2026-04-16, 20:43
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggig
Ja men USA gör ju ingenting. De kikar ju bara. Så det är fri passage för de som vågar.

Jaså, är det den där "källan" nere i lokala livsbutiken som säger detta? Börjar bli lite väl mycket här inne nästan. En del tolkar minsta lilla händelse som total Iransk seger, typ att någon fiskebåt drar upp ett fiskenät med några fiskar.
Citera
2026-04-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jaså, är det den där "källan" nere i lokala livsbutiken som säger detta? Börjar bli lite väl mycket här inne nästan. En del tolkar minsta lilla händelse som total Iransk seger, typ att någon fiskebåt drar upp ett fiskenät med några fiskar.

USA har bara bett fartyg att vända. Något du vill berätta om som USA har gjort som jag har missat?
Citera
2026-04-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ja men USA gör ju ingenting. De kikar ju bara. Så det är fri passage för de som vågar.
ingen som vågat ännu, fortfarande fegar tankern ifråga ut, kanske inte ska till iransk hamn altså?

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3224
Citera
2026-04-16, 20:49
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
USA har bara bett fartyg att vända. Något du vill berätta om som USA har gjort som jag har missat?

Jag får intrycket att du missat det mesta. Så det är väl bra att upplysa dig om att US och Israel har inlett en bombkampanj mot skäggtomtarna, eller ja, dom få som är kvar dvs.
Citera
2026-04-16, 20:54
Medlem
Citat:
Jag får intrycket att du missat det mesta. Så det är väl bra att upplysa dig om att US och Israel har inlett en bombkampanj mot skäggtomtarna, eller ja, dom få som är kvar dvs.

En kampanj mot skäggtomtar??? Kan du prata svenska så man förstår vad du skriver?
Citera
2026-04-16, 20:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det verkar som om Iran exporterar en hel del olja fortfarande. USA ber tankers och fartyg att vända men de gör inte alltid det och då gör USA ingenting. Det verkar gå två stora tankers med Iranflagg igenom per dygn. Och de kör med större tankers nu än förut. Kina och visa andra köper många fat olja och tar sig igenom USAs s.k. blockad.

Du har noll koll, dessutom ljuger du friskt och det gäller inte bara detta inlägget. Ju mer du kan röra till det i tråden ju bättre tycks du anse det vara. 😡 Sluta med det!

Nu utökar USA dessutom blockaden.
Citera
2026-04-16, 20:55
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
En kampanj mot skäggtomtar??? Kan du prata svenska så man förstår vad du skriver?

Arabiska menar du?! Inget att bry sig, dom är borta för längesedan.
Citera
2026-04-16, 20:56
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Det är så det blir när man håller på att drunkna, man sträcker sig efter varje vasstrå samtidigt som vattnet omsluter en.

Haha! För att jag är en mulla tänker du, och nu är så ledsen för att mitt oljeskepp ändå inte var mitt i slutändan? 😂

Läs initiala inlägget, Reuters rapporterade att en iransk supertanker möjligtvis åkt igenom. Varken mer eller mindre.
Citera
2026-04-16, 20:57
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:

Kamelryttarna ska det vara 😎
Citera
2026-04-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Bevisföringen gällande vad?

Som sagt, du påstår att en iransk tanker är på väg någonstans och det ska tolkas som att USA har misslyckats med sin blockad?

Någon anledning hade du iaf att börja gagga om den iranska tankern så förklara gärna vad du menar?

Eller kör en efterbliven varg här och låtsas som inget? Helt upp till dig!
Citera
2026-04-16, 21:00
Medlem
Citat:
Arabiska menar du?! Inget att bry sig, dom är borta för längesedan.

När du pratar ditt hemlands tungomål förstår jag dig inte och din svenska är helt obegriplig. Vad menar du med kampanj mot skäggtomtar? Jag vet inte vad skäggtomtar är?
Citera
2026-04-16, 21:00
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Haha! För att jag är en mulla tänker du, och nu är så ledsen för att mitt oljeskepp ändå inte var mitt i slutändan? 😂

Läs initiala inlägget, Reuters rapporterade att en iransk supertanker möjligtvis åkt igenom. Varken mer eller mindre.

Va?! Har du lämnat dina arabiska nyhetskanaler? Jag som fick intrycket att du var trogen din al jazze och Fars som du vidarebefordrade här i text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in