2026-04-16, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Från filmklipp på Brays X-konto som du själv länkat: https://ibb.co/Y7n7Jzfn

Till er andra.

Inte kvadratisk, nej.

Dimensional Analysis — Magnetic Clasp Scale Reference
The object outlined under the shirt collar measures near-square at approximately 138 × 135 pixels (aspect ratio 1.02), closely matching the TX body's near-square profile (aspect ratio 0.97).
Citera
2026-04-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Om en Røde Pro har någongång exploderat, så var det inte i samband med mordet på Charlie Kirk.
Hur vet du det?

Citat:
Instämmer, när Charlie Kirk dog, så hade han ingen öronsnäcka. Och jag skrev inte heller att han skulle haft en öronsnäcka.

Du skrev:
Citat:
Røde eller inte, den hade inget med Charlie Kirks död att göra. Oavsett vad Bray försöker visa.
Mottagare för en öronsnäcka eller liknande, helt möjligt. [min fetning]
Möjligt eller inte möjligt? Hur ska du ha det?
Citera
2026-04-16, 07:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra.

Inte kvadratisk, nej.

The object outlined under the shirt collar measures near-square at approximately 138 × 135 pixels (aspect ratio 1.02), closely matching the TX body's near-square profile (aspect ratio 0.97).

Det är filmat från sidan så även en perfekt kvadratisk magnet skulle inte vara exakt kvadratisk mätt i pixlar på bilden - och det är dessutom möjligt att den faktiskt är lätt rektangulär men den är avsevärt mer kvadratisk än magneten till en Røde (Pro eller Go), det råder det inget tvivel om. Bias-mästaren Bray har till och med klippt in en bild på en Røde och dess magnet i nederkant på filmklippet han lagt upp - den är tydligt avsevärt mer rektangulär än det Kirk bär på T-shirten: https://x.com/jonaaronbray/status/1972876318741082419?s=20

Vad du (Bray) analyserat är dock svårt att förstå eftersom du citerar en analys av något ”under the shirt collar” och Kirk hade ju ingen skjorta på sig - han hade en kraglös T-shirt.
Försök igen.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-04-16 kl. 07:17.
Citera
2026-04-16, 07:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Även om han visar att det faktiskt var en Røde Pro som exploderade?
Ingenting exploderar under T-shirten på de filmer som länkats

Citat:
Nej, CK hade ingen öronsnäcka när han mördades.

Halmgubbar och red-herringargument kan du behålla i ditt eget huvud. Ingen har påstått att Kirk hade öronsnäcka i örat när han dog - tvärtom har jag varit tydlig med att han inte hade det:
Jag har dock inte sett honom ha något i örat på nån bild än (han kan iofs ha haft den vilande runt halsen) - men på de flesta finns ju inte magneten (om det är det) heller på plats.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-04-16 kl. 07:26.
Citera
2026-04-16, 09:27
Medlem
Citat:
Jag rullade genom rapporten och såg "The collar moved before the event was visible" där han påstår att föremålet släppte ut gas så att T-tröjan blåstes upp 1/10 sekund innan explosionen.
Citat:
The collar fabric begins displacing 100ms before any visible deformation — sub-visual gas pressurization inflating the shirt cavity.
Jag ser ingen orsak till varför en riktad laddning skulle släppa ut gas så långt innan explosionen.

Jag ser två alternativ
1) Han gör analyser på helt irrelevanta händelser för att du ska bli mer övertygad om att han har rätt.
2) Han saknar adekvat kunskap om vad som händer när sprängmedel exploderar.
Citera
2026-04-16, 14:51
Medlem
Citat:
Hur vet du det?

Du skrev:

Möjligt eller inte möjligt? Hur ska du ha det?
Jag har sett på videorna från olika vinklar. Ingen explosion av enhet under tröjan kan ses.

Jag skrev om "Mottagare för en öronsnäcka ". INGET om själva öronsnäckan.
Citera
2026-04-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Jag rullade genom rapporten och såg "The collar moved before the event was visible" där han påstår att föremålet släppte ut gas så att T-tröjan blåstes upp 1/10 sekund innan explosionen.

Jag ser ingen orsak till varför en riktad laddning skulle släppa ut gas så långt innan explosionen.
Var någonstans skriver Bray det? Citera och länka.

Citat:
Jag ser två alternativ
1) Han gör analyser på helt irrelevanta händelser för att du ska bli mer övertygad om att han har rätt.
Jag tror på Bray och dennes resultat fram till dess jag hittar någon tveksamhet eller att någon presenterar bevis för motsatsen.

Citat:
2) Han saknar adekvat kunskap om vad som händer när sprängmedel exploderar.
Hans firma anlitas av US Army för "refurbishment" av deras skyddsvästar.
Citera
2026-04-17, 01:31
Medlem
Citat:
Jag har sett på videorna från olika vinklar. Ingen explosion av enhet under tröjan kan ses.
Då har du alternativa förklaringar till de synliga event i de fem videorna som Bray menar har sitt "epicenter" precis där magnetfästet råkar befinna sig?

Låt se.

Citat:
Jag skrev om "Mottagare för en öronsnäcka ". INGET om själva öronsnäckan.
Igen. Du skrev:
Røde eller inte, den hade inget med Charlie Kirks död att göra. Oavsett vad Bray försöker visa.
Mottagare för en öronsnäcka eller liknande, helt möjligt.
Vad är det som är "helt möjligt" med "mottagare för en öronsnäcka eller liknande"?
Citera
2026-04-17, 01:35
Medlem
Citat:
Det är filmat från sidan så även en perfekt kvadratisk magnet skulle inte vara exakt kvadratisk mätt i pixlar på bilden - och det är dessutom möjligt att den faktiskt är lätt rektangulär men den är avsevärt mer kvadratisk än magneten till en Røde (Pro eller Go), det råder det inget tvivel om. Bias-mästaren Bray har till och med klippt in en bild på en Røde och dess magnet i nederkant på filmklippet han lagt upp - den är tydligt avsevärt mer rektangulär än det Kirk bär på T-shirten: https://x.com/jonaaronbray/status/1972876318741082419?s=20

Vad du (Bray) analyserat är dock svårt att förstå eftersom du citerar en analys av något ”under the shirt collar” och Kirk hade ju ingen skjorta på sig - han hade en kraglös T-shirt.
Försök igen.

Till er andra.

Om nu någon till äventyrs hävdar att magnetfästet på CKs T-shirt är "kvadratiskt" så är det denna någon som har bevisbördan.

Jag har inte sett någon video-frame där så framkommer.
Citera
2026-04-17, 02:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Om nu någon till äventyrs hävdar att magnetfästet på CKs T-shirt är "kvadratiskt" så är det denna någon som har bevisbördan.

Jag har inte sett någon video-frame där så framkommer.
Eftersom du hävdar att det är en Røde-magnet och att det sitter en Røde PRO under T-shirten så är det förstås du som har bevisbördan. Jag ifrågasatte bara ditt påstående eftersom du själv har länkat bilder där det tydligt framgår att den svarta kvadraten är långt ifrån så rektangulär som en standard Røde-magnet…

Så sätt igång och bevisa (därefter ska du förstås även bevisa att Røden ifråga sprängdes - men det kan vi ta i steg 2).
Citera
2026-04-17, 03:11
Medlem
Citat:
Källa till detta?
Vilken firma?

Citat:
Låt se.

Igen. Du skrev:
Vad är det som är "helt möjligt" med "mottagare för en öronsnäcka eller liknande"?
Det var ett svar till SnakePlisssken

Citat:
För mig verkar det mer logiskt att det skulle handla om t.ex en mottagare för en öronsnäcka eller något annat som är tänkt att bäras under kläderna.
Därav så svarade jag
Citat:
Video där magnetfästet syns. https://x.com/jonaaronbray/status/1968490753132245047

Citat:
Då har du alternativa förklaringar till de synliga event i de fem videorna som Bray menar har sitt "epicenter" precis där magnetfästet råkar befinna sig?
Angående "epicenter", vad händer om en tröja fladdrar och den har något fäst vid den?
Det som fästs i tröjan, kommer att märkas.
Om det skulle varit en riktad sprängladdning, då hade den skadat tröjan.
Citera
2026-04-17, 11:39
Medlem
Citat:
Var någonstans skriver Bray det?
I din egen länk, där jag klippte ut citatet. Eller är det någon annan som skrivit den?
Citat:
Citera
Citat:
The collar fabric begins displacing 100ms before any visible deformation — sub-visual gas pressurization inflating the shirt cavity.
Han visar att tröjan rör sig 1/10 sekund före explosionen (visible deformation) utan att presentera en hypotes om varför föremålet skulle släppa ut gas lång före explosionen.
Citat:
och länka.
Jag lyckades hitta en liten text (COLLAR) i överkanten där det finns en direktlänk till avsnittet där han skriver texten jag citerade. Där är det tre kolumner med röd rubrik med texterna "100ms", "100ms" och "79%". Texten är tagen från den vänstra kolumnen.
https://followtheepicenter.com/#collar-roi
Citat:
Jag tror på Bray och dennes resultat fram till dess jag hittar någon tveksamhet eller att någon presenterar bevis för motsatsen.
Du tror på Bray eftersom du inte kontrollerar hans påståenden och blundar för alla inlägg där man visar på svagheter i hans påståenden.
Citat:
Visst är det skönt att ha auktoritetstro till Bray och hans firma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in