2026-04-17, 16:30
  #3373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jo det kände jag till, men i det nu visade materialet, står inget om det utskrivet.
Såklart han får böter igen.

Aha. Jag syftade på droger i kroppen i hans prover när han greps 2015, som framgår av analysbesked FUP. Han använde droger vid mordet.
Citera
2026-04-17, 16:35
  #3374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Han har byggt ett äktenskapsmuseum.
Inkapabel att gå vidare i livet.
Barnen har tvingats leva i skiten.

Undrar om hans föräldrar verkligen menade det de skrev i SMS till US. Att de var övertygade om att svärdottern tagit sitt liv. Hans bästa vän skrek ut sin förtvivlan på bryggan (Vad fan har du gjort?) när han besökte minnesplatsen med ljus och blommor. Barnen frågar hur länge pappa ska vara häktad innan de fått någon info. Alla omkring verkar innerst inne veta sanningen.

Själv undrar US inte ens vem som är mördad när polisen säger att han är misstänkt för mord. De säger inte vem som är död.

Farmor med man kanske inte vågade annat än tro på självmord. Mån om att få behålla kontakt med barnbarnen. Kanske var de rädda för vad mer sonen kunde göra?

Det framgår att Terese tyckte att han var obehaglig. Så till den grad att hon ljög om nya mannen. Hon kanske också var rädd för sin egen säkerhet och om hon fick fortsätta träffa barnen. US skriver obehagliga SMS. Sug av mig och sätta på dig, knulla andra. Språket! När han borde ha insett att äktenskapet är över. Till det måste Terese åka för att träffa sina barn. I den miljön måste barnen bo med pappa.

Hoppas försäkringsbolaget är alerta trots den tid som har förflutit och kräver tillbaka de två miljonerna han fick utbetalt i livförsäkring. Finns det preskriptionstid där så han får behålla pengarna? Därtill om han har förvaltat pengar som vårdnadshavare.

Obehaglig, desperat, osjälvständig.
Gör nästan parodi av hela saken, med alla dessa minnen.
Hemskt att barnen för en tid trodde att deras pappa hade obotlig cancer och all ovisshet.
Undrar varför han påstod det?
Citera
2026-04-17, 16:37
  #3375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Aha. Jag syftade på droger i kroppen i hans prover när han greps 2015, som framgår av analysbesked FUP. Han använde droger vid mordet.

Oj. Det tänkte jag inte på. Nej det stod inget om det i samband med noteringen om cannabisinnehav.
Men han var väl van vid lätta droger och visste vad han gjorde....?
Synd också om hennes nya man, vilket kaos han drogs in i.
__________________
Senast redigerad av Marielo 2026-04-17 kl. 16:49.
Citera
2026-04-17, 16:41
  #3376
Medlem
Inte för att skuldbelägga någon. Kvinnor i Tereses situation (med sjuka, aggressiva, självömkande och kontrollerande ex) behöver sluta försöka klara av situationen själva. Det finns bara en sak att göra. Ta barnen till ett kvinnohus och rädda dig själv och dem. Polisanmäl sexuella ofredanden och hot så det finns på pränt.

Igen och igen visar det sig att det inte fungerar att försöka separera som vänner från den sortens män.

Svårt? Ja. Men enda möjligheten att klara sig levande därifrån. Jättejobbigt med bråk och vårdnadstvist, ja. Alternativet här blev att barnen tvingades leva utelämnade till mördarpappan. I ett decennium. En pappa som SMS:ade nybliven tonåring "Jag har satt mitt liv på paus för er skull" och ger barnen skuldkänslor. Det är psykisk misshandel.
Citera
2026-04-17, 16:48
  #3377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Alla som kände Terese sa att hon tog initiativ till skilsmässan och att han var den som spjärnade emot. Hon var lycklig med en ny man, de skulle starta familj, de skulle flytta ihop.

Ulf i förhör: "Ulf säger att Terese
försökte övertala honom att ta henne tillbaka.
De satt i bilen en stund, kanske 2-5 minuter enligt Ulf. Sedan ville Terese gå ner till en
stenpir/ brygga. De brukade tidigare promenera tillsammans längs vattnet där på platsen. De
var på piren en kort stund. De kramades och Ulf sa då till henne att hon hade gjort sitt beslut.
Sedan gick Ulf hem längs vattnet och sedan över sportfältet.
Terese stod kvar på piren. Enligt Ulf sa hon att han hade förstört allt. Hon sa då även att hon
inte hade något att leva för om hon inte får komma tillbaka."


Mmmmm visst...

Tack för mer info.
Så han är inne i en fantasivärld och det är därför han bott kvar i huset; han spelar den sörjande, då.
Ja det här är ju något av ett särdeles kusligt drama som kan göras scendramatik av!
__________________
Senast redigerad av Marielo 2026-04-17 kl. 16:52.
Citera
2026-04-17, 16:56
  #3378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Inte för att skuldbelägga någon. Kvinnor i Tereses situation (med sjuka, aggressiva, självömkande och kontrollerande ex) behöver sluta försöka klara av situationen själva. Det finns bara en sak att göra. Ta barnen till ett kvinnohus och rädda dig själv och dem. Polisanmäl sexuella ofredanden och hot så det finns på pränt.

Igen och igen visar det sig att det inte fungerar att försöka separera som vänner från den sortens män.

Svårt? Ja. Men enda möjligheten att klara sig levande därifrån. Jättejobbigt med bråk och vårdnadstvist, ja. Alternativet här blev att barnen tvingades leva utelämnade till mördarpappan. I ett decennium. En pappa som SMS:ade nybliven tonåring "Jag har satt mitt liv på paus för er skull" och ger barnen skuldkänslor. Det är psykisk misshandel.

Kan ju varit ett i mystik inlindat erkännande, "Jag har inte erkänt, för ni behövde er vanliga pappa ett tag till".
Han kommer kanske.med ord som "Jag höll tyst för barnens skull".

Eller "Hon hoppade själv i vattnet, eller kontaktade någon som kom dit och puttade i henne när jag gått därifrån" (Han sa ju "Det var inte jag", dagen efter).
Hu ...
__________________
Senast redigerad av Marielo 2026-04-17 kl. 17:02.
Citera
2026-04-17, 17:17
  #3379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Alla som kände Terese sa att hon tog initiativ till skilsmässan och att han var den som spjärnade emot. Hon var lycklig med en ny man, de skulle starta familj, de skulle flytta ihop.

Ulf i förhör: "Ulf säger att Terese
försökte övertala honom att ta henne tillbaka.
De satt i bilen en stund, kanske 2-5 minuter enligt Ulf. Sedan ville Terese gå ner till en
stenpir/ brygga. De brukade tidigare promenera tillsammans längs vattnet där på platsen. De
var på piren en kort stund. De kramades och Ulf sa då till henne att hon hade gjort sitt beslut.
Sedan gick Ulf hem längs vattnet och sedan över sportfältet.
Terese stod kvar på piren. Enligt Ulf sa hon att han hade förstört allt. Hon sa då även att hon
inte hade något att leva för om hon inte får komma tillbaka."


Mmmmm visst...

Mitt i allt det sorgliga så kan jag inte låta bli att skratta till. Detta är så patetiskt. Jag lärde känna Tess 2006. Redan ett par år senare började jag märka sprickor i deras relation. Ytterligare ett par år senare började hon uttrycka att hon inte längre orkade med hans verklighetsfrånvända sätt att se på livet. Inte på så vis att hon uttryckte att han kunde vara farlig, utan mer, när hon var irriterad, tyckte att han oansvarig, självisk och korkad. Och det var han. Han fattade korkade beslut och tog sedan inget ansvar.
När Tess till slut lämnade honom hade hon verkligen inte ens glimten av tanke att någonsin ta honom tillbaka. Han var en looser och hon hade ambitioner. Trodde han att någon alls som kände Tess det minsta skulle tro på att hon skulle ta livet av sig för hans skull så har han inte en enda frisk hjärncell. Hon var en fantastisk människa som han aldrig ens förtjänade.
Citera
2026-04-17, 19:04
  #3380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Han har byggt ett äktenskapsmuseum.
Inkapabel att gå vidare i livet.
Barnen har tvingats leva i skiten.

Undrar om hans föräldrar verkligen menade det de skrev i SMS till US. Att de var övertygade om att svärdottern tagit sitt liv. Hans bästa vän skrek ut sin förtvivlan på bryggan (Vad fan har du gjort?) när han besökte minnesplatsen med ljus och blommor. Barnen frågar hur länge pappa ska vara häktad innan de fått någon info. Alla omkring verkar innerst inne veta sanningen.

Själv undrar US inte ens vem som är mördad när polisen säger att han är misstänkt för mord. De säger inte vem som är död.

Farmor med man kanske inte vågade annat än tro på självmord. Mån om att få behålla kontakt med barnbarnen. Kanske var de rädda för vad mer sonen kunde göra?

Det framgår att Terese tyckte att han var obehaglig. Så till den grad att hon ljög om nya mannen. Hon kanske också var rädd för sin egen säkerhet och om hon fick fortsätta träffa barnen. US skriver obehagliga SMS. Sug av mig och sätta på dig, knulla andra. Språket! När han borde ha insett att äktenskapet är över. Till det måste Terese åka för att träffa sina barn. I den miljön måste barnen bo med pappa.

Hoppas försäkringsbolaget är alerta trots den tid som har förflutit och kräver tillbaka de två miljonerna han fick utbetalt i livförsäkring. Finns det preskriptionstid där så han får behålla pengarna? Därtill om han har förvaltat pengar som vårdnadshavare.
Utan att outa mig för mycket så var föräldrar och övrig släkt övertygade om att T tagit livet av sig. ”Han är ingen mördare” och just detta med att hon hade velat gå tillbaka till US. Jag hade insyn i båda sidor och ingen hade kunnat övertyga mig om att T tog livet av sig. U uppfattade jag som lugn och behaglig, jag såg inga tecken på aggression osv men vi träffades inte heller i ett sådant sammanhang där såna känslor kunde ha uppstått. Träffade U dagen innan mordet och han var dämpad men inte mer än väntat av någon som går igenom en skilsmässa.
Citera
2026-04-17, 19:13
  #3381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Obehaglig, desperat, osjälvständig.
Gör nästan parodi av hela saken, med alla dessa minnen.
Hemskt att barnen för en tid trodde att deras pappa hade obotlig cancer och all ovisshet.
Undrar varför han påstod det?
Sa han/de någonsin något om det till barnen? Jag fattar det som att han bara sa det till Terese.

Vore f.ö. intressant att veta mer om den tidigare otrohetshistorien, om han tiggde och bad eller om det var hon som ville komma tillbaka. Om det var sistnämnda kanske han trodde att hon skulle göra likadant igen.
Citera
2026-04-17, 19:32
  #3382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Sa han/de någonsin något om det till barnen? Jag fattar det som att han bara sa det till Terese.

Vore f.ö. intressant att veta mer om den tidigare otrohetshistorien, om han tiggde och bad eller om det var hon som ville komma tillbaka. Om det var sistnämnda kanske han trodde att hon skulle göra likadant igen.

Jag antog att barnen fått veta att han påstod sig ha cancer. I början skrev T till en vän att "barnen vet det inte än" men det borde framkommit genom andra eller U själv. Han måste väl hålla masken och säga samma till barnen som till T, som ju sa det till minst en vän, osv.

Intressant ja, med tidigare otrohetshistoria. Inte hört om det.
Ja antagligen trodde han att hon skulle komma tillbaka igen. Låtsades inför polisen att det var sant.

Han sa "Det var inte jag" dagen efter T:s försvinnande. Vem kan ha förorsakat hennes död i övrigt?
Citera
2026-04-17, 19:43
  #3383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Intressant läsning men vad ÄR det för klåpare som har skrivit? "Sen är det nog nånstans i augusti som Terese förklarar att hon kommer
aldrig mer, så här, det kan inte finnas nånting mellan mig och Ulf nu. Så där och då upplevde
Martin nånstans att okej då är det Martin och Martin."

Det är så på flera ställen, att namnen är helt fel.

Hur menar du att "namnen är helt fel"?
Citera
2026-04-17, 19:49
  #3384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Hur menar du att "namnen är helt fel"?
Som det jag citerade, "så där och då upplevde Martin nånstans att okej då är det Martin och Martin" när Terese hade förklarat för Martin att hon inte kommer vara mer med Ulf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in