Citat:
Ursprungligen postat av
miapiasa
Vi har en hel del allergier att tänka på med så bara pastasallad så går det bort för typ hälften av gästerna..

Tex så är en person allergisk mot gluten, laktos, alla slags nötter, det måste även vara fritt från tomat, fläsk och helt och hållet sockerfritt. Och det är bara EN person..
Men nej, den vigseln jag hade tidigare var bara mardröm från start till slut.
Grattis till er!!
Jag ska också gifta mig i sommar!
Ingen som är allergisk men en hel del veganer.
Det största problemet med en liten budget är kostnaden för maten och att ni har allergier och att vissa saker inte kan serveras.
Förstår också att ni vill att det ska vara bröllopsmat och det är trerätters med bordsservering egentligen.
Buffé är bra för de som äter allt möjligt men de som har specialkost måste serveras separat och den maten måste dessutom tillagas och förvaras separat, tror inte att man kan överlåta det ansvaret på de som inte jobbar professionellt med mat.
Ska de små barnen sitta vid bordet med servering?
Har ni planerat vad de ska äta?
Vad för typ av alkohol hade ni tänkt?
Det är också en stor kostnad med bordsservering.
Men om ni ska ha buffé så har ni ett bord med alkohol och ett bord med alkoholfritt.
Om du skriver ungefär hur mycket maten får kosta per person och om barnen ska äta samma eller något som passar bättre för de mindre så kanske jag kan hjälpa till med vad ni har råd att äta och ändå få till en festlig känsla.