2026-04-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
1. Du kan alltså inte specificera vilka 10-15 vittnen du åsyftar?

Som jag påpekat förekommer det självklart mängder av falska, felaktiga och allmänt otillförlitliga vittnesmål i de flesta uppmärksammade mål. Den enda skillnaden är att man i da Costa-fallet använde sig av dessa undermåliga vittnesmål för att driva åtalet istället för att sortera in dem i en toktipspärm.

Om du vill argumentera för att exempelvis fotohandlarparets vittnesmål var trovärdigt får du lov att konkretisera och citera.

1.1. Det jag tog upp handlade om att du hade fel och själv konstruerade en historia utan stöd i verkligheten. Domen mot läkarna var för övrigt inte fällande.

Inte ens den krympande skala som vill göra gällande att fotohandlarparets historia var sannolik och besvärande för Allgén brukar fantisera ihop en helt annan version av vad som skedde än vad fotohandlarparet själva uppgav. Men om du hade framfört dina hypoteser runt 1988 och efter en ledande utfrågning kunnat gissa dig fram till vem av männen i en konfrontationsvideo som var misstänkt hade kanske även du kunnat få vara ett av stjärnvittnena mot läkarna. Ribban var ju inte så hög.

2. Nej. Jag beskriver hur jag tolkar ditt in
itiala inlägg av fotohandlarparets vittnesmål. Du skrev följande:

Om du menar något annat än att din (eller "internets") uppfattning var att filmer lämnades in, polis omedelbart tillkallades varvid läkaren "åkte dit" samt att det var bevisat att läkaren hade dessa komprometterande filmer i sin ägo får du förtydliga.

2.1. Genom att ifrågasätta fotohandlarparets trovärdighet ifrågasätter man självfallet även att dessa foton har existerat och föreställt da Costas styckade kropp.

Återigen förstår jag inte varför du inte tar del av det tillgängliga materialet istället för att gissa fritt. Där finns nämligen dokument från husrannsakningar i läkarnas bostäder, bankfack samt på deras arbetsplatser. Det hittades inga foton som man ens med god vilja skulle kunna påstå föreställde styckningen av da Costa. Varför läser du inte förundersökningsprotokollet och de övriga uppladdade dokumenten?

3. Nej. Eftersom jag resonerar utifrån befintligt material snarare än fria fantasier har jag inte ens hypotetiskt fel i detta fall.

4. Jag har inte ansett att skor utgör ett bevis. Vad jag skrev var att skodiskussionen var relevant. Detta på grund av att da Costas kläder, skor och andra tillhörigheter aldrig återfanns. När flera vittnen beskriver en undangömd väska, av den sort som da Costa ofta bar, innehållande föremål, inklusive en sko, som påminner om vad som är känt om da Costas ägodelar, ser jag det som intressant, särskilt eftersom fyndet gjordes i relativ närhet av de kända fyndplatserna.

Jag ser att debatten blivit besvärande för dig.

1. Jag åsyftar samtliga vittnen i hela utredningen.

2. Åklagaren utförde regeringens vilja.

3. Poängen är den att inget reellt försvar utfördes mot foto attacken med vittnesmål. Möjliga hypotetiska skäl till att försvaret låg lågt har förevisats.

3.1. Avseende legitimationsfrågan så är skuldfrågan i rättegången helt ointressant för beslutet. Antagligen är själva grejen att framkalla och hantera likbilder privat tillräckligt för att dra in legitimationen.

3.2. Hela er argumentation faller därmed och reduceras till en trovärdighetsfråga: Lämnade de in likbilder till privat fotoframkallning istället för att bruka statens resurser. Tog de jobbet med sig hem så att säga?

4. Fotografierna behövde alltså inte föreställa trådens lik, det skulle kunna vara vilket lik som helst. Återigen du har helt missförstått de olika ärendena och vad som avhandlas i olika rättegångar.

5. Övriga skribenter uttryckte mest att denne så här i sommartid intresserade sig för skorna pga. skoskribenten i tråden, inte på grund av polisärendet costa.
Citera
2026-04-18, 19:32
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Rent juridiskt är det bara hittepå att domskäl inte kan överklagas. Det är en bluff som de kör med när politiker beordrat dem att "lösa problemet eller dö". För även HD-domare får bara 3 månaders avgångsvederlag när politikerna tröttnar på dem, och på 1960-talet och 1970-talet var det också relatvit vanligt att höga jurister hittades "självmördade" ute i skogen.

Citat:
1.1. Det finns ingen lag som säger att beslutstext inte kan överklagas och överprövas. Själva tanken att så skulle vara fallet är alltså "umlawfulness".

Det finns inget uttryckligt ställe i lagen som direkt säger att domskäl inte kan överklagas, men detta bygger på tolkningar av hur svenska domstolar fungerar och vad som kan överklagas enligt rättssystemet.

Rättegångsbalken (RB): I Sverige styrs rättsprocessen av Rättegångsbalken, där det specificeras vad som kan överklagas. Enligt 50 kap. RB gäller att överklagande normalt enbart kan ske av domens slutliga beslut – dvs. domens resultat. Här står det inte uttryckligen att domskäl inte kan överklagas, men domstolarna brukar bara ta upp domens resultat, inte själva motiveringarna.

Högsta domstolens rättspraxis: Rättspraxis har utvecklats så att domstolar sällan prövar eller ändrar en dom enbart på grund av oenighet om domskälen. En prövning sker ofta om det finns en grund för att ändra domen (t.ex. om domstolen har gjort ett rättsligt misstag, inte beaktat relevant bevisning eller tillämpat fel lag).

I praktiken innebär detta att det som överklagas är domen och inte själva de detaljerade domskälen, även om ett överklagande kan inkludera en kritik av domens motivering.

Vill man inte överklaga resultatet av domen (vilket man som åtalad inte kan göra om man har blivit frikänd) kan man i praktiken inte överklaga domskälen.

Det är osant att läkarna inte försökte överklaga domskälen. Det gjorde man 2000.

"Man kunde enligt Koorti och Resenius hävda att tingsrättens påstående om styckningen i domskälen visade att tingsrätten i själva verket under pågående rättegång ändrat brottsrubriceringen i åtalet till att omfatta även styckningen, något som emellertid inte redovisades i domslutet. Domen kunde därför sägas vara så oklar och ofullständig att man måste anse att en s.k. domvilla förelåg. Följaktligen borde den rivas upp."

Resning beviljades inte.
Citera
2026-04-18, 19:58
Medlem
Kjamfossftws avatar
Rayban, antingen trollar du eller så har du missförstått. Läs Döden är en man, läs Agells resningsansökningar, se dokumentären. Om du på fullt allvar tror att det finns en enda atom i detta historiska rättshaveri som verkar rimligt så är det din tro. Du delar den med ingen eftersom ingen av GM i justitiemordet ens själva längre tror på detta. Lawn tror inte på detta, han låtsas bara.
Citera
2026-04-18, 20:01
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:

3. Poängen är den att inget reellt försvar utfördes mot foto attacken med vittnesmål. Möjliga hypotetiska skäl till att försvaret låg lågt har förevisats.

3.1. Avseende legitimationsfrågan så är skuldfrågan i rättegången helt ointressant för beslutet. Antagligen är själva grejen att framkalla och hantera likbilder privat tillräckligt för att dra in legitimationen.

3.2. Hela er argumentation faller därmed och reduceras till en trovärdighetsfråga: Lämnade de in likbilder till privat fotoframkallning istället för att bruka statens resurser. Tog de jobbet med sig hem så att säga?

4. Fotografierna behövde alltså inte föreställa trådens lik, det skulle kunna vara vilket lik som helst. Återigen du har helt missförstått de olika ärendena och vad som avhandlas i olika rättegångar.

5. Övriga skribenter uttryckte mest att denne så här i sommartid intresserade sig för skorna pga. skoskribenten i tråden, inte på grund av polisärendet costa.

Några inlämnade foton av likdelar har aldrig uppvisats (och bevisningen att läkarna besökte fotobutiken i Solna är ett dåligt skämt).

Du argumenterar för att läkarna inte borde ha fått sina legitimationer indragna. Varför skulle socialstyrelsen dra in legitimationerna på grund av foton vars existens aldrig har bevisats? Än mindre att de icke-existerande fotona tillhörde läkarna eller att de någonsin besökte fotobutiken.
Citera
2026-04-18, 20:55
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Varför föranledde inte tipset om väskan på Vulcanusgatan mer fokus på Vasastan/Atlasområdet?

Jag har en teori om varför. Tor Åberg (TÅ) säger ju att han inte känner igen föremålen från den upphittade väskan som CdC:s.

Det börjar bli lite snurrigt för mig med alla handlingar jag begärt ut. Det var ju uppgifterna från TÅ på spaningsuppslag märkt D 213-3 som gjorde att jag fick ut spaningsuppslagen om väskan på Vulcanusgatan. Jag noterade nämligen att just detta förhör med TÅ var del av en helt annan nummerserie än hans övriga förhör. Därför begärde jag ut samtliga uppslag i serien D 213.

Och de är ju alltså dessa:

D 213: Tips från T. Gustavsson om upphittat väska på Vulcanusgatan
D 213-1: Förhör med B. Sandberg, damen som slängde väskan i en container
D 213-2: Förhör med Sandbergs granne A-L Arvholm, som underligt men tacksamt nog fört dagbok om väskfyndet
D 213-3: Förhör med TÅ den 15 oktober kring huruvida föremålen i väskan kan ha tillhört CdC. Kan läsas här: https://www.dropbox.com/scl/fi/zlvvxw5qyzxurhvftd47r/F-rh-r-med-T-den-15-oktober-1984.pdf?rlkey=deb59x0ig3wb86se7jisoww38&st=1rser9 wn&dl=0

När man läser förhöret med TÅ kan man först få intrycket av att väskan och dess innehåll är återfunnet, och att han förevisas dem på plats i polishuset. Men så är inte fallet. Längre ner i spaningsuppslaget framgår ju att förhöret är ett telefonsamtal. Mordutredaren Lars Jonsson rabblar alltså bara muntligen upp föremålen för TÅ.

TÅ säger att "såvitt han vet hade Catrine inga svarta ev. lila/rosa högklackade skor".
Han erinrar sig däremot att CdC inköpt en ihopfällbar tandborste – som i sin tur förvarades i en mindre plåtask. Huruvida det var en sådan typ av tandborste i väskan på Vulcanusgatan framgår ju tyvärr inte. Men likväl en tandborste. Det återfanns visserligen också en tandborste bland hennes tillhörigheter på Centralens effektförvaring.

Det där med "lila/rosa" kan man också fundera över. Varifrån kommer den uppgiften? Ingen har ju sagt att skorna på Vulcanusgatan hade den färgen.

Hur som helst:

Förmodligen räckte TÅ:s uppgifter för att släcka intresset för väskan och Vasastan. Han var ju trots allt en av de få som befunnit sig i CdC:s närmaste umgängeskrets den sista tiden i hennes liv, så därför vägde förmodligen hans ord tungt när utredarna väl avförd honom som misstänkt.

Men saken är ju en att TÅ hade helt fel! Tack vare costa-mops sinne för detaljer så vet vi att det återfanns ett kvitto på högklackade damskor "troligtvis italienska" bland CdC:s tillhörigheter. Kvittot var ett av många andra kvitton från köp i butiker på Skärholmen den 7 juni 1984. TÅ hade ju ingen aning om vad utredarna hade funnit i på effektförvaringen. TÅ säger ju för övrigt i ett senare förhör att han inte varit och handlat tillsammans med CdC på Skärholmen. Om CdC genomförde denna shoppingtur ensam eller tillsammans med någon verkar aldrig ha klarlagts.

På effektförvaringen återfanns också ett par svarta damskor "made in Italy, vänstra skons klack kraftigt nedsliten" (skorna hade uppenbarligen klack).

Det man kan notera är att förteckningar över föremålen från effektförvaringen upprättats den 23 och 26 oktober 1984, dvs efter det att TÅ hördes om väskan den 15 oktober. Just på uppslaget från den 23 oktober har punkt 5 i förteckningen - den som avser skorna - en särskild notering. Någon har med penna ritat en ring runt 5:an. Det måste inneburet att någon av utredarna trots allt ansåg att skorna var av intresse för utredningen.

Men eftersom förteckningen över CdC:s tillhörigheter upprättades först efter TÅ:s förhör, kan det varit så illa att Allan Bäckström och Lars Jonsson inte hade full koll på allt som återfunnits på effektförvaringen när de utredde tipset om väskfyndet. Denna möjlighet, tillsammans med uppgifterna från TÅ, kan ha bidragit till att väskan inte fick större uppmärksamhet, och att området kring Vasastan/Atlasområdet inte utreddes vidare.
Frågan är varför man enbart frågade TÅ om väskans innehåll och inte Korsvall eller andra som befann sig i da Costas närhet den sista tiden. Föremålen, såsom de beskrivs, är ju också relativt generiska. Att da Costa ägde smink och nagellack är utom allt rimligt tvivel, så hur TÅ skulle kunna avfärda just dessa attiraljer som tillhörande da Costa efter en luddig, muntlig beskrivning är oklart.

I sammanhanget bör man också betänka att TÅ knappast kunde ha överblick över da Costas alla osorterade föremål. Jag minns fortfarande listan över hennes kvarlämnade ägodelar i Gislaved med fasa.

Vad som hittades hos TÅ kan vara värt att jämföra med den beskrivna väskan och dess innehåll. Jag länkar till ditt uppladdade dokument: https://www.dropbox.com/scl/fi/f2tdldx3c815t9nb90s2m/CdCs-tillh-righeter-funna-vid-husrannsakan-hos-Tor-berg-15-aug-1984.pdf?rlkey=9ffn1yrberz6keeifv61xt xr6&e=1&st=aqn7mxdr&dl=0

I Gislaved hade da Costa alltså lämnat en mängd bagar i olika färger samt necessärer innehållande smink. Det påminner onekligen om fyndet vid Atlasmuren.

Beträffande skons färg råder det tydligen skilda uppfattningar. Gustavsson nämner en rosa/lila sko, medan Arvholm talar om en svart.
Citera
2026-04-18, 21:11
Medlem
costa-mops avatar
Citat:

Inte alls. Det är nämligen inte jag, som utan grundläggande kunskap om fallet, fantiserar fram olika händelseförlopp som inte ägt rum och vid korrigeringar hastigt och fåfängt hoppar till nästa tuva.

Din uppfattning är således att ingen av vittnena i målet kunde ha inbillat eller misstagit sig. Anser du då att alla dessa vittnesmål var med sanningen överensstämmande eller att de medvetet ljög?

Därutöver tycks du ha utvecklat ett nytt fantasifoster i form av att läkarna skulle ha låtit framkalla några helt andra foton föreställande andra lik än da Costas privat och att dessa skulle ha beslagtagits. Jag tipsade dig då om att läsa förundersökningsprotokollet istället för att spekulera på lösan grund. Ifall du hade gjort det hade du känt till att polisen inte beslagtagit dylika foton.

Angående legitimationsfrågan handlade den givetvis inte om några helt orelaterade och icke-existerande foton av andra lik utan om, bland annat, fotohandlarparets vittnesmål. Legitimationsfrågan var återigen självklart kopplad till utfallet samt framför allt domskälet i tingsrätten.

Slutligen har "övriga skribenter" inte nämnt vare sig sommaren eller skor specifikt. Så här skrev debattören Qualatex:
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Kan vi inte lägga denna diskussion åt sidan; och istället ägna oss åt de ytterst intressanta inläggen från Eremona mfl.?
Denna uppmaning instämmer jag i, med tillägget att jag hoppas att du försöker tillgodogöra dig lätt tillgänglig information innan du fantiserar fram ytterligare ett verklighetsfrämmande scenario. Da Costa-fallet är redan till övermåttan fullt av surrealistiska, på gränsen till psykotiska, tolkningar och teorier.
Citera
2026-04-18, 21:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vittnena kommer med extraordinära och otroliga påståenden långt efter händelsen skall ha ägt rum. Det finns inga objektiva fakta som stöder påståendena.

Men om trovärdigheten sjunker automatiskt om vittnena hör av sig flera år efteråt så borde väl man ej heller efterlysa vittnen som kan lämna information om äldre sk. "kalla fall"? Inte heller borde man väl sända TV-program som Efterlyst som kan bidra till att lösa gamla ouppklarade fall?

Vad är skillnaden egentligen mellan fotohandlarparets och jägmästarens sena entre i utredningen jämfört med att få tips från människor via TV-program eller i media uppmärksammade kalla fall där polisen behöver hjälp från allmänheten? Ibland handlar det om en tidsrymd på flera eller många år när det gäller vissa ouppklarade fall.

Om CdC -fallet hade ägt rum i nutid och utredningen hade kört fast så kan vi nog vara säkra på att man hade sökt tipsare och uppgiftslämnare?

Citat:
Att tro på dem eller någon annan bara för att de ställer upp och vittnar är en grov övervärdering av vittnesmåls trovärdighet generellt. Det är i högsta grad beroende på omständigheterna om någons påstående har ett värde utöver att det är ett löst påstående.

Men varför anser du att just dessa tre vittnen var icke tillförlitliga?

Tidsrymden kan det ju inte vara eftersom i helt andra fall så vill man komma i kontakt med uppgiftslämnare, tipsare och vittnen ännu längre tid efter att händelserna har ägt rum.

"Många av fallen gruppen har på sitt bord är från 80- och 90-talet, och att så lång tid gått sedan brotten begåtts kan försvåra utredningen. Folk glömmer saker, minns annorlunda, vittnen eller misstänkta kan ha dött, eller lämnat landet.

Men ibland kan tiden som gått vara positiv.

– I Gotlandsärendet har tiden hjälpt till. Det har gjort att människor är villiga att hjälpa till och prata och där är tidsaspekten positiv"

Källa: Aftonbladet https://share.google/Ah9h0Isl7R6VJlKJv
Citera
2026-04-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Frågan är varför man enbart frågade TÅ om väskans innehåll och inte Korsvall eller andra som befann sig i da Costas närhet den sista tiden. Föremålen, såsom de beskrivs, är ju också relativt generiska. Att da Costa ägde smink och nagellack är utom allt rimligt tvivel, så hur TÅ skulle kunna avfärda just dessa attiraljer som tillhörande da Costa efter en luddig, muntlig beskrivning är oklart.

I sammanhanget bör man också betänka att TÅ knappast kunde ha överblick över da Costas alla osorterade föremål. Jag minns fortfarande listan över hennes kvarlämnade ägodelar i Gislaved med fasa.

Vad som hittades hos TÅ kan vara värt att jämföra med den beskrivna väskan och dess innehåll. Jag länkar till ditt uppladdade dokument: https://www.dropbox.com/scl/fi/f2tdldx3c815t9nb90s2m/CdCs-tillh-righeter-funna-vid-husrannsakan-hos-Tor-berg-15-aug-1984.pdf?rlkey=9ffn1yrberz6keeifv61xt xr6&e=1&st=aqn7mxdr&dl=0

I Gislaved hade da Costa alltså lämnat en mängd bagar i olika färger samt necessärer innehållande smink. Det påminner onekligen om fyndet vid Atlasmuren.

Beträffande skons färg råder det tydligen skilda uppfattningar. Gustavsson nämner en rosa/lila sko, medan Arvholm talar om en svart.

Javisst faan, det är ju Gustavsson som nämner rosa/lila! Nu börjar jag verkligen bli snurrig! Det stod ju mitt framför näsan hela tiden. Men när det gäller färgen på skon är nog fru Arvholms dagboksuppgifter mer tillförlitliga. Å andra sidan finns det inget som säger att någon kan ha tagit föremål från väskan innan den kastades.

Men jag håller med, att enbart TÅ tillfrågades är knepigt. Förmodligen ville man bara göra det enkelt för sig. Utredarna ville inte få anledning att gräva vidare i detta. De kunde ju exempelvis också frågat Beppan, som av allt att döma stod väldigt nära CdC.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2026-04-18 kl. 22:03.
Citera
2026-04-18, 22:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om trovärdigheten sjunker automatiskt om vittnena hör av sig flera år efteråt så borde väl man ej heller efterlysa vittnen som kan lämna information om äldre sk. "kalla fall"? Inte heller borde man väl sända TV-program som Efterlyst som kan bidra till att lösa gamla ouppklarade fall?

Vad är skillnaden egentligen mellan fotohandlarparets och jägmästarens sena entre i utredningen jämfört med att få tips från människor via TV-program eller i media uppmärksammade kalla fall där polisen behöver hjälp från allmänheten? Ibland handlar det om en tidsrymd på flera eller många år när det gäller vissa ouppklarade fall.

Om CdC -fallet hade ägt rum i nutid och utredningen hade kört fast så kan vi nog vara säkra på att man hade sökt tipsare och uppgiftslämnare?

Men varför anser du att just dessa tre vittnen var icke tillförlitliga?

Tidsrymden kan det ju inte vara eftersom i helt andra fall så vill man komma i kontakt med uppgiftslämnare, tipsare och vittnen ännu längre tid efter att händelserna har ägt rum.

"Många av fallen gruppen har på sitt bord är från 80- och 90-talet, och att så lång tid gått sedan brotten begåtts kan försvåra utredningen. Folk glömmer saker, minns annorlunda, vittnen eller misstänkta kan ha dött, eller lämnat landet.

Men ibland kan tiden som gått vara positiv.

– I Gotlandsärendet har tiden hjälpt till. Det har gjort att människor är villiga att hjälpa till och prata och där är tidsaspekten positiv"

Källa: Aftonbladet https://share.google/Ah9h0Isl7R6VJlKJv

Det beror på omständigheterna och vad vittnet berättar. Om något vittne skulle berätta något som inte var allmänt känt om mordet på Olof Palme och det går att verifiera på något sätt så har det ett värde. Om någon idag framträder och påstår att han faktiskt såg Stig Engström springa från platsen saknar det helt värde.

Fotohandlarnas och jägmästarens vittnesmål är av denna senare typ. Teoretiskt kan det för all del mot förmodan vara sant, men det är inget bevis som man kan tillmäta sannolikhet.
Citera
2026-04-18, 23:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det beror på omständigheterna och vad vittnet berättar. Om något vittne skulle berätta något som inte var allmänt känt om mordet på Olof Palme och det går att verifiera på något sätt så har det ett värde.

Anser inte du att det var lite märkligt man kunde tidsbestämma händelsen i fotobutiken till den 21/6 1984 pga jägmästarens vittnesmål samtidigt som BO försvann 11 dagar tidigare?

Men om bildinlämningen hade ägt rum innan den 10/6 så hade man kunnat avfärda den som intressant för utredningen.

Citat:
Om någon idag framträder och påstår att han faktiskt såg Stig Engström springa från platsen saknar det helt värde.

Fast det är skillnad på att vänta med att berätta i 3 år jämfört med 40 år.

Citat:
Fotohandlarnas och jägmästarens vittnesmål är av denna senare typ.

Inte så mycket senare.

Citat:
Teoretiskt kan det för all del mot förmodan vara sant, men det är inget bevis som man kan tillmäta sannolikhet.

Samtidigt var fotohandlarparets och jägmästarens vittnesmål en del i en indiciekedja och då ökar väl rimligtvis deras trovärdighet om vi betänker de andra vittnesmålen från exempelvis hunddamen och den kvinnliga polisen?
Citera
2026-04-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Kan nog tycka att denna idag 42 åriga dotter nog borde ta kontakt med sin far.
Hon har absolut inget att skämmas för. Och faktiskt inte han heller.
De var och är båda offer.

Blodsband är starka, hon brås också säkert mycket på honom och på släkten på hans sida. Han älskar sitt barn och tänker på henne varje dag. Han och hon blir båda äldre och en dag är det kanske försent för dem att träffas.
Hoppas hon ser Josefssons dokumentär och kanske, kanske, förhoppningsvis väljer att ta kontakt.

En god vän och studiekamrat till Tomas skrev ett öppet brev till henne för flera år sedan
https://mediemordet.com/oppet-brev-till-karin-allmanlakarens-dotter/
Med tanke på hur störd mamman uppenbarligen är så är hon säkerligen totalt hjärntvättad av sin mor. Samt att växa upp med en sådan uppenbart psykisk sjuk förälder har säkerligen satt sina psykiska spår på dottern.
Citera
2026-04-19, 00:27
Medlem
Borde inte mamman kunna polisanmälas för allt skit hon ställde till med mor Thomas och deras dotter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in