2026-04-16, 18:37
Medlem
Fattar inte vad som hänt. För typ några månader sen märkte jag att den blev betydligt sämre på att ge svar etc..kanske började för 3-6 månader sen.

Innan var den rätt användbar men nu ger den mer irritation än hjälp då den svarar fel hela tiden. Verkar också ha blivit mer pk i svaren?

Är det bara jag eller vad har hänt? Borde ju bli bättre med tiden men försämringen är markant. Typ från 100 till 20 procent användbar...
Citera
2026-04-16, 18:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Fattar inte vad som hänt. För typ några månader sen märkte jag att den blev betydligt sämre på att ge svar etc..kanske började för 3-6 månader sen.

Innan var den rätt användbar men nu ger den mer irritation än hjälp då den svarar fel hela tiden. Verkar också ha blivit mer pk i svaren?

Är det bara jag eller vad har hänt? Borde ju bli bättre med tiden men försämringen är markant. Typ från 100 till 20 procent användbar...

Väldigt många användare, kostar mycket. Använder då en enklare modell när det är högtrafik. Skulle jag tro.
Citera
2026-04-16, 18:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kan det vara så att man gjort den sämre för att människor ska vara mer benägna att betala för systemet istället för att köra den begränsade och lite dumma varianten?

Använder inte AI så ofta så jag märkt någon direkt skillnad mer än att den alltid är så jävla klämcheck och tycker ens frågor och funderingar är sååååå bra och intressanta.
Citera
2026-04-16, 18:49
Medlem
AppleIDs avatar
Dom kan inte bjuda på all kraft längre, shareholders vill ha sina para
Citera
2026-04-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleID
Dom kan inte bjuda på all kraft längre, shareholders vill ha sina para
skriv på svenska eller håll käften.
Citera
2026-04-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach

Vilken betalningsplan har du? Den billigaste är nog nedgraderad för att kompensera för all trafik. Vet inte om du har märkt men under vissa tider på dygnet går appen knappt att använda.
Senast redigerad av Deballerur 2026-04-16 kl. 19:02.
Citera
2026-04-16, 19:00
Medlem
AppleIDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
skriv på svenska eller håll käften.
Du är off-topic brush, håll dig till diskussionen för allas trevnad ❤️

OnT: Känns som alla AI blivit så förutom Gemini, den håller måttet.
Vilken kör du istället för ChatGPT nu när den suger då TS?
Citera
2026-04-16, 19:50
Medlem
SodaFointains avatar
Säger den ej kan avbilda bilder som liknar riktiga personrr längre
Citera
2026-04-16, 19:51
Medlem
kalkryggars avatar
Som vardags AI har jag pendlat mycket mellan ChatGPT och Gemeni. Nu kör jag nästan bara Gemeni.

Även när jag kör enklare arbetssysslor som programmering och planering så är Gemeni klart mycket bättre.

Om en AI är woke eller inte märker jag aldrig av då jag inte för samtal med den som kan slå på woke-radarn.

Vad är det för woke du råkar ut för som du inte trivs med?
Citera
2026-04-16, 19:52
Medlem
glockenreins avatar
Har du några exempel? Jag har märkt att man inte kan ställa jobbfrågor om man arbetar med juridik men vi har andra AI verktyg för sånt.
Citera
2026-04-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Som vardags AI har jag pendlat mycket mellan ChatGPT och Gemeni. Nu kör jag nästan bara Gemeni.

Även när jag kör enklare arbetssysslor som programmering och planering så är Gemeni klart mycket bättre.

Om en AI är woke eller inte märker jag aldrig av då jag inte för samtal med den som kan slå på woke-radarn.

Vad är det för woke du råkar ut för som du inte trivs med?

Verkar som alla håller med mig här i tråden. Så det är verkligen sämre nu än förut.

Märkligt.

Jag kör med go 85 kr per månad.

Kört lite med grok funkar bättre men dyr 400 kr per månad
Citera
2026-04-16, 21:37
Medlem
BalduinGrollers avatar
Enshittification. Snart kommer det säkert reklam också..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in