2026-04-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du hänvisar till en person som inte är insatt i ämnet och tar det för sanning. Ett guldkorn till varför man skrattar åt det som skrivs på flashback numera
”Emma Karling Widsell, barnmorska med lång erfarenhet av fertilitetsfrågor.
Citera
2026-04-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Kvinnor är för gamla när de ska ha barn, det är där skon klämmer.

Kvinnorna kommer när de inte är särskilt attraktiva eller fertila och gnäller om krav och "jämställdhet" samt förväntar sig bli uppskattade för diverse förehavanden och egenskaper som männen skiter i. "Titta på mig, jag är så stark och självständig" - män himlar med ögonen åt sånt.
Himla på ni. Ingen bryr sig.
Citera
2026-04-16, 11:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Ni och era katter är helt oberörda 💪🐺
Citera
2026-04-16, 11:34
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du vet att kvinnor vill ha lön för arbete, kunna rösta, inte bli slagna, för deras egen skull? Du tror de vill detta för att kunna imponera på män. Är du bara lite egocentrisk?

Jo men självklart, allt det där är ok för mig.

Det är väl lite mer hela grejen med att komma vid 34 års ålder och sälja in sig själva med att man har tusen hp och fick gå före i anställningskön till nåt fake jobb, sen avkräva att män sk attraheras av detta.

De män som dessa kvinnor vill ha kommer ju istället se det som att, ja antingen fortsätter jag sätta på yngre snyggare tjejer, eller så hittar jag en glad, omtänksam och intelligent ung kvinna som vill vara partner med mig här i livet, men som också har en realistisk bild av könsroller där det inte är mannen som skiter ut och ammar ungen, med efterföljande admin, utan lite mer kvinnans roll.
Citera
2026-04-16, 11:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Det är väl lite mer hela grejen med att komma vid 34 års ålder och sälja in sig själva med att man har tusen hp och fick gå före i anställningskön till nåt fake jobb, sen avkräva att män sk attraheras av detta.

De män som dessa kvinnor vill ha kommer ju istället se det som att, ja antingen fortsätter jag sätta på yngre snyggare tjejer, eller så hittar jag en glad, omtänksam och intelligent ung kvinna som vill vara partner med mig här i livet, men som också har en realistisk bild av könsroller där det inte är mannen som skiter ut och ammar ungen, med efterföljande admin, utan lite mer kvinnans roll.

Det känns som du/ni tror att alla tjejer sitter på glassiga jobb och håvar in pengar, sedan vidareutbildar sig och blir mer och mer strömlinjeformad i damkavaj och högklackat.

Visst att jag inte går ihop med de flesta tjejer, men t o m jag fattar att de flesta har vanliga slitjobb, de jobbar på fabrik, i hemtjänst, på föris, ibland som någon slö handläggare efter att läst till socionom (2,5 år softa studier).
Citera
2026-04-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ni och era katter är helt oberörda 💪🐺
Jag vet. Det är härligt hur obsoleta ni blivit.
Citera
2026-04-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men du, om vi nu återgår till verkligheten och trådens ämne så har du ju genomgående propagerat för att kvinnor ska skaffa barn, gärna så tidigt som möjligt (17-18 års åldern) och gärna med en äldre man. Du menar ju på att kvinnor borde satsa på kärnfamiljen och att alla kvinnor som inte gör det är sjuka och förstörda.

Så jag har en fråga gällande detta:

De unga kvinnorna som du köper och de unga kvinnorna som dina söner eventuellt kommer köpa i framtiden - borde de inte istället satsa på kärnfamiljen under sina bästa och mest reproduktiva år? Det är ju vad du har förespråkat genomgående i tråden.

Kalla inte barn för kvinnor. De kan gått och väl ha fått gå ut gymnasiet först.
Citera
2026-04-16, 13:00
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Håller med dig i allt du säger, du är så klok och påläst!
Men, det är en ytterst liten klick som resonerar som lille ordkrigaren och hans rädda påhäng. De är inte representabla ens för flertalet män på flashback.

Tack, detsamma! Alltid skönt med lite vettigt folk på flashback som representerar verkligen då och då!

Du har så rätt!!
Citera
2026-04-16, 13:32
Medlem
Citat:

Men du får det att låta som att kvinnor väntar för länge för att de inte hittar män, så är det ju inte. Även par väntar.
Citera
2026-04-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
”Emma Karling Widsell, barnmorska med lång erfarenhet av fertilitetsfrågor.

Ja och vad vet hon om varför människor inte skaffar barn? Märks att du inte hänger med i samhällsdebatten. Så korkade svar fick jag inte ens på lunar.
Citera
2026-04-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ja och vad vet hon om varför människor inte skaffar barn? Märks att du inte hänger med i samhällsdebatten. Så korkade svar fick jag inte ens på lunar.
Jag tror hon vet mer än du iaf. Hon jobbar med det och lever i det.
Citera
2026-04-16, 13:58
Medlem
Citat:
Kvinnor är för gamla när de ska ha barn, det är där skon klämmer.

Kvinnorna kommer när de inte är särskilt attraktiva eller fertila och gnäller om krav och "jämställdhet" samt förväntar sig bli uppskattade för diverse förehavanden och egenskaper som männen skiter i. "Titta på mig, jag är så stark och självständig" - män himlar med ögonen åt sånt.

Men hur tänkte du nu? Artikeln handlar om par som är ofrivilligt barnlösa. En orsak till det är att kvinnan är lågfertil. Andra orsaker till det är att mannen är infertil. Osv. Men det handlar alltså om par, där man och kvinna har valt varandra, men inte kan få barn på naturlig väg. Eventuellt har paret väntat för länge med att skaffa barn.

Nedan skribenter har uppgett x flera i olika trådar att de har barn. BimboDeluxe har tvillingar, kanske fler barn? LaettMjoelk har två barn och är gravid med sitt tredje barn. Hon uppger att hon är 35+.

Katter vet jag dock inte om de har.

Jag och min partner fick våra barn när vi båda var 35+. En av oss är kvinna.

Vet inte riktigt vad du har för märklig uppfattning om verkligheten...

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Mer än att man undrar vilken planet skribenten är ifrån.

Och visst skrev jag korrekt uppgift om dig?

Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
...

Citerar dig, då du är omnämnd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här