2026-04-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag hör dig. Men. Hans poäng är 'Iran måste stoppas', vilket givet trådens topic är helt okej. Din poäng är 'kärnvapen är dåligt', vilken alltså inte handlar om vare sig USA, Iran, Israel eller kriget i sig. Alltså är det OT.
Hans poäng är att Iran måste stoppas med kärnvapen. Det är vad hela det inlägget handlar om, som vi precis såg.

Du gör en helt efterbliven tolkning av vad som är OT. Ursäkta ordvalet
2026-04-16, 16:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Hans poäng är att Iran måste stoppas med kärnvapen. Det är vad hela det inlägget handlar om, som vi precis såg.

Du gör en helt efterbliven tolkning av vad som är OT. Ursäkta ordvalet
Nej, krasst sett så är kärnvapen inte relevant för hans argumentation. Det är bara 'set dressing', 'flavour' samt 'vibes' och 'mood' som kidsen säger. För att visa att enligt hans åsikter så är kärnvapen ett kosher sätt att stoppa Iran. Om jag får drista mig att spekulera så är det för att han tycker så och för att vara lite edgy, för han vet att det sticker i ögonen på pacifister och kärnvapenmotståndare. Och du svalde betet och skrev ett inlägg om vad du tycker om kärnvapen.

Ganska retoriskt fräsigt av honom att komma med bait som är OnT.

Att diskutera på internet är en publiksport, så det är läsarna som avgör vem av oss som är helt efterblivna. Jag ber inte om ursäkt för ordvalet.
2026-04-16, 19:07
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej, krasst sett så är kärnvapen inte relevant för hans argumentation. Det är bara 'set dressing', 'flavour' samt 'vibes' och 'mood' som kidsen säger. För att visa att enligt hans åsikter så är kärnvapen ett kosher sätt att stoppa Iran. Om jag får drista mig att spekulera så är det för att han tycker så och för att vara lite edgy, för han vet att det sticker i ögonen på pacifister och kärnvapenmotståndare. Och du svalde betet och skrev ett inlägg om vad du tycker om kärnvapen.

Ganska retoriskt fräsigt av honom att komma med bait som är OnT.

Att diskutera på internet är en publiksport, så det är läsarna som avgör vem av oss som är helt efterblivna. Jag ber inte om ursäkt för ordvalet.
It takes one to know one. Tack för ditt eget exempel här om set dressing etc. Du ger ju bara uttryck för din egen personliga åsikt här.

Verkligheten: USA hotar med att utplåna hela Irans civilisation. Hur då?, kan man fråga sig. En del i tråden hoppas på kärnvapen och att jämna hela landet med marken. Inlägg som står kvar och som inte ska kunna besvaras i en tråd om kriget mot Iran? Självklart inte. Du trollar ju bara nu. Har du skoj? DFTT.
2026-04-16, 19:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
It takes one to know one. Tack för ditt eget exempel här om set dressing etc. Du ger ju bara uttryck för din egen personliga åsikt här.

Verkligheten: USA hotar med att utplåna hela Irans civilisation. Hur då?, kan man fråga sig. En del i tråden hoppas på kärnvapen och att jämna hela landet med marken. Inlägg som står kvar och som inte ska kunna besvaras i en tråd om kriget mot Iran? Självklart inte. Du trollar ju bara nu. Har du skoj? DFTT.
Återigen så handlar det om vad poängen med inlägget är, inte orden i sig.

Och nej, det är ingen åsikt, det är en spekulation.
2026-04-16, 19:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fick i mitt tycke denna orimliga varning av OY.

Inlägget jag svarar på förespråkar kärnvapenanvändning. Jag tycker man måste få besvara sånt, för balansens skull.

PM:

Inlägget jag svarar på (som får stå kvar):

(FB) Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28

Jag har fått en till helt orimlig varning av OY när denne var part i vår konversation men väljer att varna istället för att besvara.

Du har återpostat inlägget som jag raderade med förklaringsmeddelande.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ämne: Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28
Citat:
På vilket sätt är det tryggt att USA och Israel skjuter kärnvapen mot länder dom inte gillar såsom Iran?

Världen vore definitivt inte en trygg plats när kärnvapen används. Det är faktiskt helt efterblivet att förespråka kärnvapenkrig i världen och mot Iran.

Det är extremt problematiskt att Israel har kärnvapen och samtidigt har ledare som är efterlysta av ICJ för brott mot mänskligheten. Vad jag vet är mullorna i Iran inte internationellt efterlysta för brott mot mänskligheten: Israels företrädare är alltså ett större hot mot mänskligheten jämfört med mullorna i Iran.

Ämnet är inte Israels kärnvapen.
Jag gjorde en sökning på ”Israel kärnvapen” i tråden. 502 inlägg nämner detta. Varför får inte jag diskutera det då?

Därför att din ingång och kommentarer i inlägget är off topic.

Bry dig mer om vad du postar och mindre om vad andra gör. Whatabout fungerar inte här.

/Mod
Jag tycker det är fel att man tillåts hetsa om kärnvapenkrig i tråden och att man inte får bemöta det. Det är faktiskt extremt problematiskt.

Då får tycla vad du vill men inte posta vad du vill var du vill.

/Mod

Vill du diskutera med mig är du öppen, ärlig och saklig.

Ditt inlägg är bedömt off topic och du trotsar ett moderatorsbeslut genom att återposta det, varningen är befogad.
Senast redigerad av OY 2026-04-16 kl. 19:56.
2026-04-16, 19:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Bara kolla hur OY svara "Noterat" säger väl allt hur jävla värdelös OY är som moderator
Kan inte ens ge en vettig förklaring till varför varning kom

Devalvera har i raderingsmeddelande fått förklaring till att inlägget raderades, kort därefter återpostar Devalvera inägget.

Ett raderingsmeddelande är en upplysning om till exempel ett felbeteende, om det nonchaleras i syfte att trotsa är varning befogad.
2026-04-16, 20:08
Medlem
Citat:
Du har återpostat inlägget som jag raderade med förklaringsmeddelande.

Vill du diskutera med mig är du öppen, ärlig och saklig.

Ditt inlägg är bedömt off topic och du trotsar ett moderatorsbeslut genom att återposta det, varningen är befogad.
När har jag inte varit öppen ärlig och saklig menar du? Jag har följt instruktionerna.
2026-04-16, 20:09
Moderator
Maviels avatar
Citat:
När har jag inte varit öppen ärlig och saklig menar du? Jag har följt instruktionerna.

Du borde ha inkluderat all PM konversation i detta ämne och det har du inte gjort.
2026-04-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du borde ha inkluderat all PM konversation i detta ämne och det har du inte gjort.
Jag har visst inkluderat PM konversation relaterat till min varning. Jag fick varning, jag skrev PM, detta fick jag till svar
2026-04-16, 20:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag har visst inkluderat PM konversation relaterat till min varning. Jag fick varning, jag skrev PM, detta fick jag till svar

Du skrev ett inlägg som raderades med förklaring, samma inlägg återpostades med varning som följd. Du har diskuterat mer med moderatorn än bara det du delgav i din trådstart. Det är oärligt och ger inte en bild på hela frågan här.
2026-04-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du skrev ett inlägg som raderades med förklaring, samma inlägg återpostades med varning som följd. Du har diskuterat mer med moderatorn än bara det du delgav i din trådstart. Det är oärligt och ger inte en bild på hela frågan här.
Jag håller inte med om att inlägget är off-topic eller värt en varning.
2026-04-16, 20:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag håller inte med om att inlägget är off-topic eller värt en varning.

Nej och det får du absolut argumentera för.

Men det är oärligt av dig att bara delge en del av konversationen kring inlägget som postades 2 gånger. Du döljer då det faktum att du fått förklarat varför inlägget ansågs vara OT. Och framför det som om inte fått en förklaring utan att Oy skulle vara en idiot som bara bemöter dig med ett "noterat". Det är oärligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in