Citat:
Ursprungligen postat av
Bonobo22
Du resonerar som en person som har komplex. Jag har själv ett väldigt ovanligt efternamn, men om jag hade ett bonnigt namn som Johansson och skulle gifta mig med en kvinna som hade ett ovanligt efternamn, skulle jag troligen ta hennes.
Jag är lite på gång med att gifta mig. Varken jag eller kvinnan tror på äktenskap men det blev viktigt i samband med barn. Jag själv bytte efternamn för ett tag sedan för att rädda namnet. I vårt fall har vi en stor åldersskillnad i relationen där jag själv har vuxna barn där ett av barnen har gått från lite instabil till en fullfjädrad idiot, påhejad av en mamma som inte kan släppa att hon blev lämnad.
Kvinnan jag lever med har precis som mig ett ovanligt namn och min idé var att hon tog ett dubbelnamn medan mitt krav är att vårt barn ska bära mitt namn. Nu skiter jag i namn utan bytte mest för att kina efterlevande skulle kunna välja. Denna gång har jag skaffat en frisk kvinna så det finns förhoppning att vi inte fuckar upp detta barn som mitt ex gjorde med det förra. Därför blev namnet viktigt. Både för att detta barn ska slippa förknippas med narcissisten trots att de är syskon men även då jag kommer dö innan detta barn kommit upp i äldre ålder.
Men jag tappade hakan. Sambon ville inte veta av dubbelnamn och skulle vi nu gifta oss även av praktiska skäl så kommer hon fimpa sitt namn så fort vigselförättaren gjort sitt.