2026-04-16, 12:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Ja jag tycker varningen var fel.

Vad tycker du själv om varningen?
Det beror lite på omständigheterna. Jag tycker att det är OT, det gör jag. Men jag hade nog bara Varnat för det om det är så att du är en notorisk tramsare vars inlägg har en tendens att dra en hel tråd off-topic. Men för en vanlig, hyfsat regelföljande användare så tycker jag att den är onödig hård. Men den kan som sagt ändå vara befogad. Jag som användare saknar information för att göra en korrekt bedömning.
2026-04-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det beror lite på omständigheterna. Jag tycker att det är OT, det gör jag. Men jag hade nog bara Varnat för det om det är så att du är en notorisk tramsare vars inlägg har en tendens att dra en hel tråd off-topic. Men för en vanlig, hyfsat regelföljande användare så tycker jag att den är onödig hård. Men den kan som sagt ändå vara befogad. Jag som användare saknar information för att göra en korrekt bedömning.
Okej du tycker det är OT, men inlägget som jag svarar är inte OT?
2026-04-16, 13:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Okej du tycker det är OT, men inlägget som jag svarar är inte OT?
Givet rubriken 'Israel och USA attackerar Iran' så tycker jag det, ja.
2026-04-16, 13:33
Medlem
Citat:
Givet rubriken 'Israel och USA attackerar Iran' så tycker jag det, ja.
Jag förstår faktiskt inte alls hur du och OY kan göra den tolkningen att det är ok att förespråka kärnvapen för att det ger en trygg värld, och sen inte få besvara det påståendet.
2026-04-16, 13:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag förstår faktiskt inte alls hur du och OY kan göra den tolkningen att det är ok att förespråka kärnvapen för att det ger en trygg värld, och sen inte få besvara det påståendet.
Det är för att ingen av oss ser det som den operativa delen av inlägget, medans du tar den bollen och springer med den.

Edit: Som jag läser det inlägget så handlar det om att stoppa Iran, och kärnvapenbitarna är bara 'set dressing' eller vad man ska säga - det är inte kärnvapen i sig som inlägget handlar om.
Senast redigerad av Fanten 2026-04-16 kl. 13:52.
2026-04-16, 13:55
Medlem
Citat:
Det är för att ingen av oss ser det som den operativa delen av inlägget, medans du tar den bollen och springer med den.

Edit: Som jag läser det inlägget så handlar det om att stoppa Iran, och kärnvapenbitarna är bara 'set dressing' eller vad man ska säga - det är inte kärnvapen i sig som inlägget handlar om.
Jo inlägget handlar om att man ska använda kärnvapen mot Iran och att det på något sätt skulle ge en tryggare plats.

Det blir seriöst en dum diskussion om man inte får problematisera det. Det blir ett tråkigare forum. Det blir sämre tråd. Det blir sämre kvalitet på diskussioner. Eftersom man uppenbarligen inte får argumentera mot det.
2026-04-16, 14:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jo inlägget handlar om att man ska använda kärnvapen mot Iran och att det på något sätt skulle ge en tryggare plats.

Det blir seriöst en dum diskussion om man inte får problematisera det. Det blir ett tråkigare forum. Det blir sämre tråd. Det blir sämre kvalitet på diskussioner. Eftersom man uppenbarligen inte får argumentera mot det.
Nej, inlägget handlar om att stoppa Iran med alla till buds stående medel. Tråden blir inte bättre med en infekterad sidodiskussion om kärnvapen utan snarare så är det bara ett problem för folk som vill prata om kriget.

Vad du borde gjort, är att citera in användaren i en tråd som faktiskt handlar om kärnvapens vara eller icke vara.

Ju mer du skriver i den här tråden, desto mer lutar jag åt att jag hade gett dig en Varning. Nånting säger mig att du har blivit tillsagd minst en gång om att ge fan i att posta OT.
2026-04-16, 14:14
Medlem
Citat:
Nej, inlägget handlar om att stoppa Iran med alla till buds stående medel. Tråden blir inte bättre med en infekterad sidodiskussion om kärnvapen utan snarare så är det bara ett problem för folk som vill prata om kriget.

Vad du borde gjort, är att citera in användaren i en tråd som faktiskt handlar om kärnvapens vara eller icke vara.

Ju mer du skriver i den här tråden, desto mer lutar jag åt att jag hade gett dig en Varning. Nånting säger mig att du har blivit tillsagd minst en gång om att ge fan i att posta OT.
Låt oss analysera inlägget

Jag vill anmäla en avvikande åsikt här.
Iran får ALDRIG ALDRIG någonsin förfoga över kärnvapen, aldrig...
Detta är knappast en avvikande åsikt att Iran inte ska förfoga över kärnvapen. Så vad är den avvikande åsikten?

Jag och många med mig skulle hellre se att man bombar sönder hela Iran och gör det riktigt ordentligt.
Behövs det användas kärnvapen så må det vara hänt.
Som sagt USA eller Israel skulle inte bli paria för det, mer att de skulle ses som hjältar som ser till att världen fortsatt kan vara en trygg plats utan mullor som är helt efterblivna i roten!!!
.. jo att man bombar sönder hela Iran med kärnvapen och att världen skulle bli en trygg plats. Det är den avvikande åsikten.

Så om jag vaknar en morgon och hör på radion att Iran är sönderbombat och att man även använde kärnvapen skulle jag känna lättnad.
Ja, fortsatt kärnvapen snack…

Jag tycker inte det är normalt att vilja använda kärnvapen. Det är som att uppmana till våldtäkt eller mord i en tråd. Jag tycker man måste få besvara sånt. Jag tycker att jag besvarar det och knyter an till konflikten i övrigt.
2026-04-16, 14:19
Medlem
Citat:
Tråden blir inte bättre med en infekterad sidodiskussion om kärnvapen utan snarare så är det bara ett problem för folk som vill prata om kriget.
Detta påstående vill jag bemöta.

Jag gjorde en sökning på tråden på ”kärnvapen” och fick en träff på 1176 inlägg. Det är knappast en ”sidodiskussion” i den tråden.
2026-04-16, 14:25
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Jag anser att det är en märklig varning.

Det hade varit en sak om du hade pladdrat om kärnvapen och kärnvapenmakter i största allmänhet men ditt inlägg har ju en koppling till kriget mellan USA/Israel och Iran.

Även fast det nu inte är särskilt troligt att kärnvapen skulle användas i just detta krig så måste man ändå få diskutera sannolikheten och problematiken kring att en nation som Israel tillåts ha kärnvapen samtidigt som Iran inte får "utvecklas" till en kärnvapenmakt.

Om det nu inte är tillåtet att diskutera israeliska kärnvapen och kärnvapnens eventuella roll i kriget så tänker jag att det behöver framgå tydligare i tråden.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-04-16 kl. 14:43.
2026-04-16, 14:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Låt oss analysera inlägget

Jag vill anmäla en avvikande åsikt här.
Iran får ALDRIG ALDRIG någonsin förfoga över kärnvapen, aldrig...
Detta är knappast en avvikande åsikt att Iran inte ska förfoga över kärnvapen. Så vad är den avvikande åsikten?

Jag och många med mig skulle hellre se att man bombar sönder hela Iran och gör det riktigt ordentligt.
Behövs det användas kärnvapen så må det vara hänt.
Som sagt USA eller Israel skulle inte bli paria för det, mer att de skulle ses som hjältar som ser till att världen fortsatt kan vara en trygg plats utan mullor som är helt efterblivna i roten!!!
.. jo att man bombar sönder hela Iran med kärnvapen och att världen skulle bli en trygg plats. Det är den avvikande åsikten.

Så om jag vaknar en morgon och hör på radion att Iran är sönderbombat och att man även använde kärnvapen skulle jag känna lättnad.
Ja, fortsatt kärnvapen snack…

Jag tycker inte det är normalt att vilja använda kärnvapen. Det är som att uppmana till våldtäkt eller mord i en tråd. Jag tycker man måste få besvara sånt. Jag tycker att jag besvarar det och knyter an till konflikten i övrigt.
Jag hör dig. Men. Hans poäng är 'Iran måste stoppas', vilket givet trådens topic är helt okej. Din poäng är 'kärnvapen är dåligt', vilken alltså inte handlar om vare sig USA, Iran, Israel eller kriget i sig. Alltså är det OT.
2026-04-16, 14:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Detta påstående vill jag bemöta.

Jag gjorde en sökning på tråden på ”kärnvapen” och fick en träff på 1176 inlägg. Det är knappast en ”sidodiskussion” i den tråden.
Ett ord säger ingenting utan dess sammanhang och att nämna kärnvapen är absolut relevant i en tråd om ett krig med kärnvapenmakter. I övrigt se mitt ovanstående inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in