2026-04-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför är det ett "extremt" korkat råd? De flesta kvinnor i 30 års åldern blir gravida inom ett år.

Det ät långt ifrån en garanti bland kvinnor som fyllt 30 att de blir gravida inom ett år. Ofta pga övervikt och stress
Citera
2026-04-17, 13:53
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Då tittar vi vad som står i artikeln som du inte har läst.

Sannolikt ljuger en del av männen om att de får sex så siffran är mycket högre i verkligheten.

Du kan också se (och det finns en länk i artikeln) att de finns fler incels än på länge. Du kanske ska ta en kurs i engelska eller bara allmän läsförståelse.

Men är du komplett jävla retarderad?

Nu säger du at de sannolikt ljuger (också antagande) och blandar fortfarande in din personliga åsikt och incels?

Har redan fattat att du ligger minus på insamlade högskolepoäng, men du kan ju fan åtminstone försöka göra rätt.
Citera
2026-04-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Men är du komplett jävla retarderad?

Nu säger du at de sannolikt ljuger (också antagande) och blandar fortfarande in din personliga åsikt och incels?

Har redan fattat att du ligger minus på insamlade högskolepoäng, men du kan ju fan åtminstone försöka göra rätt.
Du sa:

Citat:
Det står inte att 31% av de unga männen i studien är incels för att de söker casual sex
Sen visade jag att åtminstone 30 % uppger att de inte haft sex föregående år. Då kan man nog definiera dem som incels.

Anledningen till att jag tror att de ljuger är för att de är pinsamt för män att erkänna att de inte kan få sex. Hur många högskolepoäng har du själv?
Citera
2026-04-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Återigen, det handlar inte om att kvinnor är feta eller mindre knullbara. Det handlar väl mer om att kvinnor 20-25 generellt inte känner sig redo för barn.

Tror du missat orsaken till min argumentation.
Någon påstod att kvinnor inte hittade män för att män är emotionellt ointelligent eller dusty på annat sätt.
Min argument är att de kvinnnorn inte hittar något för att de inte är lika attraktiva och fertila längre.
De har helt enkelt orealistiska krav.
Bland kvinnor som är 30-44 år så är 45 procent överviktiga. Vilket minskar deras attraktion och ca 25 procent av dem har lägre fertilitet pga sin övervikt.
Citera
2026-04-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Tror du missat orsaken till min argumentation.
Någon påstod att kvinnor inte hittade män för att män är emotionellt ointelligent eller dusty på annat sätt.
Min argument är att de kvinnnorn inte hittar något för att de inte är lika attraktiva och fertila längre.
De har helt enkelt orealistiska krav.
Bland kvinnor som är 30-44 år så är 45 procent överviktiga. Vilket minskar deras attraktion och ca 25 procent av dem har lägre fertilitet pga sin övervikt.

Jag bara menar att krav och fertilitet är två olika saker, det är onödigt att bunta ihop dem. Fler män är ju både bidragstagare och överviktiga, om man ska börja se det så.

Det är liksom inte som att det står en hel armada av friska, stiliga singelmän runt 25 som står glada och vattenkammade och redo att ingå i ett seriöst familjeliv.
Citera
2026-04-17, 14:36
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Du sa:

Sen visade jag att åtminstone 30 % uppger att de inte haft sex föregående år. Då kan man nog definiera dem som incels.

Anledningen till att jag tror att de ljuger är för att de är pinsamt för män att erkänna att de inte kan få sex. Hur många högskolepoäng har du själv?

De 31% som söker casual sex och de 30% som inte har haft sex hänger inte ihop? Plus att 20% i kvinnorna i samma ålder uppgav att de inte haft sex föregående år. Fortfarande framgår INGENTING om det var självvalt eller inte från någon grupp.

Men herregud, sluta tro och tolka?! Det är så jävla oviktigt och irrelevant. Du är för övrigt så jäkla mycket off topic nu att man nästan blir imponerad?

Jag har 300+ poäng, så rätt jävla mycket mer än dig. Håll dig till ämnet nu.
Citera
2026-04-17, 14:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Vilket redan skrivits 1000 ggr i den här tråden. Dock så KAN en 50+ man fortfarande skaffa barn - och det händer hela tiden. 50+ kvinnor är betydligt ovanligare. Ofta har mannen då nån form av status och/eller pengar. Kvinn

Trams, förr var det så men numera har det svängt - män är mer intresserade än kvinnor att skaffa barn (i snitt)

Den här artikeln är rätt intressant:

https://efn.se/karlekskris-eller-lata-man-vad-kan-forklara-sjunkande-fodelsetal

Jämställdheten i Norden har inte lett till ökade födelsetal - tvärtom. (och vi vet ju vilka grupper som håller uppe födelsetalen, inte är det tal om jämställdhet där...)

Vet inte riktigt vad du hade tänkt skriva, lol.

Men i länken, jag tror inte på någon av de två teorierna, synd att inte hålla med en nobelpristagare. Men kolla sista diagrammet, vad ska det visa?
Citera
2026-04-17, 14:46
Medlem
Citat:
Jag har 300+ poäng, så rätt jävla mycket mer än dig. Håll dig till ämnet nu.

Lite onödigt, man behöver inte så många poäng för att sitta och skriva på forumet.
Citera
2026-04-17, 14:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Låter som ett extremt korkat råd.
Det bästa är mellan 20-25. Men med tanke på hur värt samhälle är utformat så är det troligtvis mer praktiskt att att se till att bli gravid mellan 25-30.
Vilket gör att en kvinna bör ha fått en fast parter senast vid 25 års ålder. Då finns det en realistisk möjlighet att bli gravid innan 30 pm kvinnan och mannen är i hyfsad form.

Ledsen, men detta kommer inte förändra ett skit. Om folk inte kan bli gravida, varför finns det aborter? Och vi bor redan i ett samhälle där man tryggt kan få barn när man är 20-25. Att upplysa allmänheten om när de är fertila tror jag inte gör ett dyft.

Frågan känns mer varför vissa blir skräckslagna av att vi inte kommer ha fortsatt överbefolkning av jorden.
Citera
2026-04-17, 14:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/3868557-most-young-men-are-single-most-young-women-are-not/

Överväldigande majoriteten män under 30 väljs bort i Amerika ^. Vi kan anta att det ser liknande ut här. Det är för att de här männen inte har etablerat sig i livet med bostad och jobb. Alltså väljer kvinnor bort dem på gruppnivå (63%).

I Sverige går par ganska ofta isär efter att de fått barn. Dvs statistik kommer bli missvisande. De är inte ensamboende, de bor med barnen mellan sig.
Citera
2026-04-17, 14:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
De flesta kvinnor gör inte karriär, de jobbar inom helt vanliga knegarjobb. De vanligaste yrkena bland kvinnor är undersköterska inom hemtjänst och äldreboende, barnskötare, förskollärare och grundskollärare. Städare och butikssäljare är också vanliga yrken där kvinnor utgör en stor majoritet. Därefter kommer annan vård och skola osv.

Det är män som är lättledda och satsar på karriären, det är väldigt viktigt för män med en fin titel istället för vad de de facto producerar och tillför samhället.

Vill du "hålla" kvinnor hemma får du ändra hela det ekonomiska systemet.

Citat:
Varför är det ett "extremt" korkat råd? De flesta kvinnor i 30 års åldern blir gravida inom ett år.

Vafan kvinna sitter du och upprepar det jag sagt?
Citera
2026-04-17, 15:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Kvinnor antingen stirrar på mig eller så vänder dom bort blicken av äckel För jag är så ful. Så det är inte så konstigt att man själv inte kunnat dra sitt strå till stacken. Även om man velat. Så klart, ha några ungar så har det inte blivit av ju för man är äcklig.

Det är väl dels sociala medier som gör att de tror att alla ska vara supervackra, som med filtren. Och samma sociala medier som gör att du tror att du är ful. Unga borde inte sitta på sociala medier. Det viktigaste för en tjej om man skalar bort sådant som inte betyder något, är att man på ett ungefär delar sin världsuppfattning och åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in