2026-04-17, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Frågan var vem som ser fetast ut.

Båda

Tillägg till förra inlägget:

Siffrorna kommer troligen från vårdcentraler och liknande. Och de kan nog skilja på en överviktig man och en normalviktig man. Plus att de sannolikt tar midjemåttet nu också. Just pga problematiken med BMI måttet
Citera
2026-04-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Båda

Tillägg till förra inlägget:

Siffrorna kommer troligen från vårdcentraler och liknande. Och de kan nog skilja på en överviktig man och en normalviktig man. Plus att de sannolikt tar midjemåttet nu också. Just pga problematiken med BMI måttet
Så du tror mannen har lika mycket fett som kvinnan?

Är kvinnor lika starka som män också?

Nej BMI formeln tar inte hänsyn till någons midjemått.
Citera
2026-04-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Statestiken att män föredrar 20åringar framför 30åringar eller? Den tvivlar jag inte på. Jag köper bara inte teorin om varför.

Att det finns fler singelmammor visste jag redan. Det krävs det inget matematisk geni till att räkna ut varför.

Vad är din "teori" då om varför kvinnor i 30 års åldern inte kan skaffa en man? Nu när biologin inte längre är forskning utan en teori
Citera
2026-04-17, 20:33
Avslutad
Citat:
Så du tror mannen har lika mycket fett som kvinnan?

Är kvinnor lika starka som män också?

Nej BMI formeln tar inte hänsyn till någons midjemått.

Jag skiter blankt i ditt exempel, tänker inte sitta och gagga om det.

Män är generellt fysiskt starkare än kvinnor.

Helt rätt dummy, BMI måttet är inte detsamma som midjemåttet. Eller som du uttrycker det "tar inte hänsyn till någons midjemått" 😄
Citera
2026-04-17, 20:39
Medlem
Citat:
Jag skiter blankt i ditt exempel, tänker inte sitta och gagga om det.

Män är generellt fysiskt starkare än kvinnor.

Helt rätt dummy, BMI måttet är inte detsamma som midjemåttet. Eller som du uttrycker det "tar inte hänsyn till någons midjemått" 😄
Det var ju du som sa att "de sannolikt tar midjemåttet" på vårdcentralen eller hittar du bara på massa nu dummy?
Citera
2026-04-17, 20:55
Avslutad
Citat:
Det var ju du som sa att "de sannolikt tar midjemåttet" på vårdcentralen eller hittar du bara på massa nu dummy?

Helt korrekt, jag skrev det ja.

Vart vill du komma? Vad är din poäng?
Citera
2026-04-17, 20:59
Medlem
Citat:
Helt korrekt, jag skrev det ja.

Vart vill du komma? Vad är din poäng?
Att du bara är en clown.

Du tar upp att män är fetare och hänvisar till att män i genomsnitt har högre bmi men du förstår inte vad det innebär i praktiken.
Citera
2026-04-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Artikel om hur stress leder till övervikt:
https://www.refitness.se/magasinet/halsa/hur-stress-leder-till-overvikt/

Vill du ha källa på att småbarnsföräldrar är stressade också? Eller kan du tänka ut det själv?

Och ja, finns gott om kvinnor som går ner i vikt efter graviditet. Absolut. Men det finns också gott om kvinnor som inte gör det och som snarare går upp i vikt efter graviditet. Pga. stress. och att de inte hinner ta itu med sin egen hälsa.

Och här kan du också läsa om att stress och tex. graviditet kan leda till viktuppgång.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/vara-amnesomraden/overvikt-och-obesitas/faktorer-som-paverkar-overvikt-och-obesitas/

Så. De 30+ kvinnor du ser, som är överviktiga, kan mycket väl vara mammor. Och behöver Inte alls vara ofrivilligt barnlösa.

Det är lättare att sköta sin hälsa om man är barnlös kvinna eller har barn som är lite äldre (men då kan ju övervikten ha blivit "manifest" och svårare att göra något åt, å andra sidan). Så är det för många iaf.

Ingen av dina länkar stöttar din argumentation. Har du hört talas om föräldraledighet?
Citera
2026-04-17, 21:03
Avslutad
Citat:
Att du bara är en clown.

Du tar upp att män är fetare och hänvisar till att män i genomsnitt har högre bmi men du förstår inte vad det innebär i praktiken.

Jag tror du är helt blåst i huvudet.

Du sysslar med en massa coping mekanismer. Varför kan man fråga sig. Är du en fet gris själv? En oformlig massa som låter Foodora köra hem sunk-maten tre gånger om dagen, sju dagar i veckan? Intar 6000 kalorier om dagen och bränner 200?
Citera
2026-04-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Källorna påstår samma sak som artikeln i TS. Bara nyanserar det hela lite. Så det du nu hänger dig åt är endast att gnälla över att jag hade källor att leverera för mina påståenden. Som ändå redan fanns information om i artikeln.

Artikeln har en namngiven person och ett datum.
Det gör den lite mer relevant. Vi vet mer om kompetensen bakom uttalandet. Och vi vet e uttalandet kom. Vissa vetenskaper ändrar riktning efter ett tag. Vi vet också lite mer om möjlig objektivitet eller bakomliggande faktorer slm kan ge ett subjektivt uttalande.
Hemskt att säga men en smart elev i tredje året på gymnasiet kan lista ut skillnaden i kvalitet. De lär sig källkritik nuförtiden
Citera
2026-04-17, 21:06
Medlem
Citat:
Jag tror du är helt blåst i huvudet.

Du sysslar med en massa coping mekanismer. Varför kan man fråga sig. Är du en fet gris själv? En oformlig massa som låter Foodora köra hem sunk-maten tre gånger om dagen, sju dagar i veckan? Intar 6000 kalorier om dagen och bränner 200?
Haha va?
Jag tror jag kom åt en nerv här. Jag beklagar.
Citera
2026-04-17, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Artikeln har en namngiven person och ett datum.
Det gör den lite mer relevant. Vi vet mer om kompetensen bakom uttalandet. Och vi vet e uttalandet kom. Vissa vetenskaper ändrar riktning efter ett tag. Vi vet också lite mer om möjlig objektivitet eller bakomliggande faktorer slm kan ge ett subjektivt uttalande.
Hemskt att säga men en smart elev i tredje året på gymnasiet kan lista ut skillnaden i kvalitet. De lär sig källkritik nuförtiden

Det yttersta fåtalet studier och undersökningar du själv har postat har hållit ännu sämre standard. Förstår inte varför andra ska hålla en standard som inte ens du själv kan efterleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in