2026-04-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Att du är homofob och transfob har du understrukit under mycket lång tid. Ditt hat mot Pride skapar polarisering om något. Vad röstar en sån pellejöns som du på?
I 9 av 10 fall så är det ren projicering från dessa personer, ett självhat med andra ord.
Citera
2026-04-19, 10:14
Avstängd
Citat:
Ska jag behöva förklara ditt självmål också. Bor du mitt i smeten behöver du väl inte åka in till stan.

Vad gnäller du för i tråden då? Låt folk ha roligt och bekymra dig om ditt eget så blir du kanske också lycklig till slut? Ni som bara gnäller på Flashback, blir ni lyckligare av det?

Man behöver inte älska alla som går i Pride men hat leder till the dark side som de säger i Star Wars.

Frihet under ansvar det är Pride det.

I närheten av stan är inte mitt i smeten.

Trådstartaren ställde frågan: Vad kan man förvänta sig av Prideveckan?

Svaret var degenererade människor.
Flashback tillåter svar på trådstarten.
Det är inte HAT när man uttrycker sin åsikt.
Alla tycker olika.

"Frihet under ansvar"? Jo det är just det. Vilket ansvar tas för alla dessa människor som föraktar detta spektakel som INTE kan välja att inte befinna sig i stan vid denna vecka?

En sak att Tolerera, därefter kommer Acceptera sedan hylla därefter deltaga.
Det är så man inför en agenda med dessa steg.
Accepterar du inte så är du homofob osv.

Det är inget gnäll. Jag svarar på ämnet.
Du gnäller på mina svar.

Du har fel helt enkelt.
Citera
2026-04-19, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
I 9 av 10 fall så är det ren projicering från dessa personer, ett självhat med andra ord.

100% att alla som hatar på Pride är smygbögar.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
I närheten av stan är inte mitt i smeten.

Trådstartaren ställde frågan: Vad kan man förvänta sig av Prideveckan?

Svaret var degenererade människor.
Flashback tillåter svar på trådstarten.
Det är inte HAT när man uttrycker sin åsikt.
Alla tycker olika.

"Frihet under ansvar"? Jo det är just det. Vilket ansvar tas för alla dessa människor som föraktar detta spektakel som INTE kan välja att inte befinna sig i stan vid denna vecka?

En sak att Tolerera, därefter kommer Acceptera sedan hylla därefter deltaga.
Det är så man inför en agenda med dessa steg.
Accepterar du inte så är du homofob osv.

Det är inget gnäll. Jag svarar på ämnet.
Du gnäller på mina svar.

Du har fel helt enkelt.

Att skriva "degenererade människor" är definitivt hat och åtalbart, gå ut med det på ett plakat när Pride passerar varsågod.

Du tolererar inte, du skriver själv att du är intolerant = hatisk.

Hur är du inte homofob?

Vilket ansvar tas för alla människor som älskar Pride och vill ha Pride året om? Öppensinnade människor får en vecka, ni hatare får ett år minus en vecka.

Du har fel om allt som alltid.
Citera
2026-04-19, 12:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du har alltid valet att inte sprida hat och polarisering. Det där bestämmer man själv.

Det jag menar är att pride sprider hat och polarisering. Vad du menar vet jag inte.
Citera
2026-04-19, 12:58
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Att du är homofob och transfob har du understrukit under mycket lång tid. Ditt hat mot Pride skapar polarisering om något. Vad röstar en sån pellejöns som du på?

Jag är inte rädd för homosexuella eller sjuka människor med könsdysfori.

Att ha en parad där man visar upp sin avvikande sexualitet är vad jag är emot.
Citera
2026-04-19, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag är inte rädd för homosexuella eller sjuka människor med könsdysfori.

Att ha en parad där man visar upp sin avvikande sexualitet är vad jag är emot.

Inte skrivit att du är rädd för något, jag har skrivit att du uttryckt homofobi och transfobi under lång tid.

Avvikande sexualitet? Vad menar du? Avvikande för många decennier sedan knappast längre.
Citera
2026-04-19, 13:07
Medlem
Citat:
Det jag menar är att pride sprider hat och polarisering. Vad du menar vet jag inte.
Kan du ge tre konkreta exempel på hur pride sprider hat och polarisering?
Citera
2026-04-19, 13:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Inte skrivit att du är rädd för något, jag har skrivit att du uttryckt homofobi och transfobi under lång tid.

Avvikande sexualitet? Vad menar du? Avvikande för många decennier sedan knappast längre.

Fobi betyder rädsla.

Att byta eller tro att man är ett annat kön än man är är avvikande.
Citera
2026-04-19, 13:21
Avslutad
Citat:
Fobi betyder rädsla.

Att byta eller tro att man är ett annat kön än man är är avvikande.

Homofobi och transfobi kommer sig av rädslan att man själv är homo, bi el trans.

Så du har alltså inget emot homo och bisexuella som inte vill byta kön? Det är bara könsbytare som inte ska få gå i Pride?

(För att det inte ska bli en onödig diskussion om könsbyte så är jag införstådd med att man inte kan byta kön på riktigt, jag är för införandet av ett tredje kön.)
Citera
2026-04-19, 13:25
Avstängd
Citat:
100% att alla som hatar på Pride är smygbögar.

Att skriva "degenererade människor" är definitivt hat och åtalbart, gå ut med det på ett plakat när Pride passerar varsågod.

Du tolererar inte, du skriver själv att du är intolerant = hatisk.

Hur är du inte homofob?

Vilket ansvar tas för alla människor som älskar Pride och vill ha Pride året om? Öppensinnade människor får en vecka, ni hatare får ett år minus en vecka.

Du har fel om allt som alltid.
Tack så mycket.
Citera
2026-04-19, 13:25
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kan du ge tre konkreta exempel på hur pride sprider hat och polarisering?

Absolut! Först och främst syftar jag inte enbart på paraden eller veckan, utan hela rörelsen.

Den uppfattas av många stå för avvikande sexualitet samt vissa politiska åsikter.
När man då t.ex. flaggar pride-flaggan i vissa sammanhang, så uppfattas det som att politiska ställningstagande samt sexualitet trycks på på åskådarna. Om det sker i skolan så är det extra känsligt, då många föräldrar inte tycker att sex och ensidig politik hör hemma där.

Själva paraden gör att sexualitet och fetischer tar upp det offentliga rummet, vilket jag och många andra finner osmakligt. Detsamma är t.ex. med den berömda menskonsten i tunnelbanan och samma sak hade gällt ifall någon fått för sig att göra konst föreställandes flensost eller ha flaggor med penisar i förskolan.

Jag har inget emot homosexuella och vet de facto att många av dem tycker att rörelsen gör dem en otjänst. Knulla och älska hur du vill, så länge det är frivilligt med byxmyndiga, men tvinga inte på sex och åsikter på andra, särskilt inte barn.
Citera
2026-04-19, 13:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Homofobi och transfobi kommer sig av rädslan att man själv är homo, bi el trans.

Så du har alltså inget emot homo och bisexuella som inte vill byta kön? Det är bara könsbytare som inte ska få gå i Pride?

(För att det inte ska bli en onödig diskussion om könsbyte så är jag införstådd med att man inte kan byta kön på riktigt, jag är för införandet av ett tredje kön.)

Så spindelfobi kommer av rädslan att tro att man själv är en spindel? Ja det låter trovärdigt du, bra argument

Se mitt inlägg till bimbodeluxe för svar på dina andra frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in