2026-04-19, 11:53
  #3397
Medlem
Att Polisen missat detta i 10 år är inget annat än ytterligare en skandal men som vanligt drabbas ingen av konsekvenser av denna grova inkompetens. Här jar en mördare gått fri i 10 år och dessutom barnens far. Vklket jävla trauma. Barnen kommer behöva psykolog resten av livet.
Hur mkt kan rn myndighet fucka up med skttebetalarnad pengar inna det faktiskt leder till någonting? Fan skrämmande att man får böter för fortkörning men mord kan missas i årtionden utan konsekvenser för ngn. Clowneri
Citera
2026-04-19, 14:16
  #3398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
är det nya eller gamla uppgifter som framkommer i media?

fejkad cancer etc, sms

Artikeln är låst. Kan du citera delar ur den?
Citera
2026-04-19, 14:30
  #3399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Kollar man på dennes dåres facebook så verkade fruns död vara bara en liten bagatell.. bilen går bra och våren är på g typ.....

Ja det är som ett nästan parodiskt litet avbrott i hans vardag. Och profilbilden som han förstår att många ser, där han ler förnöjt.
Man förstår att T kallade honom "verklighetsfrånvänd".
Någonstans i stämningsansökan läste jag att han skrivit " ... tills jag berättar sanningen" , vad han nu avser med det.
Sammanhanget
framgick inte.
__________________
Senast redigerad av Marielo 2026-04-19 kl. 14:33.
Citera
2026-04-19, 15:06
  #3400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noosy
Utan att outa mig för mycket så var föräldrar och övrig släkt övertygade om att T tagit livet av sig. ”Han är ingen mördare” och just detta med att hon hade velat gå tillbaka till US. Jag hade insyn i båda sidor och ingen hade kunnat övertyga mig om att T tog livet av sig. U uppfattade jag som lugn och behaglig, jag såg inga tecken på aggression osv men vi träffades inte heller i ett sådant sammanhang där såna känslor kunde ha uppstått. Träffade U dagen innan mordet och han var dämpad men inte mer än väntat av någon som går igenom en skilsmässa.

Bara US sida av släkten.

Läs dotterns gripande förhör. Dotterns funderingar som gjorde att utredningen kom igång igen.

Jag undrar om US kan förstå vad han har gjort mot sina barn och vilket fängelse huset blev efter morden. Om han rörs lika mycket av dotterns förhör som vi normala människor inte kan undgå att göra.

Dottern säger (minns ej ordagrant) att pappa har mått så dåligt dessa år att det hade varit bättre att han dömts för mordet direkt eftersom han hade mått bättre på anstalt.

Syskonen uttrycker att de tappades bort. Jag hoppas farmor och den sidan läset barnens förhör.
Citera
2026-04-19, 15:13
  #3401
Medlem
Dottern ordagrant i förhör efter 10 år:

Citat:
De F kan fråga så blir det värderingar åt något håll eller obekvämt och konflikt.

F har därför känt okej hon är död jag kommer aldrig veta vad som har hänt

om jag undrar kommer det vara störigt liksom. F har därför känt släpp henne släpp släkten.
Citera
2026-04-19, 15:44
  #3402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Intressant läsning men vad ÄR det för klåpare som har skrivit? "Sen är det nog nånstans i augusti som Terese förklarar att hon kommer
aldrig mer, så här, det kan inte finnas nånting mellan mig och Ulf nu. Så där och då upplevde
Martin nånstans att okej då är det Martin och Martin."

Det är så på flera ställen, att namnen är helt fel.

Polisen använder AI. Då blir det så. Tyvärr.
Citera
2026-04-19, 16:18
  #3403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Artikeln är låst. Kan du citera delar ur den?
ej låst

Mannen beskriver själv i förhör att han varit deprimerad, ätit antidepressiva och träffat psykolog under flera år.
...

Vid det här tillfället ska mannen ha berättat för hustrun att han har obotlig cancer, enligt flera vittnesuppgifter. Något som visade sig inte stämma.
...
I förhör från 2015 hävdar mannen att paret åkte ner till vattnet för att kunna prata ostört från barnen. Enligt honom var det hustrun som ville återuppta relationen, men att han sa ifrån och gick hem.

– Hon sa att hon inte hade något att leva för, hävdar han i förhör.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/atalas-for-mord-i-isvak-hustruns-oro-i-sms-/
Citera
2026-04-19, 16:34
  #3404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
ej låst

Mannen beskriver själv i förhör att han varit deprimerad, ätit antidepressiva och träffat psykolog under flera år.
...

Vid det här tillfället ska mannen ha berättat för hustrun att han har obotlig cancer, enligt flera vittnesuppgifter. Något som visade sig inte stämma.
...
I förhör från 2015 hävdar mannen att paret åkte ner till vattnet för att kunna prata ostört från barnen. Enligt honom var det hustrun som ville återuppta relationen, men att han sa ifrån och gick hem.

– Hon sa att hon inte hade något att leva för, hävdar han i förhör.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/atalas-for-mord-i-isvak-hustruns-oro-i-sms-/

Tack. Jag utgick från att det handlade om gårdagens låsta artikel i Aftonbladet.

(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord (2015-01-23)
Citera
2026-04-19, 17:55
  #3405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
ej låst

Mannen beskriver själv i förhör att han varit deprimerad, ätit antidepressiva och träffat psykolog under flera år.
...

Vid det här tillfället ska mannen ha berättat för hustrun att han har obotlig cancer, enligt flera vittnesuppgifter. Något som visade sig inte stämma.
...
I förhör från 2015 hävdar mannen att paret åkte ner till vattnet för att kunna prata ostört från barnen. Enligt honom var det hustrun som ville återuppta relationen, men att han sa ifrån och gick hem.

– Hon sa att hon inte hade något att leva för, hävdar han i förhör.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/atalas-for-mord-i-isvak-hustruns-oro-i-sms-/

Enligt det jag läst i utredningen har ingen av vännerna hört U säga att T ville komma tillbaka. Kanske han visste att ingen skulle tro på det.
Undrar när han högg upp isvaken. Isen kan ju frysa igen från dag tiĺl nästa.
__________________
Senast redigerad av Marielo 2026-04-19 kl. 17:58.
Citera
2026-04-19, 18:29
  #3406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Enligt det jag läst i utredningen har ingen av vännerna hört U säga att T ville komma tillbaka. Kanske han visste att ingen skulle tro på det.
Undrar när han högg upp isvaken. Isen kan ju frysa igen från dag tiĺl nästa.
Vet ej, är bryggan välbesökt vintertid?
Kanske några i området som vinterbadar

Men det skulle vara värt att veta om isvaken fanns veckorna innan
Citera
2026-04-19, 22:39
  #3407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
Vet ej, är bryggan välbesökt vintertid?
Kanske några i området som vinterbadar

Men det skulle vara värt att veta om isvaken fanns veckorna innan

Nej jag har inte sett folk röra sig kring den här bryggan alls, faktiskt. Den ligger inte till så att man "hamnar där", från centrum sett. Enstaka hundägare då. Säkert råder viss aktivitet i byalaget där, men har själv upplevt platsen som ganska ödslig, trots en del hus i närheten.

Hans telefon hade kopplat upp sig till masten över bryggan den 19 och 21 januari -15, läste jag. Det var minst 2 dygn före den 23 jan då hon försvann.
Man anser att hon bragts om livet nere vid bryggan.
Han kan ha varit där tidigare på dagen ..
Det verkar ju vara planerat.
__________________
Senast redigerad av Marielo 2026-04-19 kl. 22:54.
Citera
2026-04-19, 22:57
  #3408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Dottern ordagrant i förhör efter 10 år:

Vem är F, är det brodern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in