av Byxfucker 2024-09-12 kl. 18:14.
Citera
2024-09-12, 18:21
Medlem
GertBennys avatar
Ja det är fan gay att ta en kvinnas efternamn. Har en "vän" som tog sin frus efternamn för att det var "ovanligt och han hade en sson namn"..... Han är en riktig cuck och hon bestämmer över honom. Har noll respekt för honom numera. Tror den skatan manipulerade honom att skaffa barn med henne så att han är fast med henne och ungarna tills de är vuxna....
Citera
2024-09-12, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Har du inte heder eller ? 😀
Nä, jag tror mer på fria val i relationen än styrmedel.
Citera
2024-09-12, 20:09
Bannlyst
Personligen tycker jag att det är ännu töntigare att gifta sig
Citera
2024-09-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Nä, jag tror mer på fria val i relationen än styrmedel.
Ja också men det verkar inte fungera så bra ingen giter sig,ingen föder barn,chads,alfas ,kvinnor ledsna ,incels mm 😔
Citera
2024-09-13, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja också men det verkar inte fungera så bra ingen giter sig,ingen föder barn,chads,alfas ,kvinnor ledsna ,incels mm 😔
Jag vill lägga det på alla ”män”. En riktig man utan osäkerhet som letar en ny mamma står inte högt i kurs i ett samhälle där kvinnor tjänar egna pengar. Även jag som man lämnade kärringen. Mitt liv förändrades inte mer än att jag fick en människa mindre att ta hand om. Tro fan att kvinnor väljer bort en ”man” i sitt liv om de oavsett måste dubbelarbeta medan den Svenska ”mannen” tar allt bra från den muslimska livsåskådningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in