Citat:
Ursprungligen postat av
andvardnaut
Ja jag har sett att T gjort allt för hundarna och har svårt att koppla ihop två helt olika personer i T efter allt som kommit fram. Hundarna har tagits hand om väl o allt av T och M trots härvan och jag vet att under tiden hos Länsstyrelsen, ca 2 månader, har de inte sköts om. Jag tycker föreningen ska göra en anmälan eller påpeka detta. Det känns som man direkt tänkt "värdelösa" hundar som inte behöver omtanke.
Har du någon möjlighet att ta upp detta med Länsstyrelsen o ev anmälan med föreningen? Jag tycker inte man ska vara tyst i sådant. Hundarna är oskyldiga och oskyddade i det hela och oavsett vilken bakgrund de har ska inte påverka vilket jag tror har hänt.
Ja, jag förstår verkligen vad du menar, och jag håller med dig. Det känns så svårt att få ihop bilden av T efter allt som kommit fram, särskilt när man samtidigt vet hur mycket både T och M faktiskt har brytt sig om hundarna.
Jag skulle jättegärna vilja anmäla det eller ta upp det någonstans, men jag behöver verkligen hjälp med vart man ska vända sig. Jag har ju bott i Sverige i några år nu, men jag tycker fortfarande att det är svårt att veta exakt hur allt fungerar i sådana här situationer.
Vi var hos veterinären med henne kort efter att vi fick henne, eftersom hon var i ganska dåligt skick och hade ett sår på benet (troligen från att ha legat på hårt underlag). När hon kom till oss sov hon nästan konstant i flera dagar, hade väldigt röda ögon och var – även enligt veterinären – inte i särskilt bra form.
Föreningen som hjälpte till att omplacera henne är informerad om detta. Just nu är vårt största fokus att hon ska må så bra som möjligt och få vara trygg och glad, så att hon på sikt kan vara ett stöd för M när allt det här är över.