2026-04-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Enligt Expressen var det detta som ledde till gripandet.

Mannen, som är i 50-årsåldern, greps och häktades i oktober förra året, efter att polisens Kalla fall-grupp fått in nya uppgifter.

Undrar vad det kan vara för nya uppgifter eftersom det nu går till åtal.

Jag läste i åtalsförhandlingen från idag där det bl a stod att Therese efterlämnat självmordsbrev, men det gick ut på att vara fejkat, eftersom en rad vittnen vittnat om att hon var lycklig i nya relationen.
Preliminärt 4 maj börjar rättegången i Attunda tingsrätt.
Senast redigerad av Marielo 2026-04-16 kl. 13:48.
Citera
2026-04-16, 13:11
Medlem
Har fått veta att det idag beslutats om rättegång med preliminär början 4 maj till ca 11 maj.
I handlingarna står bl.a. om ett av Therese efterlämnat självmordsbrev som tydligen antas vara fejkat då en lång rad vittnen intygat att hon var lycklig med en ny man och planerade skaffa barn med honom.
Har pappren på pdf-fil men vet inte om jag lyckas få in dem här (misslyckades).
US hade av någon anledning sagt till Therese att han hade obotlig cancer vilket var en lögn.
Han uppgav till vänner först att Therese begått självmord, sedan att det var en olycka.
Han hade uppträtt konstigt dagen efter hennes försvinnande, sagt att "Det var inte jag, har inte tid att prata nu".
Ska försöka få in åtalsunderlaget i nytt inlägg.
Senast redigerad av Marielo 2026-04-16 kl. 13:49.
Citera
2026-04-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Har fått veta attdet idag beslutats om åtalsförhandling med preliminär början 2 maj till ca 11 maj.
I handlingarna står bl.a. om ett av Therese efterlämnat självmordsbrev som tydligen antas vara fejkat då en lång rad vittnen intygat att hon var lycklig med en ny man och planerade skaffa barn med honom.
Har pappren på pdf-fil men vet inte om jag lyckas få in dem här.
Intressant, läser gärna om du lyckas få in pdf filen här.
Citera
2026-04-16, 13:27
Medlem
Åtalad blev han nu. Det som ska börja i maj är rättegången, det som i juridiska termer kallas huvudförhandling.
Citera
2026-04-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lirium
Intressant, läser gärna om du lyckas få in pdf filen här.

Jag jobbar på det! Det ska gå, ber om hjälp lägga in det innan dagens slut.
Obs, 4 maj börjar åtalsförhandlingarna, skrev fel ovan. Det var mycket text att läsa!
Senast redigerad av Marielo 2026-04-16 kl. 13:39.
Citera
2026-04-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carin71
Åtalad blev han nu. Det som ska börja i maj är rättegången, det som i juridiska termer kallas huvudförhandling.

OK.
Senast redigerad av Marielo 2026-04-16 kl. 13:40.
Citera
2026-04-16, 13:34
Medlem
Citat:
Har fått veta att det idag beslutats om åtalsförhandling med preliminär början 4 maj till ca 11 maj.
Har pappren på pdf-fil men vet inte om jag lyckas få in dem här (misslyckades).
US hade av någon anledning sagt till Therese att han hade obotlig cancer vilket var en lögn.
Han uppgav till vänner först att Therese begått självmord, sedan att det var en olycka.
Han hade uppträtt konstigt dagen efter hennes försvinnande, sagt att "Det var inte jag, har inte tid att prata nu".
Ska försöka få in åtalsunderlaget i nytt inlägg.

Jag tror bara man kan länka till Dokument härifrån, men kan ha fel.
Citera
2026-04-16, 13:41
Medlem
Citat:
Jag jobbar på det! Det ska gå, ber om hjälp lägga in det innan dagens slut.
Obs, 4 maj börjar åtalsförhandlingarna, skrev fel ovan. Det var mycket text att läsa!

Åtalsförhandlingen är avklarad. Det är huvudförhandling i maj. Hur har du fått ut papper, jag vet inte hur man gör?

Ang Tess så var hon 100 % inte självmordsbenägen. Jag och hon hade inte jättemycket kontakt sista månaderna, hördes bara vid ett par gånger. Båda separerade och med nya kärlekar och fullspäckade privata liv gjorde att vi bara hördes av ett par gånger där under sen höst/vinter, förutom små kommentarer och gillatryckningar på Facebook. Men hon mådde bra, såg framåt och hade massa planer. Men såklart Ulf hade annan version förberedd.
Citera
2026-04-16, 13:47
Medlem
Citat:
Jag tror bara man kan länka till Dokument härifrån, men kan ha fel.

Vet inte heller. Fick åtalsunderlaget på mail. Lagt in i "nedladdat" som pdf.
Har en vän som kanske kan, men tillgänglig först ikväll.
Citera
2026-04-16, 13:58
Medlem
Citat:

Stämningsansökan.

Osmart att använda mordplatsvillan som knarkfabrik. Eller fantastiskt jättebra!

Citat:
2 NARKOTIKABROTT

5000-K1211925-25

Ulf St*hlnacke har olovligen framställt och därefter innehaft svamp
innehållandes 2 390 gram psilocin och psilocybin samt 239,83 gram
cannabis, som är narkotika avsedd för missbruk. Det hände den 21 oktober
2025 på Liegatan 2, Sigtuna kommun.
Ulf St*hlnacke begick gärningen med uppsåt.
Lagrum: 1 § 1 st 2 p narkotikastrafflagen (1968:64)

https://gofile.io/d/0iaqwj
Citera
2026-04-16, 14:00
Medlem
Citat:

Ok, hur begärde du ut det? Jag brukar aldrig "gotta" mig i sådant här men Tess kände jag. Nu vill jag följa det här men har ingen aning om hur.
Citera
2026-04-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ok, hur begärde du ut det? Jag brukar aldrig "gotta" mig i sådant här men Tess kände jag. Nu vill jag följa det här men har ingen aning om hur.

Du kontaktar Attunda tingsrätt (genom besök, telefon eller epost). Begär ut handlingar i mål B 14223-25.

Observera att det finns maskade bilder på mordoffret i tilläggs-FUP där man ser omgivningen (liksäcken)

US nolltaxerar. Senaste inkomst 2017, enligt personalia. Var knarket så framgångsrikt? Levde han på sin förmögenhet? Nu måste han väl ändå krävas återbetalning från försäkringsbolaget av de utbetalade livförsäkringspengarna?

Stämningsansökan och FUP, förundersökningsprotokollen:

https://gofile.io/d/0iaqwj
Senast redigerad av Angeliqa 2026-04-16 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in