2026-04-16, 14:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hade varit intressant att veta om dom varit släkt.
Efternamnet är extremt ovanligt men jag har faktiskt träffat några med detta efternamnet, alla nekar till att dom är släkt med honom, dom säger också att folk har frågat dom förr så dom är väl medvetna vem han är.
Hade varit intressant att veta varför han hatar alla vita och speciellt vita män. Han måste varit grovt mobbad när han växte upp. Han kan knappast stå nära hans adoptivföräldrar med dessa åsikter.
Helt sanslöst att media har valt alla år att lyfta fram en sådan vidrig människa även om han har rätt åsikter för dom så har han ju varit extremt problematisk alla dessa år

"Karin Ragnhild Maria Hübinette, född Pettersson" verkar ha gift sig till namnet Hübinette. Det finns "Det finns 549 personer i Sverige som heter Hübinette i efternamn" enl den här sajten.

https://www.alltomnamn.se/efternamn/h%C3%BCbinette
Citera
2026-04-16, 14:12
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jag skulle vilja höra en kommentar från Karlstads Universitet. Är han sjukskriven? Kommer han få sparken?
'
Hur kollar Karlstads universitet hur/om han jobbar? Han kanske bara sitter hemma. dyngrak och runkar
Citera
2026-04-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
'
Hur kollar Karlstads universitet hur/om han jobbar? Han kanske bara sitter hemma. dyngrak och runkar

Med tanke på hans umgängeskrets så är det nog bara en skentitel. Men vad vet jag?
Citera
2026-04-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Nja, det påstods att han tagit på sig det så kallade Fryshusmordet 1994 på sextonårige Anders Gustafsson .
Det är nte otroligt att han skrytit om det på fyllan, men inte särskilt sannolikt att han begått dådet.

En annan fun fact om Tobbe är att han var IRA-sympatisör i yngre dar.

Nja, jag har läst ett mail från Tobias där han tog på sig mordet. Det var nog 15-20 år sen jag fick se det mailet. Varför skulle han ljuga om det?
Tror vad som helst om den killen men visst kan han försöka använda det som merit för att verka mer skrämmande. Dessutom vet han att polisen inget har på honom.
Citera
2026-04-16, 14:26
Medlem
Citat:
Nja, jag har läst ett mail från Tobias där han tog på sig mordet. Det var nog 15-20 år sen jag fick se det mailet. Varför skulle han ljuga om det?
Tror vad som helst om den killen men visst kan han försöka använda det som merit för att verka mer skrämmande. Dessutom vet han att polisen inget har på honom.
Det går inte att spåra upp det mailet igen?
Citera
2026-04-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Karin Ragnhild Maria Hübinette, född Pettersson" verkar ha gift sig till namnet Hübinette. Det finns "Det finns 549 personer i Sverige som heter Hübinette i efternamn" enl den här sajten.

https://www.alltomnamn.se/efternamn/h%C3%BCbinette

Hade faktiskt kunnat tänka mig att läsa en artikel om hans uppväxt, fast åt andra sidan. Folk som växt upp med han. Jag har läst vad han berättat att han var mobbad men inget om hans familj. Vad tycker dom hans åsikter, står dom honom nära?
Killen är ju väldigt speciell och en tickande bomb.
Citera
2026-04-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Det går inte att spåra upp det mailet igen?

Jag kanske har det men högst oklart.
Ska kika lite.
Citera
2026-04-16, 14:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Jag läste det brevet igår då jag gjorde efterforskning på honom. Tyvärr kan jag inte hitta det nu, det kan ha varit på Twitter X.
Citera
2026-04-16, 14:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Hade faktiskt kunnat tänka mig att läsa en artikel om hans uppväxt, fast åt andra sidan. Folk som växt upp med han. Jag har läst vad han berättat att han var mobbad men inget om hans familj. Vad tycker dom hans åsikter, står dom honom nära?
Killen är ju väldigt speciell och en tickande bomb.

Enl. wikipedia:

"Tobias Hübinette föddes i Södra Jeolla-provinsen i Sydkorea. Han adopterades till Sverige och växte upp i Motala i Östergötland."

Tror aldrig jag sett ngn uppgift om hur gammal han var, när han adopterades bort? Att hans adoptivföräldrar ock eventuella fler barn i familjen ligger lågt - det är ju inte förvånande. Vem vill skylta med en relation till en psykopat?
Citera
Medlem
Citat:
Jag kanske har det men högst oklart.
Ska kika lite.
Du borde skicka det till snuten på nåt sätt.

I förhör i FUP:en säger han att han aldrig brukat våld mot en annan människa.

Men som vi sett så har han skrutit om att misshandla "rasistiska" dagisbarn och spöat upp meningsmotståndare till höger och vänster.

Han borde ju buras in för sin egen och andras säkerhet. Det känns ju inte som en högoddsare att det var han som stampade ihjäl pojken på Fryshuset, när han dessutom skryter om det.

Har läst hela FUP:en och han är fan gravt narcissistisk och verkar farlig på riktigt.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Jäävlar vilken mörk läsning i FUP!

Snubben verkar både gravt autistisk och på tjack.

Mainstream-media har nog svårt att hantera detta.

Jag har sett tråkiga livshistorier men det här är fan psykotiskt.

Jag tycker nästan lite synd om honom även fast han bäddat sin egen säng. Det var nog inte meningen att det skulle bli såhär. Hans sambo verkar i efterhand försöka skydda honom men det är för sent nu.

Det här kommer gå till fällande dom.

Hans liv som det har varit är nu över.

Nu har gammelmedia vaknat och rapporterar. Sena på bollen som vanligt, men trodde inte de skulle ta upp det öht faktiskt.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vansterdebattor-atalas-ska-sla-sonder-era-liv/
Citera
2026-04-16, 14:38
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok

Detta är lite av ett missförstånd och en bild av honom som inte stämmer. Han hatar absolut inte svensk kultur. Tvärtom verkar han ha ett autistiskt intresse av gamla kungar t ex.

Nej, läs vad jag menar. Han älskar svensk kultur och vill själv vara svensk, utan framgång. Det är ett tveeggat svärd där hans egna osäkerhet tar sig uttryck i hat av "svensk nazism och högerextremism".
Senast redigerad av blown 2026-04-16 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in