2026-04-16, 20:07
Medlem
Intressant läsning men vad ÄR det för klåpare som har skrivit? "Sen är det nog nånstans i augusti som Terese förklarar att hon kommer
aldrig mer, så här, det kan inte finnas nånting mellan mig och Ulf nu. Så där och då upplevde
Martin nånstans att okej då är det Martin och Martin."

Det är så på flera ställen, att namnen är helt fel.
Citera
2026-04-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Så smart att ha kvar hennes och egen mobiltelefon, varför hittades de inte för 10 år sedan?

Han har sparat många saker: bl a Tereses och sin egen jacka, skor från mordet, fruns glasögon från sjöbotten, hennes vigselring och bröllopsfoton fortfarande på väggen, byggklossar från när barnen var små, massor av bråte.

Tacksamt för polisen att kunna undersöka alla bevis igen drygt tio år senare.

Åtalades GM för knarket som fanns i kroppen när han anhölls 2015? Ett diskret strafföreläggande kanske?
Senast redigerad av Angeliqa 2026-04-16 kl. 23:58.
Citera
2026-04-17, 07:46
Medlem
"Ulf är väldigt, väldigt känslokall där han
har svårt för förståelse för andras känslor. Ulf lär sig det sociala spelet han ser
hur folk beter sig och så agerar han därefter."

Fy fan vad obehagligt. Autist eller psykopat? Eller båda?
Citera
2026-04-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Han har sparat många saker: bl a Tereses och sin egen jacka, skor från mordet, fruns glasögon från sjöbotten, hennes vigselring och bröllopsfoton fortfarande på väggen, byggklossar från när barnen var små, massor av bråte.

Tacksamt för polisen att kunna undersöka alla bevis igen drygt tio år senare.

Åtalades GM för knarket som fanns i kroppen när han anhölls 2015? Ett diskret strafföreläggande kanske?

Jaha, ville han visa att han behövde minnen av deras tid tillsammans?

Det stod inget om straffpåföljd gällande cannabisodlingen i sänt material. Han anhölls i sin frånvaro 19 oktober 2025, häktades 21 okt -26, påkommen med cannabisodling samma dag, 21 okt -25.
Ja förmodligen kan ha haft det i kroppen när han anhölls.
Senast redigerad av Marielo 2026-04-17 kl. 13:20.
Citera
2026-04-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
"Ulf är väldigt, väldigt känslokall där han
har svårt för förståelse för andras känslor. Ulf lär sig det sociala spelet han ser
hur folk beter sig och så agerar han därefter."

Fy fan vad obehagligt. Autist eller psykopat? Eller båda?

Intressant att han härmar livet omkring sig, om detta stämmer.
Citera
2026-04-17, 13:34
Medlem
Citat:
Vilken vidrig pappa innan mordet. Som ljög om att han hade obotlig cancer. Fejkade ett självmordsbrev. Synd att cancer inte var sant så han hade dött istället för Terese. Det hade varit betydligt bättre för barnen. Pappan utsatte dem bevisligen för psykisk misshandel förutom att mörda deras mor.

Ja. Så sorgligt så det är inte sant!
Jag känner starkt för Therese.
Hon tänkte väl på barnen och skilde sig för sent.
Även om, hade han kanske försökt samma som han är misstänkt för 2015 och 2025 och nu.
En klar psykopat.
Citera
2026-04-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Jag har för mig att jag redan då läste att man sett att de var på platsen samtidigt via telefonerna. Men kanske kunde man inte få så exakta resultat som nu. Och det krävs nog mer än några uttalanden för att man ska kunna fällas. Då släpptes han i brist på bevis, men var fortsatt misstänkt.

Nej såklart räcker det inte med några uttalanden. Jag menade att om man är så klantig när man pratar, är man väl klantig på fler sätt, som att städa upp efter mord - det lyckades han tydligen med där vid bryggan.
Läste tidigare här på FB att "det var något med ett självmordsbrev" som gjort att han nu omhäktats, enligt hörsägen.
Det har visat sig stämma.
Det har han tydligen själv ljugit ihop i Thereses namn - och sparat i 10 år!?
Jag menar; han mördar - och sen sparar han bevisen och bor kvar i huset.
Psykologiskt intressant faktiskt. Ville han innerst inne upptäckas eller tror han på sin egen lögn?
Inte heller har han invänt mot fortsatta omhäktningar.
Jag utgår här från att han är skyldig, men inte dömd.
Senast redigerad av Marielo 2026-04-17 kl. 13:46.
Citera
2026-04-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carin71
Ok, hur begärde du ut det? Jag brukar aldrig "gotta" mig i sådant här men Tess kände jag. Nu vill jag följa det här men har ingen aning om hur.

Jag ringde Attunda tingsrätt, begärde avd 3 och uppgav målnumret.
De sände underlaget gratis med mail på fil.
Citera
2026-04-17, 14:04
Medlem
Citat:
Jaha, ville han visa att han behövde minnen av deras tid tillsammans?

Det stod inget om straffpåföljd gällande cannabisodlingen i sänt material. Han anhölls i sin frånvaro 19 oktober 2025, häktades 21 okt -26, påkommen med cannabisodling samma dag, 21 okt -25.
Ja förmodligen kan ha haft det i kroppen när han anhölls.

Han har en natkotikadom i sitt belastningsregister.

Citat:
Laga kraft

Narkotikabrott
2018-01-10
1 § 1 st 6 p narkotikastrafflagen (1968:64)
Villkorlig dom
Dagsböter 90 om 50 kr
Citera
2026-04-17, 15:35
Medlem
Citat:
Det har han tydligen själv ljugit ihop i Thereses namn - och sparat i 10 år!?
Jag menar; han mördar - och sen sparar han bevisen och bor kvar i huset.
Psykologiskt intressant faktiskt. Ville han innerst inne upptäckas eller tror han på sin egen lögn?
Inte heller har han invänt mot fortsatta omhäktningar.
Jag utgår här från att han är skyldig, men inte dömd.

Han har byggt ett äktenskapsmuseum.
Inkapabel att gå vidare i livet.
Barnen har tvingats leva i skiten.

Undrar om hans föräldrar verkligen menade det de skrev i SMS till US. Att de var övertygade om att svärdottern tagit sitt liv. Hans bästa vän skrek ut sin förtvivlan på bryggan (Vad fan har du gjort?) när han besökte minnesplatsen med ljus och blommor. Barnen frågar hur länge pappa ska vara häktad innan de fått någon info. Alla omkring verkar innerst inne veta sanningen.

Själv undrar US inte ens vem som är mördad när polisen säger att han är misstänkt för mord. De säger inte vem som är död.

Farmor med man kanske inte vågade annat än tro på självmord. Mån om att få behålla kontakt med barnbarnen. Kanske var de rädda för vad mer sonen kunde göra?

Det framgår att Terese tyckte att han var obehaglig. Så till den grad att hon ljög om nya mannen. Hon kanske också var rädd för sin egen säkerhet och om hon fick fortsätta träffa barnen. US skriver obehagliga SMS. Sug av mig och sätta på dig, knulla andra. Språket! När han borde ha insett att äktenskapet är över. Till det måste Terese åka för att träffa sina barn. I den miljön måste barnen bo med pappa.

Hoppas försäkringsbolaget är alerta trots den tid som har förflutit och kräver tillbaka de två miljonerna han fick utbetalt i livförsäkring. Finns det preskriptionstid där så han får behålla pengarna? Därtill om han har förvaltat pengar som vårdnadshavare.
Citera
2026-04-17, 16:26
Medlem
Citat:
Han har en natkotikadom i sitt belastningsregister.

Jo det kände jag till, men i det nu visade materialet, står inget om det utskrivet.
Såklart han får böter igen.
Tillägg: Det är så mycket att läsa. Det står säkert någonstans om att han var påverkad vid den aktuella tidpunkten, men jag såg det inte. Läste inte allt nu.
Senast redigerad av Marielo 2026-04-17 kl. 16:43.
Citera
2026-04-17, 16:28
Medlem
Alla som kände Terese sa att hon tog initiativ till skilsmässan och att han var den som spjärnade emot. Hon var lycklig med en ny man, de skulle starta familj, de skulle flytta ihop.

Ulf i förhör: "Ulf säger att Terese
försökte övertala honom att ta henne tillbaka.
De satt i bilen en stund, kanske 2-5 minuter enligt Ulf. Sedan ville Terese gå ner till en
stenpir/ brygga. De brukade tidigare promenera tillsammans längs vattnet där på platsen. De
var på piren en kort stund. De kramades och Ulf sa då till henne att hon hade gjort sitt beslut.
Sedan gick Ulf hem längs vattnet och sedan över sportfältet.
Terese stod kvar på piren. Enligt Ulf sa hon att han hade förstört allt. Hon sa då även att hon
inte hade något att leva för om hon inte får komma tillbaka."

Mmmmm visst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in