2026-04-18, 21:24
Medlem
Försökte googla på Hammarbys största allsvenska seger och dagens resultat tycks vara tangerat rekord och flest giorda antal mål. Tydligen har de slagit HBK med 7-0 för massa år sedan (ett resultat som ges som ett av svaren är 8-0 mot Gif Sundsvall men det var ju i cupen och räknas inte. Rätt sällan som det blir rekord nu för tiden bland mer etablerade lag.
Citera
2026-04-18, 21:52
Moderator
vfs avatar
Då åkte jag på första bortamatchen i år och det blev bara en pinne mot HBK, helt oacceptabelt.
Fenger behöver bli helt frisk och Heintz behöver steppa upp, visserligen gjorde han mål idag, men han är långt från den formen han kan ha.

Positivt dock att ÖIS blev fullständigt krossade, hata ÖIS.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du har märkt tokfel eftersom min första större LIVE-match jag var och såg var VM-kvalet mot V-Tyskland på Råsunda Stadion 1961 och med en exemplarisk publik bestående av hela 53 tusen på läktarna. VM 1958 följde jag på TV.

Det var märkligt, Sverige och Västtyskland var inte ens i samma kvalgrupp 1961. är du dement?
Senast redigerad av vf 2026-04-18 kl. 21:59.
Citera
2026-04-18, 22:06
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Falle har faktiskt varit rätt bra sista året.

Lätt att stirra sig blind på namn o såga de.

Finns rätt många ”yngre” i Gnaget o Bajen senaste åren som inte varit något innan de fått chansen att bevisa sig på riktigt.
Problemet med Fallenius är väl att han aldrig gör poäng? Gjorde ett mål förra säsongen. Det är såklart för dåligt om man är ytter i ett topplag.

Vår match idag är nog något man kanske aldrig får uppleva igen. 8-1 är verkligen overkliga siffror. Kul att Vasic fick komma in och visa att han fortfarande kan göra mål.
Citera
2026-04-18, 22:07
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Då åkte jag på första bortamatchen i år och det blev bara en pinne mot HBK, helt oacceptabelt.
Fenger behöver bli helt frisk och Heintz behöver steppa upp, visserligen gjorde han mål idag, men han är långt från den formen han kan ha.

Positivt dock att ÖIS blev fullständigt krossade, hata ÖIS.

Det var märkligt, Sverige och Västtyskland var inte ens i samma kvalgrupp 1961. är du dement?
Hur stort är förtroendet för Billborn? Är han i farozonen om det inte vänder snart?
Citera
2026-04-18, 22:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Hur stort är förtroendet för Billborn? Är han i farozonen om det inte vänder snart?

Tror nog han sitter säkert ett tag till, men vinst mot Kalmar och Gais är nog ett måste.
Citera
2026-04-18, 22:10
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Det var faktiskt 65 år sen. Jag själv minns fan ingenting från den tiden. inte minsta detalj.
Citera
2026-04-18, 22:27
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Försökte googla på Hammarbys största allsvenska seger och dagens resultat tycks vara tangerat rekord och flest giorda antal mål. Tydligen har de slagit HBK med 7-0 för massa år sedan (ett resultat som ges som ett av svaren är 8-0 mot Gif Sundsvall men det var ju i cupen och räknas inte. Rätt sällan som det blir rekord nu för tiden bland mer etablerade lag.

7-0 mot HBK 1972 respektive Enköping 2003 är tidigare rekord i Allsvenskan. Så detta var tangerat rekord men samtidigt fler gjorda än i tidigare matcher.
Citera
2026-04-18, 22:51
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Good fucking riddance.

Sverige är lokomotivet som drar fram och sätter Skandinavisk fotboll på världskartan. Vi är idag en av ytterst få ligor som ändå har drag runt ligan och är besparade från miljardärsvin som förstör sporten. Mycket av detta är tack vare de aktiva som lägger ner en betydande del av sin fritid och arbetar ideellt med att organisera läktaren och tillsätta krydda. Alla kritiker mot denna rörelse kan parkera sin röv på ett kylig Emirates eller Etihad stadium och kika in när den senaste brassen inhämtad av någon Mellanösterndiktator eller Riskkapitalist istället. Där kan ni få sitta lungt i stolen med resten av sittklappargubbarna och fotbollsturisterna från Kina och titta på när bollen färdas fram och tillbaka utan rök och engagerade supportrar.

Noll identitet, noll autenticitet, bara helt jävla bland. 11 gubbar sparkar boll mot andra 11 gubbar. Är det sån fotboll ni vill ha är det bara att packa väskan och dra.
💯

Borde klistras i tråden. Eller på forumet.

Vi kan hata snacka skit håna varandras klubbar men i slutet av dagen är vi alla lika och är en av orsakerna att Allsvenskan är en av världens bästa och mest genuina ligor.

Svälj en kuk alla ni som ska klanka ner och kalla ligan för negativa saker.
Citera
2026-04-18, 23:05
Medlem
cokehyenas avatar
De flesta känner inte till att detta inte var bajens målrikaste match.
Citera
2026-04-18, 23:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Problemet med Fallenius är väl att han aldrig gör poäng? Gjorde ett mål förra säsongen. Det är såklart för dåligt om man är ytter i ett topplag.

Vår match idag är nog något man kanske aldrig får uppleva igen. 8-1 är verkligen overkliga siffror. Kul att Vasic fick komma in och visa att han fortfarande kan göra mål.
Ja tyvärr är det mest på försäsong o cupen. Men han måste ju få chansen i serien på riktigt för att se om han kan växa in i det.

Jag är lite skeptisk men det var jag länge mot Karlström ex.
Citera
2026-04-19, 00:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
De flesta känner inte till att detta inte var bajens målrikaste match.

Hahahaha sen gnäller du på att andra drömmer sig tillbaka vilken jävla tomte du är
Citera
2026-04-19, 01:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Good fucking riddance.

Sverige är lokomotivet som drar fram och sätter Skandinavisk fotboll på världskartan. Vi är idag en av ytterst få ligor som ändå har drag runt ligan och är besparade från miljardärsvin som förstör sporten. Mycket av detta är tack vare de aktiva som lägger ner en betydande del av sin fritid och arbetar ideellt med att organisera läktaren och tillsätta krydda. Alla kritiker mot denna rörelse kan parkera sin röv på ett kylig Emirates eller Etihad stadium och kika in när den senaste brassen inhämtad av någon Mellanösterndiktator eller Riskkapitalist istället. Där kan ni få sitta lungt i stolen med resten av sittklappargubbarna och fotbollsturisterna från Kina och titta på när bollen färdas fram och tillbaka utan rök och engagerade supportrar.

Noll identitet, noll autenticitet, bara helt jävla bland. 11 gubbar sparkar boll mot andra 11 gubbar. Är det sån fotboll ni vill ha är det bara att packa väskan och dra.

Fint skrivet min AIK broder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in