Citat:
Ursprungligen postat av
Marielo
Det har han tydligen själv ljugit ihop i Thereses namn - och sparat i 10 år!?
Jag menar; han mördar - och sen sparar han bevisen och bor kvar i huset.
Psykologiskt intressant faktiskt. Ville han innerst inne upptäckas eller tror han på sin egen lögn?
Inte heller har han invänt mot fortsatta omhäktningar.
Jag utgår här från att han är skyldig, men inte dömd.
Han har byggt ett äktenskapsmuseum.
Inkapabel att gå vidare i livet.
Barnen har tvingats leva i skiten.
Undrar om hans föräldrar verkligen menade det de skrev i SMS till US. Att de var övertygade om att svärdottern tagit sitt liv. Hans bästa vän skrek ut sin förtvivlan på bryggan (Vad fan har du gjort?) när han besökte minnesplatsen med ljus och blommor. Barnen frågar hur länge pappa ska vara häktad innan de fått någon info. Alla omkring verkar innerst inne veta sanningen.
Själv undrar US inte ens vem som är mördad när polisen säger att han är misstänkt för mord. De säger inte vem som är död.
Farmor med man kanske inte vågade annat än tro på självmord. Mån om att få behålla kontakt med barnbarnen. Kanske var de rädda för vad mer sonen kunde göra?
Det framgår att Terese tyckte att han var obehaglig. Så till den grad att hon ljög om nya mannen. Hon kanske också var rädd för sin egen säkerhet och om hon fick fortsätta träffa barnen. US skriver obehagliga SMS. Sug av mig och sätta på dig, knulla andra. Språket! När han borde ha insett att äktenskapet är över. Till det måste Terese åka för att träffa sina barn. I den miljön måste barnen bo med pappa.
Hoppas försäkringsbolaget är alerta trots den tid som har förflutit och kräver tillbaka de två miljonerna han fick utbetalt i livförsäkring.
Finns det preskriptionstid där så han får behålla pengarna? Därtill om han har förvaltat pengar som vårdnadshavare.