2026-04-16, 16:24
Medlem
HBTQislamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror aldrig jag sett ngn uppgift om hur gammal han var, när han adopterades bort?

Det har jag redan skrivit om tidigare i tråden:

(FB) Tobias Hübinette åtalas efter trakasserier (2026-04-15)
Tobias Hübinette adopterades från Sydkorea och kom till Sverige 1972, endast sju månader gammal. Han växte upp i Motala tillsammans med sin yngre syster, som också är adopterad från Korea.
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nja, jag har läst ett mail från Tobias där han tog på sig mordet.

Menar du detta mail som jag skrev om tidigare i tråden? (FB) Tobias Hübinette åtalas efter trakasserier (2026-04-15)

Bild på Tobias Hübinettes mail:

https://sv.metapedia.org/m/images/e/e9/Tobias_H%C3%BCbinette_mail.jpg
Citera
2026-04-16, 16:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Hatar SD gör jag inte, jag tycker bara att de är ett gäng jävla sossar. Men man kan väl tycka synd om en psyksjuk människa ändå. Han mår uppenbarligen inte bra.

Sedan är det klart att man inte skall låta en sådan galning uttala sig i offentligheten eller undervisa på universitet, men det är väl en annan femma.
Det är inte alls en annan femma, för det är ju precis vad jag kritiserar.
Fan han har bildat Expo, så förstår du vilka farliga idioter det huseras där?
Citera
2026-04-16, 16:38
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tvättäkta psykopat med andra ord. Inte undra på att han har varit expert på att spela offer inför allmänheten under alla dessa år.

Han känns mer EIPS och narcissistisk
Citera
2026-04-16, 16:39
Medlem
morfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Det är inte alls en annan femma, för det är ju precis vad jag kritiserar.
Fan han har bildat Expo, så förstår du vilka farliga idioter det huseras där?
Har han verkligen det? Får alltid en känsla av att han är bra på att överdriva sin egen roll i alla sammanhang han figurerar.
Citera
2026-04-16, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av morfar
Har han verkligen det? Får alltid en känsla av att han är bra på att överdriva sin egen roll i alla sammanhang han figurerar.

Enligt Wikipedia:

Hübinette började sedan systematiskt kartlägga extremhögern i Sverige.[4] Resultatet publicerades i ett nyhetsbrev som kallades Expo.[4] Han tog kontakt med Stieg Larsson och 1995 startades tidskriften Expo, där han fram till 1997 var researchchef.

Tror inte han byggde upp så mycket organisation, utan mest autistsamlade information.
Citera
2026-04-16, 16:48
Medlem
solstrålars avatar
Finns fortfarande ingenting som bevisar att Tobias gjort något. Tänkte bara påminna er om det
Citera
2026-04-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morfar

Jag tror att dom flesta förutom honom är överens om att han inte gjorde det. Hans argument är väl att något nyhetsbrev han kopierade upp och skickade till Larsson bör räknas som Expo nummer 1.
Citera
2026-04-16, 16:58
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Haha, "forskning". Det enda han för är att tolka världen som fan läser bibeln med sina politiska glasögon på. Han forskar inte, han klär siffror i politik, super och runkar.
Har följt denna loser ofrivilligt genom åren. Elda hos flickvän. Attackera och skrämma dagisbarn för att han tolkade deras blickar som att de inte gillade asiater. Han har svåra problem. Men han har varit omhuldad av vänstern oavsett hur vrickad han är och oavsett hur störd han är. Vänstern har verkligen inga principer. De frotterar med vem som helst om det gynnar deras agenda. Noll principer.
Citera
2026-04-16, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Finns fortfarande ingenting som bevisar att Tobias gjort något. Tänkte bara påminna er om det
Och?
Citera
2026-04-16, 17:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför blandar alla in hans yrkesliv som forskare och vithetshets och allt vad det är
Ja han kanske är en galen vänsterforskare
Men även ett offer i just dessa privata historier
Dels med exfrun som stack kniven i honom och nu denna röra med "tre men and a baby" och hans kvinna! Klart han känt att " nu är det nog"
Problemet är att han varit för naiv

Så skilj på ert hat mot hans vänster ideer och det som hänt privat
Hans forskning påverkas i högsta grad av hans person och brottslighet.

Det spiller över rejält vilket är högst rimligt.

Vad tänker du: han är en våldsverkare men hans akademiska jobb är klanderfritt?
Citera
2026-04-16, 17:07
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, jävlar vad man tycker synd om TH. Han mår ju uppenbarligen inte bra. Läser man FUP så framgår det att TH inte ville bli pappa själv för att inte sprida sina gener vidare. Det är inte ens kul att läsa, bara tragiskt.
Det är ju närmast en Norénpjäs av det mer absurda slaget. ”Det är så lite jag vill ha av dig kärlek och ett barn och en framtid och många långa år tillsammans och sedan en gemensam ålderdom och barnbarn o s v men allt detta vägrar du och säger nej till för att jag är ett monster”.

Alltså, här har jag slutat tycka synd om honom. Han måste inte vara en cuck, det är inget som tvingar honom. Ja, sambon är inte attraherad av honom och vill inte ha barn med honom. Så varför jobba extrapass för att klara försörjningen?
Citera
2026-04-16, 17:10
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Kom ihåg en sak.

Bara för det finns en FUP bevisar ingenting.

Bara att en arg kränkt nazist väckt åtal.

Det kan vem som helst göra.
Bara åklagare kan väcka åtal.

Hur kan man vara så korkad att man inte vet det men ändå så tvärsäkert basunerar ut det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in