Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
Petronius gav en update inifrån Israel alldeles nyss. Går inte få bättre än det. Var det något ord eller mening du inte förstod i vad Petronius skrev?
Beträffande din världsbild så kan vi bara gå på vad du skriver och hur du uttrycker dig. Det är så du blir uppfattad.
Upplevde du att det var ett nyanserat inlägg? Jag upplevde nog inte riktigt det, och därav min följdfråga om demonstrationerna det rapporterades om senare på kvällen. Är dessa något som representerar en vanligt förekommande åsikt i landet, eller är det en väldigt marginaliserad crowd?
Den judiska diasporan vet jag har blandade känslor om Netanyahu i allmänhet, och om hans agerande i Iran och Libanon i synnerhet.
Bernie Sanders höll ett brandtal i veckan om att stoppa vapenleveranser helt till regering Netanyahu bland annat.
Edit: Där han uttryckte "Enough is enough" som ett mantra för att det är nog med Netanyahu nu, vilket även Trump uttryckte när han förbjöd ytterligare attacker i Libanon i veckan. Ironiskt att det uttrycket verkar ha satt sig, med tanke på agendan vår egen användare med det namnet har.