2026-04-11, 07:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kanske inte blir så jäkla lång väntan ändå. Fast som allt annat får det tas med rejäl nypa salt.

Men sent i vinter så smäller det alltså. Ja, med ett undantag dock. Alla PC-spelare kommer nämligen i sedvanlig ordning att tvingas stå ute i kylan, för någon lansering till dator har det än så länge inte varit tal om. Men, enligt färskt skvaller från gamla Rockstar-veteraner så är en portning till PC på gång, och kan faktiskt släppas så tidigt som i februari nästa år.

https://www.gamereactor.se/rykte-grand-theft-auto-vi-slapps-till-pc-tidigt-nasta-ar-1784513/

Skulle det vara sant så blir jag väldigt överraskad och lycklig. Bara att hålla tummarna.
Citera
2026-04-12, 10:33
Medlem
Rockstar har blivit hackade av en rätt så stor och seriös organisation. De hotar med att läcka information om bla anställda samt om den kommande marknadsföringen för gta 6. Förhoppningsvis är detta inget som kommer försena spelet men risken finns. De har gett Rockstar till den 14/4 på sig att att betala lösensumman.
Citera
2026-04-12, 11:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Rockstar har blivit hackade av en rätt så stor och seriös organisation. De hotar med att läcka information om bla anställda samt om den kommande marknadsföringen för gta 6. Förhoppningsvis är detta inget som kommer försena spelet men risken finns. De har gett Rockstar till den 14/4 på sig att att betala lösensumman.

Har du en länk då ?
Citera
2026-04-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har du en länk då ?

https://nordic.ign.com/grand-theft-auto-vi/106166/news/gta-6-dev-rockstar-confirms-a-limited-amount-of-non-material-company-information-was-accessed-in-thi

Den är nu uppdaterad med ett uttal från Rockstar om att det inte påverkar dem eller deras spelare på något sätt. SKÖNT!
Citera
2026-04-16, 17:31
Medlem
Det ligger något i luften. Kan ni känna det? Något nytt kommer snart. Känner det ända ner i ringmuskeln.

Nä men det är sannolikt snart dags att sätta igång marknadsföringen och även släppa trailer 3.

Om lite mer än 1 månad så skulle spelet egentligen ha släppts. (26/5)
Citera
2026-04-16, 17:58
Avstängd
Citat:
Det ligger något i luften. Kan ni känna det? Något nytt kommer snart. Känner det ända ner i ringmuskeln.

Nä men det är sannolikt snart dags att sätta igång marknadsföringen och även släppa trailer 3.

Om lite mer än 1 månad så skulle spelet egentligen ha släppts. (26/5)
Nej kommer nog mer förseningar bara. Stor nackdel med att producera sånna här överdrivet stora spel. Därför ena brodern lämnande Rockstar. Gta 4 och 5 hade ju mycket mer hype än det här spelet.
Citera
2026-04-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Nej kommer nog mer förseningar bara. Stor nackdel med att producera sånna här överdrivet stora spel. Därför ena brodern lämnande Rockstar. Gta 4 och 5 hade ju mycket mer hype än det här spelet.

Nej nej förseningarna är över nu. Det har fått ett artikelnr på ps store vilket säger en hel del. Det betyder att spelet är redo att aktiveras för förhandsbokningar.

Gta 4 och gta 5 hade mer hype? På vilket sätt? För jag ser bara motsatsen och den är väldigt tydlig också.
Citera
2026-04-16, 18:44
Avstängd
Citat:
Nej nej förseningarna är över nu. Det har fått ett artikelnr på ps store vilket säger en hel del. Det betyder att spelet är redo att aktiveras för förhandsbokningar.

Gta 4 och gta 5 hade mer hype? På vilket sätt? För jag ser bara motsatsen och den är väldigt tydlig också.
Vad jag hört från “riktiga” gamers är hypen kring GTA 6 riktigt låg. Är mest kids och “Call of Duty”-gamers som bygger hype för tillfället kanske?

Sen kan det såklart ändras när datumet kommer närmare och vi har fått se mer gameplay.

Hoppas verkligen att Rockstar kan leverera men ärligt jag känner förvånansvärt lite hype, i skrivande stund, för Gta6 och vet att många känner likadant.
Citera
2026-04-16, 19:10
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Vad jag hört från “riktiga” gamers är hypen kring GTA 6 riktigt låg. Är mest kids och “Call of Duty”-gamers som bygger hype för tillfället kanske?

Sen kan det såklart ändras när datumet kommer närmare och vi har fått se mer gameplay.

Hoppas verkligen att Rockstar kan leverera men ärligt jag känner förvånansvärt lite hype, i skrivande stund, för Gta6 och vet att många känner likadant.
Samma här, den hype jag känner är inget jämfört med hur jag kände för GTA 5. Tror det är den här långa väntan. Hade varit bättre om de hållit tyst om att spelet var under utveckling fram tills runt 6 månader innan planerad release. DÅ hade de kunnat släppa en trailer samtidigt som de går ut med infon.
Citera
2026-04-16, 20:22
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Samma här, den hype jag känner är inget jämfört med hur jag kände för GTA 5. Tror det är den här långa väntan. Hade varit bättre om de hållit tyst om att spelet var under utveckling fram tills runt 6 månader innan planerad release. DÅ hade de kunnat släppa en trailer samtidigt som de går ut med infon.

ni har inte växt upp och blivit äldre sen GTA 5 släpptes eller? kan inte ha med det att göra?
Citera
2026-04-16, 20:32
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
ni har inte växt upp och blivit äldre sen GTA 5 släpptes eller? kan inte ha med det att göra?
Det kan nog ha en viss inverkan det också. Man har ju hunnit bli lite äldre och gubbigare sedan GTA 5 så man är väl inte lika hypad nuförtiden
Citera
2026-04-16, 21:38
Medlem
Citat:

Jag är ledsen men det är inte riktiga gamers du har pratat med då. Hypen är otroligt stor hos alla som har spelat fler Rockstar spel än bara Gta V och vet vad som väntar oss. De enda som påstår att hypen är låg är de som faktiskt inte vet så mycket heller. Och jag har full förståelse för det eftersom spelet är inte ens marknadsfört för allmänheten än. Det är fortfarande ett ”pågående projekt” för resten av befolkningen men gamers som följt det varje dag ser det på ett helt annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in