2026-04-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Tyvärr stämmer inte det.
De män som får barn är ofta högutbildade och har hyfsat hög inkomst. Medans de män som inte uppfyller de kraven ofta inte blir pappor.
Kvinnor är mycket för status

Har du källa på det eller är det bara en känsla du har?
Citera
2026-04-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Du är ju för fan dummare än tåget.

De unga kvinnorna och männen fick uppge varför de använde dejtingappar. 31% av de unga männen uppgav att de använde det för att få casual sex. Senare i studien uppgav 30% att de inte hade haft sex det senaste året. Dessa två hänger inte ihop - alltså en man kan ha svarat att han använde dejtignapp för casual sex, men sen kan han ha svarat senare att han HAR haft sex föregående år. En annan kanske använder appen för att hitta ett förhållande, men har INTE haft sex det föregående året. Siffrorna har inte med varandra att göra utan är svar på olika frågor och det betyder alltså då INTE att 31% av de unga männen som använder appen för casual sex inte hat haft sex senaste året.

Det framgick aldrig i studien om männen eller kvinnorna valt bort sex eller inte - så allt gällande vsd du tror kring det är bara spekulationer och således irrelevant!

Nu har jag utbildat dig nog inom en oviktig studie som inte har något med ämnet att göra, går ej vidare i detta.
Klipp ut det.
Citera
2026-04-17, 16:38
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Klipp ut det.

Du, det får du fan göra själv. Det står i artikeln, läs.
Citera
2026-04-17, 16:39
Medlem
Citat:
Du, det får du fan göra själv. Det står i artikeln, läs.
Du hittar på din clown.
Citera
2026-04-17, 16:41
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Du hittar på din clown.

Hahahha alla här kan läsa sig till att jag inte hittar på - du med. Sen att du ligger under snittet gällande läskunskaper kan inte jag lösa. Lägger fan inte mer tid på detta, du är helt enkelt för dum för att fatta hur fel du har.
Citera
2026-04-17, 16:45
Medlem
Citat:
Hahahha alla här kan läsa sig till att jag inte hittar på - du med. Sen att du ligger under snittet gällande läskunskaper kan inte jag lösa. Lägger fan inte mer tid på detta, du är helt enkelt för dum för att fatta hur fel du har.
Bevisa det?
Citera
2026-04-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Har du källa på det eller är det bara en känsla du har?
https://www.su.se/forskning/forskningskatalog/forskningsprojekt/1/barnlosa-man-och-icke-foraldralediga-fader

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/forskaren-darfor-valjer-manniskor-att-inte-skaffa-barn
Citera
2026-04-17, 17:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Staten måste gå in och underlätta föräldraskap.

T ex; lagstifta att alla uni/högskolor och större YH/Komvux måste tillhandahålla dagis. Skulle kosta tämligen lite men möjliggöra kombinationen moderskap och pluggande.
Citera
2026-04-17, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det är kvinnor som anställs till mellanchefsposterna av andra kvinnor. Vi har sett en allt större uppgivenhet och passivisering hos gruppen män. Men barnafödandet beror på något annat än genuspolitik. Ta Saudiarabien som borde vara ett drömexempel på ett land där kvinnor bara får vara kvinnor. Inte ens där föder man mer än 2,28 barn! Precis att man klarar den kritiska gränsen.

I Saudiarabien är kvinnor svårt förtryckta, således får kvinnor i Saudiarabien inte "bara vara kvinnor"

Jävla skumt resonemang
Citera
2026-04-17, 17:43
Medlem
Citat:
https://www.su.se/forskning/forskningskatalog/forskningsprojekt/1/barnlosa-man-och-icke-foraldralediga-fader

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/forskaren-darfor-valjer-manniskor-att-inte-skaffa-barn

Forskningsprojektet låter ju intressant, ser inga slutsatser däremot. Missar jag något? Ingenstans står något om att kvinnor älskar status?
Citera
2026-04-17, 17:43
Avslutad
Citat:
Det ät långt ifrån en garanti bland kvinnor som fyllt 30 att de blir gravida inom ett år. Ofta pga övervikt och stress

Bortsett från övervikt och stress så är det ingen större skillnad mellan en kvinna 20 år gammal jämfört med en kvinna 30 år gammal gällande hur snabbt de blir gravida.
Citera
2026-04-17, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vafan kvinna sitter du och upprepar det jag sagt?

Great minds think alike
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in