Citat:
Du talar av erfarenhet det märker jag, sett sådant också.
Man får verkligen hoppas att tjejen får den hjälp och det stöd hon behöver. Man kan undra hur det såg ut med det innan detta, med hennes psykiska ohälsa och NPF. Brast det någonstans som gjorde att vård och familj missade alla tecken på att något hände och var fel? Eller lyckades hon så bra med att dölja det för omgivningen?
En sån här händelse i hennes ålder kan ha skadat hennes syn totalt på killar/män och även framtida relationer till dessa. Inte säkert det blir på ett aggressivt sätt, kan bli tvärtom också, har sett exempel på det med. Tjejer som råkat ut för sexuella saker i unga tonåren, växer upp alldeles för tidigt och hänför sig själva åt män i tidig ålder och "klarar sig inte utan en man" och bildar familj redan när de är mellan 17 och 20 år. Vilket troligtvis inte hade hänt om de inte haft något med män att göra i sina tidiga tonår.
Sen är ju frågan efter något sånt här hur skolan kommer att klaras av. Kanske förstört det med.
En sån här händelse i hennes ålder kan ha skadat hennes syn totalt på killar/män och även framtida relationer till dessa. Inte säkert det blir på ett aggressivt sätt, kan bli tvärtom också, har sett exempel på det med. Tjejer som råkat ut för sexuella saker i unga tonåren, växer upp alldeles för tidigt och hänför sig själva åt män i tidig ålder och "klarar sig inte utan en man" och bildar familj redan när de är mellan 17 och 20 år. Vilket troligtvis inte hade hänt om de inte haft något med män att göra i sina tidiga tonår.
Sen är ju frågan efter något sånt här hur skolan kommer att klaras av. Kanske förstört det med.
Jag kanske inte ska gissa för mycket men sannolikt en incident väldigt tidigt som gjort att hon lärt sig att sex är något man kommer någonstans med.
Gissningsvis blir det fel i uppskattningssystemet/belöningssystemet i huvudet på den utsatta ?
Själv talat med psykolog om sådant så.. lite fick jag med mig

Hjälp finns ju att få men man blir svår med tillit till andra människor.
Angående BO så är blir nog skolan ett trauma.
Utbildning behövs ju för att klara sig så denna tjej kommer få det svårt.