2026-04-16, 15:50
Medlem
Finns det några fysiska shoppar för såna vapes i Köpenhamn? Typ det kända märket Cookies eller något annat för den delen. Adress och öppettider
Citera
2026-04-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsivos
Finns det några fysiska shoppar för såna vapes i Köpenhamn? Typ det kända märket Cookies eller något annat för den delen. Adress och öppettider

Finns i Helsingör iaf..
Citera
2026-04-16, 16:50
Medlem
Nu har jag gjort testerna som jag lovade för 3 dagar sedan( testerna kom idag). Jag har fastat sedan igår fram till nu.
Satte ned proven i minst 15 sec och sedan avläste proven inom 5 minuter.
Första provet för syntetiska ämnen visar Negativ med två röda linjer.
Andra provet för THC visar starkt positivt på 20ng/mL-50ng/mL-200ng/nL.
Tredje provet multi visar negativt på alla ämnen förutom positivt för Thc.

Butiken var Swizzle, Ämne -Live resin 70%.
Jag drar slutsatsen att Swizzle säljer riktiga och kontrollerade ämnen ifrån sin butik.
Jag styrker även detta då jag gjort ett liknande test förut gällande FS-cannabis som inte gett utslag på Thc men för syntetiskt.
Citera
2026-04-16, 17:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Nu har jag gjort testerna som jag lovade för 3 dagar sedan( testerna kom idag). Jag har fastat sedan igår fram till nu.

Jag drar slutsatsen att Swizzle säljer riktiga och kontrollerade ämnen ifrån sin butik.
Jag styrker även detta då jag gjort ett liknande test förut gällande FS-cannabis som inte gett utslag på Thc men för syntetiskt.
Ptja, i alla fall deras live resin verkar ju vara legit och det är ju ett bra tecken.
Citera
2026-04-16, 17:32
Medlem
Citat:

Jag har nu också gjort pisstest. Har inte rört nåt annat än thca som skulle kunna störa detta test, och endast isolat.

Det för syntetiska visar negativt.

Det för thc visar positivt.

Som sagt så har smoketower erkänt att deras EZ-tester är obrukbara pga inga tillverkningsdatum samt fel förvarade i fel temperatur. Att EZ-tester slår fel och visar AM-694 eller liknande finns bekräftat från flera håll på reddit, så jag kan bara avråda från att använda dessa. Dom ger samma resultat på koriander, basilika och cbd-gräs. Rent skräp.

Jag kan nu avslöja vilken butik jag handlat ifrån. Det var kushy som hela tiden i dialogen varit beredd att stå för ett labbtest.

I min värld är denna butiken att betrakta som helt legit. Stor gröning på dessa.

Med detta förklarar jag mina testningar klara och jag ska nu passa på att ta en överjävlig hit med dödsknark för att fira att allt är som det ska och att savecannabis har helt fel, som jag misstänkte redan från början.

Tack för mig

EDIT: Jag vill tillägga att mina uppgifter om priser på thca i usa var hämtade från AI. Det var säkerligen helt fel.

Vet ej priser där, men priser som går att köpa vid bulk isolat 10+kg är nu: 19,79 kr/g från handlare i Danmark som importerar från USA.
Senast redigerad av trmg 2026-04-16 kl. 17:54.
Citera
2026-04-16, 17:38
Medlem
Citat:

Gött, det är deras live resin som jag tyckt varit överlägset och det enda THCA jag konsumerar nuförtiden.
Citera
2026-04-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savecannabis
Märklig kommentar.
4 personer har gjort tester som gett utslag på Spice, inte en enda av dom har fått utslag för THC.

Det är rätt oroväckande och "bara beställa som vanligt" var nog en av dom dummare kommentarerna i tråden på länge. Ja, om man är beredd att ta risken att det är Spice man röker och inte direkt bryr sig, DÅ är det såklart inget som har ändrats och bara att beställa.

Man får ju ha i åtanke att många struntar i innehållet och bara vill ha något slags rus och lätt att köpa. Så för dom som tänker så då har ingenting ändrats nej.

Hade tillräckligt respekt för att inte svartmåla dig tidigare, men nu är det så extremt uppenbart att du har en gömd agenda när du fortsatt använder ''dom så kallade 4 spice testerna'' som var helt fel utförda och dessutom gamla tester som något slags bevis på att thca som säljs är spice.

Har du någon som helst förmåga att göra en ''google search'' så får du förklarat för dig att Spice, specifikt AM-694/K2 inte ser eller ens beter sig i närheten av hur ett THCA isolat gör under decarb.
Ska vi nämna skillnaden på ruset också?

Läste även din förra vilse ledning med att Sverige säljer THCA billigare än USA, och därav var det uppenbart att vi får spice istället? Så extremt patetiskt när det tar mindre än 1 minut att faktiskt ta reda på fakta. I USA och många andra länder, säljs det till halva priset jämfört med Sverige.

Kan vi snälla hålla oss till fakta och bevis som faktiskt har någon mening? Du gör det bara svårare för oss andra att tro på någonting du säger när du hel-hjärtat går in med inställningen att allt är spice och alla som röker thca har ''dåliga kontakter på gatan''.

Finns det något du spottar ur dig som faktiskt stämmer?

Förövrigt tackar jag ''trmg'' för upplysningen om dom totalt värdelösa testerna vi köpt för att utföra inte fungerar och kommer såklart skicka tillbaka mitt test och begära pengarna tillbaka från Smoketower. Det borde som sagt alla göra som köpt därifrån!
Citera
2026-04-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ja och jag tror du pekade åt helt rätt håll där.
Jag tror dom som främst köper THC-A är dom som har brist på bra kontakter samtidigt som darknet har blivit allt jobbigare iom nya lagarna hos postterminalerna.

Så folk tycker det är fantastiskt dom kan köpa "lagligt" och smidigt THC-A.
Inte så jävla kul om det är Spice knaster dock men verkar inte som alla bryr sig, så länge dom får ett rus.
Bara köra på en låda på landet, det har egentligen aldrig varit enklare
Citera
2026-04-16, 18:16
Avslutad
Gratulerar till er som fått positivt för THC på urinprov och negativt på Spice.
Tåls att nämnas att Spice syns mycket kortare vid urinprov, oftast borta redan efter 1-3 dagar, medans THC sitter i mycket längre. Så har man inte rökt senaste dagarna så utesluter det ju ingenting.

Men det är definitivt ett väldigt positivt tecken och man får ju då utgå från att EZ-stickorna är värdelösa som säljs.

Peka hur mycket finger ni vill. Jag kom med en allmän varning då jag känner flera som fick utslag på Spice efter att ha köpt thca-hash och vapes från butiker, som sedan fick tillslag och bomma igen.
Sedan kom folk med EZ-tester och diskussionen vart igång.

Ingen som påstått att alla produkter är Spice eller att alla butiker är fulspelare.
Att det fortfarande finns många frågetecken, som exempelvis uråldrade labb-rapporter som inte byts ut trots att produkten gör, är väl kanske bara en del av en oreglerad marknad.

Grattis till alla som nu kan slappna av och puffa med godare samvete oavsett. Helt klart lite positivare bild av situationen nu än igår.
Citera
2026-04-16, 18:30
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ingen som påstått att alla produkter är Spice eller att alla butiker är fulspelare.
Grejen är att det är det visst, det är ett par personer i den här tråden -ingen nämnd, ingen glömd- som har gjort precis det.

Jag känner mig rätt nöjd med slutsatsen att förmodligen så är det allra mesta som säljs legit, och som alltid bör man först köpa en mindre mängd och avgöra själv om man vill köpa mer eller inte.
Så precis som det alltid har varit inom den värld som populärt benämns som knarkvärlden.
Citera
2026-04-16, 18:39
Medlem
Citat:

Påståenden om att THC-A säljs som spice från savecannabis
2026-04-14, 18:44: "...kanske dom shoppar som Inte valde att lägga ner försäljningen istället började beställa ännu billigare Spice från Kina istället..."

2026-04-13, 20:27: "Frågan är varför dom får ett väldigt tydligt utslag på SPICE, inte varför dom inte får utslag på THC."

2026-04-13, 17:18: "Sedan dess har både trmg och 3 andra användare visat på tester/analyser som pekar solklart på Spice men ingenting på THC."

2026-04-13, 16:16: "Röker man Spice och tror det är THC så lider man ju inte..."

2026-04-13, 15:50: "...sus att butiken som sålt Spice till dig vägrar skicka till något annat labb..."

2026-04-13, 15:31: "Visar något test positivt på Spice så är det inte av ren magi eller slump, då innehåller det SPICE!"

2026-04-13, 14:40: "Nu har 4 personer skrivit att dom fått Spice."

2026-04-13, 14:39: "Om det blev brunt efter 6 sekunder för test på Spice så innehåller det Spice."

2026-04-13, 14:26: "0 utslag för THC men 100% utslag för Spice"

2026-04-12, 18:30: "Du fick 0 utslag för THC, 100% utslag för Spice."

2026-04-12, 17:28: "...så du kan fortsätta röka ditt Spice..."

2026-04-12, 16:49: "...inte gav dig utslag för THC alls men gav tydligt utslag på SPICE?"

2026-04-12, 13:20: "Så ännu en shop som säljer Spice och marknadsför som annat?"

2026-04-10, 22:59: "...ni faktiskt röker spice..."

2026-04-10, 13:30: "Börjar bli dags att du inser att du rökt Spice ett tag nu... Men det kan ni även göra med spice från Kina..."

2026-03-20, 14:51: "Det som säljs lagligt som THC-A online av svenska butiker är nu i regel Spice med förfalskade gamla labb-rapporter. ... Spice som säljs som THC-A."
Citera
2026-04-16, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Påståenden om att THC-A säljs som spice från savecannabis
2026-04-14, 18:44: "...kanske dom shoppar som Inte valde att lägga ner försäljningen istället började beställa ännu billigare Spice från Kina istället..."

2026-04-13, 20:27: "Frågan är varför dom får ett väldigt tydligt utslag på SPICE, inte varför dom inte får utslag på THC."

2026-04-13, 17:18: "Sedan dess har både trmg och 3 andra användare visat på tester/analyser som pekar solklart på Spice men ingenting på THC."

2026-04-13, 16:16: "Röker man Spice och tror det är THC så lider man ju inte..."

2026-04-13, 15:50: "...sus att butiken som sålt Spice till dig vägrar skicka till något annat labb..."

2026-04-13, 15:31: "Visar något test positivt på Spice så är det inte av ren magi eller slump, då innehåller det SPICE!"

2026-04-13, 14:40: "Nu har 4 personer skrivit att dom fått Spice."

2026-04-13, 14:39: "Om det blev brunt efter 6 sekunder för test på Spice så innehåller det Spice."

2026-04-13, 14:26: "0 utslag för THC men 100% utslag för Spice"

2026-04-12, 18:30: "Du fick 0 utslag för THC, 100% utslag för Spice."

2026-04-12, 17:28: "...så du kan fortsätta röka ditt Spice..."

2026-04-12, 16:49: "...inte gav dig utslag för THC alls men gav tydligt utslag på SPICE?"

2026-04-12, 13:20: "Så ännu en shop som säljer Spice och marknadsför som annat?"

2026-04-10, 22:59: "...ni faktiskt röker spice..."

2026-04-10, 13:30: "Börjar bli dags att du inser att du rökt Spice ett tag nu... Men det kan ni även göra med spice från Kina..."

2026-03-20, 14:51: "Det som säljs lagligt som THC-A online av svenska butiker är nu i regel Spice med förfalskade gamla labb-rapporter. ... Spice som säljs som THC-A."

Påståenden? Hälften där är tagna ur kontext och nästan varenda av dom är ju direkt kopplat till DITT TEST och din kommentar efter ditt test. Det var du som slängde upp bilder av test, inte jag.

Skärp dig nu. Du har vänt kappan efter vinden från dag till dag.
Om du nu är 100% säker på att det är helt legit produkter så är det bara att röka på.

Jag vidhåller att marknaden i stort är väldigt dålig. Både på gatan, darknet och mycket osäkerheter hos dessa legala butiker.
Det enda man vet med säkerhet är det man odlar själv eller som någon man litar på odlar.
Så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in