2026-04-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eftersom du hävdar att det är en Røde-magnet och att det sitter en Røde PRO under T-shirten så är det förstås du som har bevisbördan. Jag ifrågasatte bara ditt påstående eftersom du själv har länkat bilder där det tydligt framgår att den svarta kvadraten är långt ifrån så rektangulär som en standard Røde-magnet…

Så sätt igång och bevisa (därefter ska du förstås även bevisa att Røden ifråga sprängdes - men det kan vi ta i steg 2).

Till er andra.

Det är inte jag som hävdar att mikrofonen var en Røde Pro, det är Jon Bray som säger att det är den modellen som en sammanvägning av alla tillgängliga data bäst stämmer överens med desamma. Och att jag så här långt inte har sett någon anledning att betvivla det.

Att om nu någon till äventyrs ifrågasätter Brays slutsats så bör denne givetvis presentera sina eventuella bevis för att Bray har fel. Och nej, jag ser ingen "kvadratrisk" magnet någonstans i det tillgängliga videomaterialet, nej.
Senast redigerad av onopono 2026-04-18 kl. 23:58.
Citera
2026-04-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Källa till detta?
Vilken firma?
Så här säger Jon Bray själv:
And then um my my background is in body armor. I developed the um refurbishing program for the army for their IOTVs, OTVs.
Jag har inte hittat något som vare sig bekräftar eller bestrider det.

Har du?

Citat:
Det var ett svar till SnakePlisssken
Ja?

Citat:
Därav så svarade jag
Igen, hur ska du ha det? Är en...
"Mottagare för en öronsnäcka eller liknande, helt möjligt."
...eller inte?

Citat:
Video där magnetfästet syns. https://x.com/jonaaronbray/status/1968490753132245047
Ja?

Citat:
Angående "epicenter", vad händer om en tröja fladdrar och den har något fäst vid den?
Det som fästs i tröjan, kommer att märkas.
Va?

Citat:
Om det skulle varit en riktad sprängladdning, då hade den skadat tröjan.
Om jet-strålen var riktad mot tröjan, ja.

Var den det, menar Du?
Senast redigerad av onopono 2026-04-18 kl. 23:59.
Citera
2026-04-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
I din egen länk, där jag klippte ut citatet. Eller är det någon annan som skrivit den?

Han visar att tröjan rör sig 1/10 sekund före explosionen (visible deformation) utan att presentera en hypotes om varför föremålet skulle släppa ut gas lång före explosionen.

Jag lyckades hitta en liten text (COLLAR) i överkanten där det finns en direktlänk till avsnittet där han skriver texten jag citerade. Där är det tre kolumner med röd rubrik med texterna "100ms", "100ms" och "79%". Texten är tagen från den vänstra kolumnen.
https://followtheepicenter.com/#collar-roi
Igen, var säger han något som kan låna sig till följande?
"...där han påstår att föremålet släppte ut gas så att T-tröjan blåstes upp 1/10 sekund innan explosionen. [min fetning]
Citera och förklara.

Citat:
Du tror på Bray eftersom du inte kontrollerar hans påståenden och blundar för alla inlägg där man visar på svagheter i hans påståenden.
Och här har du som vanligt inget exempel på där jag gör så?

Citat:
Visst är det skönt att ha auktoritetstro till Bray och hans firma.
Igen, så här säger Bray själv:
And then um my my background is in body armor. I developed the um refurbishing program for the army for their IOTVs, OTVs.
Igen, jag har inte hittat något som vare sig bekräftar eller bestrider det, men det verkar som att han vet vad han talar om. Med det sagt så är det givetvis hans studier som gäller, inte hans eventuella "auktoritet".

Och även här har du som vanligt inget exempel på där jag har hävdat något annat?
Senast redigerad av onopono 2026-04-19 kl. 00:00.
Citera
2026-04-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Så här säger Jon Bray själv:
Jag har inte hittat något som vare sig bekräftar eller bestrider det.

Har du?

Jag hittar inget som pekar på att han skulle utvecklat program att renovera skydsvästar.
Och de länkar som givits till pdf filer, har inte nämnt honom, alls.

Citat:
Om jet-strålen var riktad mot tröjan, ja.

Var den det, menar Du?
Ingen explosion syns, som skulle kunnat driva "jet-strålen" i motsatt riktning.
Citera
2026-04-19, 01:24
Medlem
Citat:
Jag hittar inget som pekar på att han skulle utvecklat program att renovera skydsvästar.
Du får givetvis i vanlig ordning tro vad f*n du vill, Piii...

Citat:
Och de länkar som givits till pdf filer, har inte nämnt honom, alls.
Vilka länkar till vilka pdf-filer?

Citat:
Ingen explosion syns, som skulle kunnat driva "jet-strålen" i motsatt riktning.
Och då har du fortfarande inte någon alternativ förklaring till vad som sker i de fem videorna millisekunderna efter ljudet av ett gevärsskott?
Senast redigerad av onopono 2026-04-19 kl. 01:28.
Citera
2026-04-19, 02:02
Medlem
Citat:
Du får givetvis i vanlig ordning tro vad f*n du vill, Piii...

Vilka länkar till vilka pdf-filer?
https://www.facebook.com/olivine.thephoenix.7/posts/exploding-mic-credentials-jonaaronbray-on-x-is-the-extremely-intelligent-man-who/1384162360090491/
Citat:
FACTS ON JON BRAY-
He is currently developing bacterial cellulose for the use in next generation batteries and filter membranes. (Oooooo that looks like he might know something about this subject) 🤔
Here are some of the patents he holds-
pdf filen https://ciehub.info/ref/ADA519348.pdf "A Commercial IOTV Cleaning Study"

Citat:
From a DM between Jon and I-
“I handled thousands of pieces of equipment that had damage from explosive devices. We ran test with the army's ballistic lab and I started to develop my own armor system before realizing that defense contracting was a road to hell.
I personally developed the technology, trained the teams, designed the facility and oversaw the cleaning and refurbishment of the entire Army's inventory of soft armor vest. This was during the peak of the Iraq and Afghanistan wars when soldiers were going with armor because of sole source contractors not being able to produce enough vest”
Sometimes instead of trying to seem like I “know it all”, you might want to do your own research like I do. Sometimes that research leads you to someone who knows a whole lot more than you, things that you might not understand, but you defer to that person because of their expertise. 😉

Jon Aaron Bray, nämns inte alls i pdf'en som länkats angående skyddsvästarna.

I de tre första pdf'en som jag inte länkat, så nämnds det inget om att de skulle vara för "next generation batteries", som Olivine Phoenix skriver.

Citat:
Och då har du fortfarande inte någon alternativ förklaring till vad som sker i de fem videorna millisekunderna efter ljudet av ett gevärsskott?
Kulans chockvåg "tryckvåg", får Charlie Kirks tröja att fladdra.
Om du vill ha en visualisering, så syns det i denna video https://youtu.be/05-ceCK5e9U?si=W6SYOa-GqZlyqCay&t=170 "Backwards Bullet Shockwaves between Glass at 375,000 FPS - The Slow Mo Guys " hur chockvågorna rör sig. I detta fall så skjuter de glaspaneler.
Citera
2026-04-19, 02:13
Medlem
Citat:
https://www.facebook.com/olivine.thephoenix.7/posts/exploding-mic-credentials-jonaaronbray-on-x-is-the-extremely-intelligent-man-who/1384162360090491/

pdf filen https://ciehub.info/ref/ADA519348.pdf "A Commercial IOTV Cleaning Study"

Jon Aaron Bray, nämns inte alls i pdf'en som länkats angående skyddsvästarna.

I de tre första pdf'en som jag inte länkat, så nämnds det inget om att de skulle vara för "next generation batteries", som Olivine Phoenix skriver.
Du tvivlar således på att Bray har "refurbished" skyddsvästar åt US Army?

Att Bray ljuger här rakt upp och ner?

Citat:
Kulans chockvåg "tryckvåg", får Charlie Kirks tröja att fladdra.
Om du vill ha en visualisering, så syns det i denna video https://youtu.be/05-ceCK5e9U?si=W6SYOa-GqZlyqCay&t=170 "Backwards Bullet Shockwaves between Glass at 375,000 FPS - The Slow Mo Guys " hur chockvågorna rör sig. I detta fall så skjuter de glaspaneler.
En chockvåg på några centimeter orsakade alla rörelser i halsbandet, T-shirten, magneten och CKs hud?

Hur tänker du dig att sagda chockvåg i så fall skulle få T-shirten att först skickas uppåt mot det som i så fall var en kulas ingångshål i halsen?

Förklara.
Citera
2026-04-19, 02:35
Medlem
Citat:
Du tvivlar således på att Bray har "refurbished" skyddsvästar åt US Army?

Att Bray ljuger här rakt upp och ner?
Jag utesluter inte att han varit anställd och jobbat med det. Men att han skönmålar sig, det är troligt.

Citat:
En chockvåg på några centimeter orsakade alla rörelser i halsbandet, T-shirten, magneten och CKs hud?

Hur tänker du dig att sagda chockvåg i så fall skulle få T-shirten att först skickas uppåt mot det som i så fall var en kulas ingångshål i halsen?

Förklara.
Chockvåg på några centimeter?! Jag är nyfiken, hur kom du fram till det?
Chockvågorna är mer än några centimeter.
Kula över ljudhastigheten, med liknande kaliber som i Charlie Kirks mord https://www.youtube.com/watch?v=BPwdlEgLn5Q&t=281s videon visar chockvågorna.
Chockvågor sprids och studsar.
Citera
2026-04-19, 02:47
Medlem
Citat:
Jag utesluter inte att han varit anställd och jobbat med det. Men att han skönmålar sig, det är troligt.
Hur "skönmålar" han sig, menar Du?

Citat:
Chockvåg på några centimeter?! Jag är nyfiken, hur kom du fram till det?
Chockvågorna är mer än några centimeter.
Inte vad som syns bakom din länk, nej.

Citat:
Kula över ljudhastigheten, med liknande kaliber som i Charlie Kirks mord https://www.youtube.com/watch?v=BPwdlEgLn5Q&t=281s videon visar chockvågorna.
Igen, om nu en inkommande gevärskula orsakade den chockvåg som orsakade de rörelser som syns i de fem olika videorna, varför kastas då T-shirten uppåt in mot den punkt där kulan i så fall träffar i halsen?

Tvärtemot din chockvågs föregivna färdriktning.

Hur/varför?
Citera
2026-04-19, 03:12
Medlem
Citat:
Hur "skönmålar" han sig, menar Du?

Men jag skrev ju. Anställd, istället för att ha
Citat:
I personally developed the technology, trained the teams, designed the facility and oversaw the cleaning and refurbishment of the entire Army's inventory of soft armor vest.

Citat:
Inte vad som syns bakom din länk, nej.
Kolla igen. Misstog du glassplittret för chockvågorna? https://www.youtube.com/watch?v=05-ceCK5e9U&t=170s i videon där de skjuter glasskivor med pistol?

Citat:
Igen, om nu en inkommande gevärskula orsakade den chockvåg som orsakade de rörelser som syns i de fem olika videorna, varför kastas då T-shirten uppåt in mot den punkt där kulan i så fall träffar i halsen?

Tvärtemot din chockvågs föregivna färdriktning.

Hur/varför?
Chockvågorna sprids och studsar. Bland annat så studsar de mot Charlie Kirks kropp.
Missade du att jag skrev
Citat:
Citera
2026-04-19, 08:49
Medlem
Citat:
Igen, var säger han något som kan låna sig till följande?
"...där han påstår att föremålet släppte ut gas så att T-tröjan blåstes upp 1/10 sekund innan explosionen. [min fetning]
Citera och förklara
Han påstår att det är innan någonting annat syns från explosionen. Hans påstående medför tex att ljudet från explosionen inte kan registreras före 100 milisekunder efter explosionen.
Jag har en fråga. Hur många milimeter har ljudvågen från explosionen rört sig på 1/10 sekund efter explosionen?
Citera
2026-04-19, 11:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Det är inte jag som hävdar att mikrofonen var en Røde Pro, det är Jon Bray som säger att det är den modellen som en sammanvägning av alla tillgängliga data bäst stämmer överens med desamma. Och att jag så här långt inte har sett någon anledning att betvivla det.
Vilka data är det? Magneten stämmer inte - det är fullständigt ologiskt att bära en Røde under tröjan om man inte använder en extern mikrofon, ingenting av den påstådda Røden syns någonsin, inga uppgifter om att en Røde skulle ha använts har framkommit.

Citat:
Att om nu någon till äventyrs ifrågasätter Brays slutsats så bör denne givetvis presentera sina eventuella bevis för att Bray har fel. Och nej, jag ser ingen "kvadratrisk" magnet någonstans i det tillgängliga videomaterialet, nej.
Då bör du nog fundera över om det är din bias eller din optiker som spelar dig ett spratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in