2026-04-16, 21:56
Medlem
Juristtjejen mörkt hår , kommer inte ihåg hennes namn , tyst och smygit med röstade på Elaaaaaaf.
Skönt att hon åkte ut, tror att vissa inte alls trodde hon var en förrädare ,utan stördes på henne.
Citera
2026-04-16, 21:58
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag tror faktiskt att det går bra för programmet tittarsiffrormässigt.
Jaha, och vad grundar du det på??
Citera
2026-04-16, 21:59
Medlem
kubuns avatar
Vad samstämmigt negativt det var beträffande uppdragen - beror ju på hur de ser ut - ibland är de ju lite avgörande också för vilka som kan röstas ut m.m. osv - jag står ut med dem
Citera
2026-04-16, 22:00
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jaha, och vad grundar du det på??

Att det är ett mycket annorlunda program mot de andra tillgängliga?
Citera
2026-04-16, 22:01
Medlem
Hur fan tänker Torbjörn när han tycker att Patrik ska gå in och försvara honom? Inte alls suspekt.
Citera
2026-04-16, 22:01
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad samstämmigt negativt det var beträffande uppdragen - beror ju på hur de ser ut - ibland är de ju lite avgörande också för vilka som kan röstas ut m.m. osv - jag står ut med dem

Nej usch.
Citera
2026-04-16, 22:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Hur fan tänker Torbjörn när han tycker att Patrik ska gå in och försvara honom? Inte alls suspekt.
Torbjörn tänker inte utan är i full affekt
Citera
2026-04-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Torbjörn tänker inte utan är i full affekt

Komiker är ju inte kända för att vara tänkande varelser.
Citera
2026-04-16, 22:07
Medlem
graventhulmars avatar
Jag gillar Torbjörn, och han har framstått som intelligent i tidigare sammanhang. Han vann väl till exempel ”Bäst i test” för att han var så bra på att genomskåda de kluriga formuleringarna i breven. Men till min förvåning är han verkligen den sämsta förrädaren någonsin. Precis allt han säger i varje givet ögonblick är precis det han inte ska säga.

Till exempel glömmer han hela tiden att han ska vara rädd för att bli mördad, och glad och lättad när han inte blir det, som till frukosten när han råkade säga att han mådde sådär och sen plötsligt ändrade sig till ”nej, jag är glad!” några sekunder senare när han insåg sitt misstag. ”Det är bara en lek” upprepade han efter omröstningen; nej, du ska ta det på allvar och låtsas vara rädd för att bli mördad. Inte en enda gång har han heller yttrat orden ”jag är trogen”, förutom när han tvunget skulle flika in det i sista sekund innan omröstningen, just när alla skiftat fokus från honom. För det är ju sååå smart att lägga sig själv i sina motspelares medvetanden i det läget.

Han är dessutom nervös, spattig och stakar sig hela tiden, eftersom han verkar vara under uppfattningen att han inte ska spela sig själv, utan istället spela ”förrädar-Torbjörn”. Det är som att han har två illasittande masker på sig, och går han nu tillbaka till att försöka vara sig själv kommer han snarare framstå som Torbjörn som spelar förrädar-Torbjörn som spelar Torbjörn. Han är extremt självmedveten, och hade han bara försökt slappna av lite mer hade han inte sagt så dumma saker hela tiden. Vad var det han sa när han blev misstänkliggjord inför alla första gången? ”Jaha, tack”

Patrik är smart som bara håller käften och flyter med, och självklart var det helt rätt av honom att inte helt plötsligt lägga sig i när Torbjörn misstänktes, men Torbjörn har tydligen för lite strategiskt och analytiskt tänkande för att förstå det. Tysta leken kommer inte fungera genom hela spelet, men i början är det smartaste man kan göra att låta den stora massan hamna i olika konflikter med varandra.
Citera
2026-04-16, 22:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graventhulmar
Jag gillar Torbjörn, och han har framstått som intelligent i tidigare sammanhang. Han vann väl till exempel ”Bäst i test” för att han var så bra på att genomskåda de kluriga formuleringarna i breven. Men till min förvåning är han verkligen den sämsta förrädaren någonsin. Precis allt han säger i varje givet ögonblick är precis det han inte ska säga.

Till exempel glömmer han hela tiden att han ska vara rädd för att bli mördad, och glad och lättad när han inte blir det, som till frukosten när han råkade säga att han mådde sådär och sen plötsligt ändrade sig till ”nej, jag är glad!” några sekunder senare när han insåg sitt misstag. ”Det är bara en lek” upprepade han efter omröstningen; nej, du ska ta det på allvar och låtsas vara rädd för att bli mördad. Inte en enda gång har han heller yttrat orden ”jag är trogen”, förutom när han tvunget skulle flika in det i sista sekund innan omröstningen, just när alla skiftat fokus från honom. För det är ju sååå smart att lägga sig själv i sina motspelares medvetanden i det läget.

Han är dessutom nervös, spattig och stakar sig hela tiden, eftersom han verkar vara under uppfattningen att han inte ska spela sig själv, utan istället spela ”förrädar-Torbjörn”. Det är som att han har två illasittande masker på sig, och går han nu tillbaka till att försöka vara sig själv kommer han snarare framstå som Torbjörn som spelar förrädar-Torbjörn som spelar Torbjörn. Han är extremt självmedveten, och hade han bara försökt slappna av lite mer hade han inte sagt så dumma saker hela tiden. Vad var det han sa när han blev misstänkliggjord inför alla första gången? ”Jaha, tack”

Patrik är smart som bara håller käften och flyter med, och självklart var det helt rätt av honom att inte helt plötsligt lägga sig i när Torbjörn misstänktes, men Torbjörn har tydligen för lite strategiskt och analytiskt tänkande för att förstå det. Tysta leken kommer inte fungera genom hela spelet, men i början är det smartaste man kan göra att låta den stora massan hamna i olika konflikter med varandra.
Han kommer nog inte undan Jonnas superlupp hon satt honom under. Jonna är riktigt smart vad det verkar.
Citera
2026-04-16, 22:14
Medlem
graventhulmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Är jag ensam om att avsky uppdragsdelen? Det borde finnas ett annat sätt att få in pengarna så det finns gott om TV-tid för gissningarna, exempelvis att det läggs pengar till förrädarna varje gång en trogen förvisas. Man vill ju som tittare få se så mycket som möjligt av snacket om vem som är förrädare istället för att kolla på värdelösa uppdrag.
Jag spolar alltid förbi den delen. Det är totalt ointressant och förtar bara spänningen som byggs upp inom slottets väggar. Jag skulle nog säga att alla kollar på Förrädarna för det sociala spelets skull; jag kan inte tänka mig att någon bryr sig nämnvärt om deras små samarbetsövningar.
Citera
2026-04-16, 22:18
Medlem
Skönt på sätt och vis att prästjäveln åkte ut.
Den hemliga förrädaren slickade de båda utlänningarna i röven och dödade den svenske prästen.
Vem sympatiserar med utlänningar?
Miriam Bryant?
Senast redigerad av CurreKurt 2026-04-16 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in