2026-04-16, 22:34
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Vet någon om rättegången hålls bakom stängda dörrar, eller är den öppen för allmänheten?

Citat:
Efter uppläsningen av brottsmisstankarna beslutade rätten om stängda dörrar.

https://www.dn.se/sverige/misstanks-ha-salt-frun-till-120-man-nu-inleds-rattegangen/
Citera
2026-04-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Bra att han inte hann skada hundarna!!
Tack för info.

Jag har tagit upplysningar från Länsstyrelsen. Då ingen fanns som kunde ta hand om hundarna omhändertogs de. Länsstyrelsen ville sälja, överlåta och i sista hand avliva dem om inget händer inom tre veckor från beslutet tagits (24/10-25). TR, som står ägare på alla hundar, överklagar och överlåter alla hundar till MR som även begärt att få hämta hem dem alla, 8 st.

Eftersom MR, av förståeliga skäl, inte är i skick att hämta hundarna kontaktades en förening för gatuhundar där i stort alla hundar kommer ifrån. Föreningen har ställt upp och ordnat så alla hundar hämtats i Lunde strax före jul och fått nya hem.
Förhoppningsvis kommer MR att kunna ta hand om de hundar som står henne närmast någon gång framöver.
Citera
2026-04-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andvardnaut
Jag har tagit upplysningar från Länsstyrelsen. Då ingen fanns som kunde ta hand om hundarna omhändertogs de. Länsstyrelsen ville sälja, överlåta och i sista hand avliva dem om inget händer inom tre veckor från beslutet tagits (24/10-25). TR, som står ägare på alla hundar, överklagar och överlåter alla hundar till MR som även begärt att få hämta hem dem alla, 8 st.

Eftersom MR, av förståeliga skäl, inte är i skick att hämta hundarna kontaktades en förening för gatuhundar där i stort alla hundar kommer ifrån. Föreningen har ställt upp och ordnat så alla hundar hämtats i Lunde strax före jul och fått nya hem.
Förhoppningsvis kommer MR att kunna ta hand om de hundar som står henne närmast någon gång framöver.

Jag tror att T (M också!) verkligen älskade sina hundar .
Vi har en av hundarna, som M enligt beslutet ska få tillbaka när processen är avslutad. Staten övervägde att avliva dem, vilket jag tycker är fruktansvärt. Dessutom fick hunden inte sina mediciner på tre veckor efter att den togs från familjen, vilket känns väldigt sorgligt.

Så som jag har förstått det kommer M att få ta tillbaka två av hundarna när allt är klart. Resten har, såvitt jag vet, redan blivit adopterade och fått nya hem.
Citera
2026-04-17, 06:58
Medlem
Har någon info om vad som står i Aftonbladets artikel om männen? Ska vara information om vilka? (Dagens)
Citera
2026-04-17, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
FUP är släppt eftersom media postar delar ur den. Men ingen här som begärt ut den antar jag?

Är släppt, men levereras endast i pappersform och eftersom FUP:en är på 5186 sidor så kommer den kosta 10522 kr...
Citera
2026-04-17, 08:02
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnehavre
Är släppt, men levereras endast i pappersform och eftersom FUP:en är på 5186 sidor så kommer den kosta 10522 kr...

Typiskt.. Man är ju bra nyfiken på vem den där kunden som är "näringslivsprofil" är, till exempel.
Citera
2026-04-17, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Typiskt.. Man är ju bra nyfiken på vem den där kunden som är "näringslivsprofil" är, till exempel.

Snälla lägg ut hela listan på dessa äckliga, sexköpande svenska mansfittor i olika åldrar. Spelar ingen roll om de är näringslivsprofiler eller bönder, namn ska ut och deras liv ska raseras.
Citera
2026-04-17, 08:27
Avslutad
Citat:

Kommer den finnas på krimfup?
Citera
2026-04-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundido
Jag tror att T (M också!) verkligen älskade sina hundar .
Vi har en av hundarna, som M enligt beslutet ska få tillbaka när processen är avslutad. Staten övervägde att avliva dem, vilket jag tycker är fruktansvärt. Dessutom fick hunden inte sina mediciner på tre veckor efter att den togs från familjen, vilket känns väldigt sorgligt.

Så som jag har förstått det kommer M att få ta tillbaka två av hundarna när allt är klart. Resten har, såvitt jag vet, redan blivit adopterade och fått nya hem.

Ja jag har sett att T gjort allt för hundarna och har svårt att koppla ihop två helt olika personer i T efter allt som kommit fram. Hundarna har tagits hand om väl o allt av T och M trots härvan och jag vet att under tiden hos Länsstyrelsen, ca 2 månader, har de inte sköts om. Jag tycker föreningen ska göra en anmälan eller påpeka detta. Det känns som man direkt tänkt "värdelösa" hundar som inte behöver omtanke.
Har du någon möjlighet att ta upp detta med Länsstyrelsen o ev anmälan med föreningen? Jag tycker inte man ska vara tyst i sådant. Hundarna är oskyldiga och oskyddade i det hela och oavsett vilken bakgrund de har ska inte påverka vilket jag tror har hänt.
Citera
2026-04-17, 10:44
Medlem
Citat:

Ja jag skickade en förfrågan om detta och det stämmer samt det tillkommer en fraktkostnad på 120 kr då alla sidor inte ryms i ett vanligt kuvert.

Sida 1-9: gratis, sida 10: 50 kr i administration, sida 11 och uppåt : 2 kr/sida så med 5186 sidor kan man ju räkna ut själv vad det blir.....
Citera
2026-04-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andvardnaut
Ja jag har sett att T gjort allt för hundarna och har svårt att koppla ihop två helt olika personer i T efter allt som kommit fram. Hundarna har tagits hand om väl o allt av T och M trots härvan och jag vet att under tiden hos Länsstyrelsen, ca 2 månader, har de inte sköts om. Jag tycker föreningen ska göra en anmälan eller påpeka detta. Det känns som man direkt tänkt "värdelösa" hundar som inte behöver omtanke.
Har du någon möjlighet att ta upp detta med Länsstyrelsen o ev anmälan med föreningen? Jag tycker inte man ska vara tyst i sådant. Hundarna är oskyldiga och oskyddade i det hela och oavsett vilken bakgrund de har ska inte påverka vilket jag tror har hänt.

Ja, jag förstår verkligen vad du menar, och jag håller med dig. Det känns så svårt att få ihop bilden av T efter allt som kommit fram, särskilt när man samtidigt vet hur mycket både T och M faktiskt har brytt sig om hundarna.

Jag skulle jättegärna vilja anmäla det eller ta upp det någonstans, men jag behöver verkligen hjälp med vart man ska vända sig. Jag har ju bott i Sverige i några år nu, men jag tycker fortfarande att det är svårt att veta exakt hur allt fungerar i sådana här situationer.

Vi var hos veterinären med henne kort efter att vi fick henne, eftersom hon var i ganska dåligt skick och hade ett sår på benet (troligen från att ha legat på hårt underlag). När hon kom till oss sov hon nästan konstant i flera dagar, hade väldigt röda ögon och var – även enligt veterinären – inte i särskilt bra form.

Föreningen som hjälpte till att omplacera henne är informerad om detta. Just nu är vårt största fokus att hon ska må så bra som möjligt och få vara trygg och glad, så att hon på sikt kan vara ett stöd för M när allt det här är över.
Citera
2026-04-17, 11:02
Medlem
? Information om vilka sexköparna är finns länkat till i inägg 2. Behövs ingen aftonhora för att få den informationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimpbamp
Har någon info om vad som står i Aftonbladets artikel om männen? Ska vara information om vilka? (Dagens)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in