2026-04-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Kan det inte bli slut på Pride? Det uppfyller inget syfte längre.
Håller fullständigt med, pinsam tillställning med pinsamma "människor".
Vad är dom stolta över undrar jag, rättigheterna som alla andra har dom redan.
Citera
2026-04-19, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Absolut! Först och främst syftar jag inte enbart på paraden eller veckan, utan hela rörelsen.

Den uppfattas av många stå för avvikande sexualitet samt vissa politiska åsikter.
När man då t.ex. flaggar pride-flaggan i vissa sammanhang, så uppfattas det som att politiska ställningstagande samt sexualitet trycks på på åskådarna. Om det sker i skolan så är det extra känsligt, då många föräldrar inte tycker att sex och ensidig politik hör hemma där.

Själva paraden gör att sexualitet och fetischer tar upp det offentliga rummet, vilket jag och många andra finner osmakligt. Detsamma är t.ex. med den berömda menskonsten i tunnelbanan och samma sak hade gällt ifall någon fått för sig att göra konst föreställandes flensost eller ha flaggor med penisar i förskolan.

Jag har inget emot homosexuella och vet de facto att många av dem tycker att rörelsen gör dem en otjänst. Knulla och älska hur du vill, så länge det är frivilligt med byxmyndiga, men tvinga inte på sex och åsikter på andra, särskilt inte barn.

Citat:
Så spindelfobi kommer av rädslan att tro att man själv är en spindel? Ja det låter trovärdigt du, bra argument

Se mitt inlägg till bimbodeluxe för svar på dina andra frågor.

Du babblar mycket om att många är emot Pride och Pide-flaggan, men var är alla dina meningsfränder? Varför anordnar ni inte motdemonstrationer om ni nu är så många? Varför startar ni inte ett politiskt parti som torde få stort genomslag om ni nu är så många? Nej ni hatare är snarare en skrattretande liten klick som ingen sunt förnuftig människa tar på allvar. (Med det inte sagt att man inte kan vara kritisk mot inslag i HBTQ-rörelsen men det är en annan mer förfinad diskussion.)

Nu var det kanske inte spindelfobi vi diskuterade.
Citera
2026-04-19, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Håller fullständigt med, pinsam tillställning med pinsamma "människor".
Vad är dom stolta över undrar jag, rättigheterna som alla andra har dom redan.

Vad är det som är pinsamt?
Citera
2026-04-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderotur
Måndag 27 Juli - Lördag 1 Augusti
All info här https://www.stockholmpride.org/

Pride House
Pride Parade
Pride District
Pride City
Pride Youth
Pride Kinky

Festivalen:

Vad kan svensken förvänta sig i årets Pride?

Ev. några extravaganta utspel med tanke
på valår och allt i politisk mening .....

Jag minns att jag var i Stockholm ett år och hade ingen aning om att det var pridefestivalen och lyckades råka hamna mitt i galenskaperna. Jag trodde att jag höll på att förlora förståndet. Sedan gick det något år och jag var i England och samma jävla sak hände igen haha, jag fick nästan löpa gatlopp för att komma undan alla håriga läderarslen och strap-ons.
Citera
2026-04-19, 13:48
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Du babblar mycket om att många är emot Pride och Pide-flaggan, men var är alla dina meningsfränder? Varför anordnar ni inte motdemonstrationer om ni nu är så många? Varför startar ni inte ett politiskt parti som torde få stort genomslag om ni nu är så många? Nej ni hatare är snarare en skrattretande liten klick som ingen sunt förnuftig människa tar på allvar. (Med det inte sagt att man inte kan vara kritisk mot inslag i HBTQ-rörelsen men det är en annan mer förfinad diskussion.)

Nu var det kanske inte spindelfobi vi diskuterade.

SD är ett parti som varit emot att flagga med pride-flaggan på kommunalhus t.ex., de röstade även emot könsbyte för barn, de är emot kvotering mm. Så där finns många meningsfränder.

Jag gillar inte demonstrationer oavsett vad de är för eller emot, vilket förmodligen gäller andra som delar min åsikt.

Du kan ju låtsas att vi inte är många ifall du vill I praktiken vinner partier som delar mina åsikt val på många ställen.
Citera
2026-04-19, 13:53
Avstängd
otellos avatar
Kul med pride, men hoppas dom värsta narcissisterna kan hålla sig i skinnet.
Citera
2026-04-19, 14:06
Avslutad
Citat:
SD är ett parti som varit emot att flagga med pride-flaggan på kommunalhus t.ex., de röstade även emot könsbyte för barn, de är emot kvotering mm. Så där finns många meningsfränder.

Jag gillar inte demonstrationer oavsett vad de är för eller emot, vilket förmodligen gäller andra som delar min åsikt.

Du kan ju låtsas att vi inte är många ifall du vill I praktiken vinner partier som delar mina åsikt val på många ställen.

Jag har själv röstat på SD ett antal ggr (dock senast M och nu blir det som det ser ut L), jag är även emot könsbyte på barn, nu handlade det dock om att du är totalt emot Pride och kallar homo, bi och transpersoner för avvikare. Är det något SD står för menar du?

Det finns ingen massrörelse som är emot Pride, att det finns folk som är kritiska till delar inom HBTQ-rörelsen, som jag själv, är en helt annan sak.

Vilka partier? Har Pride förbjudits i Trumps USA? Vilka partier - som vill förbjuda Pride - vinner val?
Citera
2026-04-19, 14:33
Medlem
Citat:
Fobi betyder rädsla.

Att byta eller tro att man är ett annat kön än man är är avvikande.
Du har helt rätt i att ordet "fobi" betyder rädsla. Det du missar är att ordet "homofobi" är inte ordet "fobi" då det stavas annorlunda och har en annan mer specifik betydelse.
Citera
2026-04-19, 14:35
Medlem
Citat:

Ingen är för könsbyte på barn. Pronomen är inte det fysiska könet, men det fattar inte brunsörjan.
Citera
2026-04-19, 14:42
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Jag har själv röstat på SD ett antal ggr (dock senast M och nu blir det som det ser ut L), jag är även emot könsbyte på barn, nu handlade det dock om att du är totalt emot Pride och kallar homo, bi och transpersoner för avvikare. Är det något SD står för menar du?

Det finns ingen massrörelse som är emot Pride, att det finns folk som är kritiska till delar inom HBTQ-rörelsen, som jag själv, är en helt annan sak.

Vilka partier? Har Pride förbjudits i Trumps USA? Vilka partier - som vill förbjuda Pride - vinner val?

Könsbyten är såklart något som förknippas med pride-rörelsen, därav tog jag upp det som exempel.

Att någonting är avvikande är ju ett matematiskt samband och ingenting jag bör lastas för.

Jag har inte sagt att Trump förbjudit Pride, det är inte det jag diskuterar.
Citera
2026-04-19, 14:43
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Ingen är för könsbyte på barn. Pronomen är inte det fysiska könet, men det fattar inte brunsörjan.

Moderaterna drev igenom en lagförenkling om det i början av mandatperioden.
Citera
2026-04-19, 14:52
Medlem
Citat:
Moderaterna drev igenom en lagförenkling om det i början av mandatperioden.
Nej, det gjorde de inte. Sprider du avsiktligt lögner, eller uttalar du dig bara av ren okunnighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in