Citat:
Ursprungligen postat av
patrik-sjoberg
Kungen ogillar Israel starkt, vilket inte är konstigt med tanke på vad som hände Folke Bernadotte.
Bra där, du har förmodligen rätt, kan inte heller hitta att hovet i någon form besökt Israel någon gång. Lite långsint ändå, Sternligen förbjöds ju redan 1948. Vi har ju i övrigt förlåtit många våldsverkare från mitten av 1900-talet... Att Folke Bernadotte var antisemit bidrog så klart till motsättningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Vilken politik kris skulle detta innebära? Har man inte sett att de mutar och hotar politiker i hela västvärlden för att driva deras frågor så har man huvudet uppkört i arslet.
Nej det har man inte sett, exakt vilka politiker är det som Mossad mutat eller hotat menar du (alltså frånsett så kallade "politiker" inom Hamas, Hezbollah och liknande)?