2026-04-18, 17:30
Medlem
Ryssland kommer snart inte ha några fartyg kvar i Svarta havet om detta fortsätter.

Three Russian Ships Hit At Sevastopol: X2 Ropucha Landing Craft & Unknown

https://www.youtube.com/watch?v=ga0PLmz6tRg

Hur går det med Rysslands våroffensiv? Nu är det Ukraina som trycker på istället och trycker tillbaka rysspacket på flera fronten enligt ryska milbloggare.
Citera
2026-04-18, 18:15
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Se där den brutala facsisten visar sitt ansikte och önskar sina landsmän döden, precis som råskinnen i västra Ukraina och brunskjortorna i tyskland då det begavs sig. Själv försöker jag få dig att förstå att ett krig med Ryssland är illa och då se till att dina barnbarn skonas (vilken värdegrund dom än må ha, landsmän du vet). Det är stor skillnad mellan dig och mig nu men jag tror du kan förändras och bli en god man till nytta för samhället.
Till och med fejkar rysk stats-TV möte mellan kungen och Zelenskyj. Rysshelvetet förtjänar allt helvete de gjort mot Ukraina. Kreml är så mentalt efterblivet att inget förvånar längre. Ett äkta skitland med nuvarande styre. En bomb i Kreml hade frälst världen!
Citera
2026-04-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ju svårare det blir för Röda Armén att rekrytera hamnar belarusiska styrkor närmre lägst hängande frukt för Kreml.

Militäranställda i Belarus är inte så många men reservisterna i Belarus är ansenliga 300 000.

I första hand tror jag dock dessa åtgärder är ryssarnas försök att binda upp ukrainska resurser i västra Ukraina.

Frågan är om Lukasjenko (eller hur han nu stavar) vågar mobilisera. Det skulle betyda att han sätter vapen i händerna på folk som hatar honom och det är nog ingen diktator så pigg på att göra.

Vi får väl se och Zelenskyj har säkert fog för det han säger men jag tror som du att de försöker skrämma Ukraina till att avdela trupp som behövs på annan plats. Gränsen mot Belarus ska väl vid det här laget vara kraftigt minerad så försöker de gå in kommer de att få veta att de lever (en liten stund, i alla fall).
Citera
2026-04-18, 19:49
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Till och med fejkar rysk stats-TV möte mellan kungen och Zelenskyj. Rysshelvetet förtjänar allt helvete de gjort mot Ukraina. Kreml är så mentalt efterblivet att inget förvånar längre. Ett äkta skitland med nuvarande styre. En bomb i Kreml hade frälst världen!
Helt sjukt? Vad tror de de tjänar på att ljuga om detta? Även ryssar fattar väl att kungen åker dit för att visa sitt stöd?
Citera
2026-04-18, 19:58
Medlem
Yodawgimbads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
När man inte trodde Ryssland kunde bli mer patetiskt så lyckas dom alltid bevisa motsatsen.
Citera
2026-04-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
När man inte trodde Ryssland kunde bli mer patetiskt så lyckas dom alltid bevisa motsatsen.
Instämmer. "Den ryska metoden"
Rysk media: Kungen vägrade skaka Zelenskyjs hand
Uppdaterad idag 15:22Publicerad idag 13:29

"Rysk statsmedia framställer det som att kungen vägrade skaka hand med Zelenskyj under sitt Ukrainabesök."
"Men klipp visar hur de skakar hand flera gånger."

”Fel och fult att det beskrivs så i Ryssland”, skriver hovets informationschef Margareta Thorgren.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/rysk-media-kungen-vagrade-skaka-zelenskyjs-hand
Jävla ryska lögnare!
Senast redigerad av Antistalk 2026-04-18 kl. 20:21.
Citera
2026-04-18, 20:33
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Helt sjukt? Vad tror de de tjänar på att ljuga om detta? Även ryssar fattar väl att kungen åker dit för att visa sitt stöd?
Tydligen tror Kreml att man är smart, omvärlden delar ut dumstrutar till Kreml!
Citera
2026-04-18, 21:16
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jomenvisst 👌
Vi ska hylla aggressiva invasioner.
Håller med.
Mera krig och övertagande.

Leve puttefnask!

Det är väl vår kära NATO-allierade USA som stått för mest "krig och övertagande" på senaste tiden va? Har du några problem med det eller? Tycker du inte att det är bra att dom agerar som dom gör?

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Ryska ekonomin är en jävla ravin jämfört med dina insinuationer om NATOs sprickor.

Jaha ok om du säger det så.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Idiot, du jämför ekonomi med allianser?

Visst har Nato problem med idioten trump som president men han är på väg ut.

Hur står det till i ditt dassrike?
Förlorat Syrien Venezuela Ungern Kuba
snart blir ni av med Iran med flera...

Jag "jämför" inte NATO med Rysslands ekonomi. Jag bara konstaterar att detta är två saker som måste förbli intakta för att kriget i Ukraina ska fortgå. Om någondera av dessa kollapsar så är kriget snart över.

Och varför kallar du Trump för idiot? Han är folkvald president i ett land som vi har militärallians med. Det absolut viktigaste landet i alliansen dessutom. Nästan som att du försöker få NATO att krackelera. Visa lite respekt.
Citera
2026-04-18, 21:21
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Det är väl vår kära NATO-allierade USA som stått för mest "krig och övertagande" på senaste tiden va? Har du några problem med det eller? Tycker du inte att det är bra att dom agerar som dom gör?

Jag "jämför" inte NATO med Rysslands ekonomi. Jag bara konstaterar att detta är två saker som måste förbli intakta för att kriget i Ukraina ska fortgå. Om någondera av dessa kollapsar så är kriget snart över.

Och varför kallar du Trump för idiot? Han är folkvald president i ett land som vi har militärallians med. Det absolut viktigaste landet i alliansen dessutom. Nästan som att du försöker få NATO att krackelera. Visa lite respekt.
Trump( idioten) kan ju försöka lämna Nato,
stödet till Ukraina blir oförändrat .

Nato kollapsar inte, sluta titta på ryzk tv!
Citera
2026-04-18, 21:26
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Handlar tråden om dina hjärnspöken?
Tycker du att min avtar intar amerikansk försvarsställning?

Eller du är enbart ett ryskt Klappträ, som söker försvar i whataboutism?

Citat:

Citera
2026-04-18, 21:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Det här med att organisarionen Nato skulle vara kraften som håller Ukraina under armarna är återkommande, och jag har inte ännu sett något svar på exakt vad det är för krafter som åsyftas.
Ukraina får stöd av vissa länder som är med i Nato, ja. Det går inte att hymla med att Warsawapakten och Nato i grunden hade udden direkt riktade mot varandra.
Inget land i Europa skulle kunnat stå emot Sovjetunionen när det begav sig, trodde man i alla fall.
Natoländerna ser alldeles säkert Ryssland som det allvarligaste hotet på hemmaplan. Men Nato som sådant har inga befogenheter att stödja Ukraina, det är medlemsländernas beslut. Vissa av dem stöder Ukraina, vissa av dem tom motarbetar stödet.
Länder som inte är med i Nato, ex Australien, Kanada, Japan, Sydkorea stödjer Ukraina ändå. Att EU som organisation till största delen står bakom Ukraina köper jag, men det här med Nato och fokuseringen på den alliansen har jag inte sett någon rimlig förklaring på.

Jag har sett påståenden om att de manipulerar väderobservationer, att de manipulerar länders ekonomier och allmänt bedriver ljusskygg vetksamhet i oklart syfte. Men vad då dessa drivkrafter inom Nato är för något har ingen förklarat.
Du verkar ju ha huvudet på skaft, kan du ge en förklaring?
Citera
2026-04-18, 21:59
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Trump( idioten) kan ju försöka lämna Nato,
stödet till Ukraina blir oförändrat .

Nato kollapsar inte, sluta titta på ryzk tv!

Vad ska jag med "ryzk" TV till? Räcker med att lyssna på dig, du sa det själv ju. Att Trump pratat om att lämna NATO. Det var väl för att vi i EU-NATO var osolidariska och inte ville skicka några krigsskepp för att hjälpa USA och Israel att slå ut Iran. Det är inte riktigt vår grej. Vi gillar mest att sitta på läktaren och käka popcorn medans andra krigar åt oss.

Verkar vara rätt kass NATO-sammanhållning från båda sidorna där, tycker jag. Och även från din sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Handlar tråden om dina hjärnspöken?
Tycker du att min avtar intar amerikansk försvarsställning?

Eller du är enbart ett ryskt Klappträ, som söker försvar i whataboutism?

Nä, men jag utgår ifrån att du var starkt positivt till svenskt NATO-inträde. Rätta mig gärna om jag har fel.

Om man söker medlemskap i en klubb så bör man vara på det klara med vilka man slår sig i slag med, och vad dom är kapabla till. När det gäller USA så kan det knappast komma som nån överraskning. Och att någon av Trumps skrot och korn kunde bli president i USA kan rimligtvis inte heller varit nån överraskning, eftersom han redan suttit en mandatperiod 2017-2021.

EU tror att: Om vi inte besegrar Ryssland i Ukraina så kommer Putin vilja erövra Europa.
USA tror att: Om vi inte besegrar Mullorna i Iran så kommer dom starta kärnvapenkrig med Israel.

Ukraina är viktigast av allt för oss i EU-delen av NATO. Men USA-delen av NATO har andra prioriteringar. Iran är uppenbarligen viktigare för USA just nu. Man kan ju tillägga i sammanhanget att varken Ukraina eller Israel är medlemmar i NATO. Om båda parterna kräver full NATO-mobilisering för att försvara sina favoritländer utanför NATO, och ingen part vill ställa för den andra, så blir det inte mycket till allians.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in