2026-04-18, 11:57
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Good fucking riddance.

Sverige är lokomotivet som drar fram och sätter Skandinavisk fotboll på världskartan. Vi är idag en av ytterst få ligor som ändå har drag runt ligan och är besparade från miljardärsvin som förstör sporten. Mycket av detta är tack vare de aktiva som lägger ner en betydande del av sin fritid och arbetar ideellt med att organisera läktaren och tillsätta krydda. Alla kritiker mot denna rörelse kan parkera sin röv på ett kylig Emirates eller Etihad stadium och kika in när den senaste brassen inhämtad av någon Mellanösterndiktator eller Riskkapitalist istället. Där kan ni få sitta lungt i stolen med resten av sittklappargubbarna och fotbollsturisterna från Kina och titta på när bollen färdas fram och tillbaka utan rök och engagerade supportrar.

Noll identitet, noll autenticitet, bara helt jävla bland. 11 gubbar sparkar boll mot andra 11 gubbar. Är det sån fotboll ni vill ha är det bara att packa väskan och dra.

Word, precis så är det. Bara kolla när Dif mötte Chelsea. Inte för att glamorisera våld, men passionen har försvunnit från englska ligan med alla pengar. Chelsea headhunters har blivit chelsea sit-hunters. Där ingen får stå längre, sedan att dom joggade ifrån dif är en annan femma )
Citera
2026-04-18, 12:00
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Mycket snack från Dif håll om Jonestown. Men hur ser de ut med lag kontrollerade av dom titelmässigt? Hör bara om spelare aldrig om titlar.

Dom verkar sikta in sig på mittenlag så därför blev Dif ett bra lag nästla sig in i. Jag tror det kommer ta några säsongers stålbad att rensa upp efter Bösse.
Det kan ju gå hur som helst, börjar det blåsa snålt kommer det inte bli kul. Men det är samma sak med bajen och Kalle Karlsson, jag tror han egentligen är en sopa, och börjar det gå dåligt för bajen kommer det inte bli kul.
Citera
2026-04-18, 12:02
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så många bittra djurgårdare det finns då.

Våra matcher på Tele2 lever ofta sina egna liv och säger inte så mycket om oss i övrigt. Vi backar hem mer och försöker inte pressa och är ofta lite mer cyniska. De gånger vi har försökt spela eget spel har vi blivit överkörda.

Sirius nästa vecka blir något annat.
Man undrar ju om plastmattan gör sitt? För Mff är alltid utspelade på plast och inte lika mycket på gräs. Kanske mer tekniskt på plast och mer långsam grisfotboll på gräs? Kanske passar mff bättre...
Citera
2026-04-18, 12:15
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Det kan ju gå hur som helst, börjar det blåsa snålt kommer det inte bli kul. Men det är samma sak med bajen och Kalle Karlsson, jag tror han egentligen är en sopa, och börjar det gå dåligt för bajen kommer det inte bli kul.

Går alltid dåligt för Bajen oavsett hör liksom till. Skulle det råka gå bra lämnar tränarna för första bästa direkt. Kalle är nog inte i farozonen där.
Citera
2026-04-18, 12:19
Medlem
Någon som vet mer om hur det gick för Pontus Jansson, MFF, efter smällen han fick i går? Det vore väldigt synd om det är allvarligt och dessutom för en så bra spelare. Han är en stor tillgång för Sverige oavsett vilket lag man håller på. Tycker han ska med till VM om han är hel, en av våra bästa mittbackar.
Citera
2026-04-18, 12:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Man undrar ju om plastmattan gör sitt? För Mff är alltid utspelade på plast och inte lika mycket på gräs. Kanske mer tekniskt på plast och mer långsam grisfotboll på gräs? Kanske passar mff bättre...

Vi blir i varje fall lätt straffade av kontringar på Tele2-mattan.
Citera
2026-04-18, 12:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Avdelningen "det är okej när vi spelar grisigt".

Hade gärna sett att domarna beivrat tuffare. Deras slapphet har ju gjort det lönande.
Citera
2026-04-18, 12:39
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hade gärna sett att domarna beivrat tuffare. Deras slapphet har ju gjort det lönande.
Jag varnade ju dig för detta. Nu står du där och når inte upp till den höga hästen du försökte sätta dig på. Det är svart på vitt att MFF grisar sig lika mycket som alla andra och poängen ramlar också in.
Och till skillnad från dig så önskar jag Ponne god återhämtning och hoppas han är tillbaka snart.
Citera
2026-04-18, 12:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Jag varnade ju dig för detta. Nu står du där och når inte upp till den höga hästen du försökte sätta dig på. Det är svart på vitt att MFF grisar sig lika mycket som alla andra och poängen ramlar också in.
Och till skillnad från dig så önskar jag Ponne god återhämtning och hoppas han är tillbaka snart.

Jag hade helst inte gjort det, men är ju metoden som premieras idag. Om domarna blåste fler frisparkar, varnade oftare och lägger till korrekt extratid (gjorde ju domaren igår och det är rätt väg) så skulle det inte löna sig. Tekniska lag och tekniska spelare bör lyftas fram, men vill ju inte det.

Vi kan börja med att gå tillbaka till den gamla varningsregeln, tre varningar och du är avstängd oavsett när på säsongen du fått varningen.
Citera
2026-04-18, 13:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
1 miljard på banken och Fallenius är ordinarie. Upp med lädret till Jonestown om det någonsin ens ska bli kval till Europas c turnering igen. Garv
Falle har faktiskt varit rätt bra sista året.

Lätt att stirra sig blind på namn o såga de.

Finns rätt många ”yngre” i Gnaget o Bajen senaste åren som inte varit något innan de fått chansen att bevisa sig på riktigt.
Citera
2026-04-18, 13:23
Medlem
Pancevs avatar
Sur torsk igår men vi har haft marginalerna med oss i två matcher och fick de inte denna gång. Man får acceptera att bollen måste de lyckas trycka in.
Citera
2026-04-18, 13:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du har märkt tokfel eftersom min första större LIVE-match jag var och såg var VM-kvalet mot V-Tyskland på Råsunda Stadion 1961 och med en exemplarisk publik bestående av hela 53 tusen på läktarna. VM 1958 följde jag på TV.

Nu får matchen igår bli mitt absolut sista återfall av LIVE-fotboll på svensk mark då vissa delar av "publiken" inte går dit för att se fotboll utan endast eller åtminstone mestadels enbart för att vara så störande de bara förmår.
Du snackar en massa jävla skit. Men det är okej givet din ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in