2026-04-15, 19:39
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
[...]
Men antar att hormonella preventivmedel inte är något för henne...
[...]
Vad tror du P-stav är?
Citera
2026-04-15, 19:46
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja nånting sånt när det förstås vara. Ja det har du rätt i, varför satte de in p-stav på en så ung tjej, är väl inte vanligt förekommande?
Kanske hade hon möjligtvis p-piller innan och det inte fungerade så bra?
Men konstigt de använder det som bevis, men kan vara någon fråga som ställts till henne som antecknats?

Nej, man brukar få prova något annat först. Ser blodtryck normalt ut och man är frisk brukar p-piller vara första alternativet. Eller minipiller om p-piller inte passar. Men som du säger kanske hon redan hade testat något annat innan de satte in p-staven. P-piller kan ju ge högt blodtryck och riskera blodproppar och minipiller måste man vara väldigt noga med att ta på samma tidpunkt varje dag samt att minipiller kan ge blödningar. P-stav innehåller iofs samma hormoner som minipiller, men den sitter där den sitter, inget man behöver komma ihåg och ger ett jämnare flöde av hormoner. Kan ju vara så att hon tillsammans med barnmorskan diskuterade fram ett alternativ med tanke på att hon har psykisk ohälsa och NPF. Tänker att sånt medverkar till att tabletter man ska komma ihåg att ta varje dag glöms bort och inte är en bra idé, samt att hormonerna i p-piller kanske inte passar med psykisk ohälsa och att hon kanske tar andra läkemedel som inte passar ihop med hormonerna i p-piller. Ingen aning.

Bevis i sig är det ju knappast. Preventivmedlet i sig och tid för insättning visar ju inte mer än att det sammanfaller med tiden för deras sexuella relation. Inte vem hon varit med. Är ju det jag tänker, att hon av någon anledning uppgett vem hon ligger med och anledningen till att hon vill ha preventivmedel är deras sexuella relation. Vet inte om de antecknar sånt, men det förvånar mig inte. Samtidigt borde barnmorskan ha reagerat på om tjejen uppgett att hon har en sexuell relation med en vuxen man. Men det kanske hon inte sa.
Citera
2026-04-15, 19:48
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Vad tror du P-stav är?

Ja, det var kanske lite svagt uttryckt av mig. Jag menade naturligtvis kombinerade hormoner. (Har ändrat nu för att förtydliga).
Citera
2026-04-15, 21:02
Medlem
-Hengpung-s avatar
Härligt avslut på karriären, eller? Några år bakom galler, lite personlig utveckling på statens bekostnad, och sedan ödet att fortsätta livet som stämplad barnvåldtäktsman. När han väl kliver ut i friheten väntar förstås en bländande framtiden i en trevlig etta i betongidyllen och ett par Norrlands Guld 3,5or i kylen. Riktig framgångssaga.

Edit: Såg att Herr Rektor, förutom sitt ståtliga hus, rattade runt i en Polestar från 2026, nästan 600 hästar under huven. Riktigt diskret och lagom, förstås. Den glansen lär han dock få nöja sig med i minnenas allé framöver. Nästa fordon blir nog en elegant Volvo 940 med charmigt glapp i länkarmsbussningarna och ett besiktningsprotokoll som redan skriver sig själv i rött. Om han ens har råd med bensin då, vill säga.
Senast redigerad av -Hengpung- 2026-04-15 kl. 21:19.
Citera
2026-04-15, 21:17
Medlem
Citat:
Nej, man brukar få prova något annat först. Ser blodtryck normalt ut och man är frisk brukar p-piller vara första alternativet. Eller minipiller om p-piller inte passar. Men som du säger kanske hon redan hade testat något annat innan de satte in p-staven. P-piller kan ju ge högt blodtryck och riskera blodproppar och minipiller måste man vara väldigt noga med att ta på samma tidpunkt varje dag samt att minipiller kan ge blödningar. P-stav innehåller iofs samma hormoner som minipiller, men den sitter där den sitter, inget man behöver komma ihåg och ger ett jämnare flöde av hormoner. Kan ju vara så att hon tillsammans med barnmorskan diskuterade fram ett alternativ med tanke på att hon har psykisk ohälsa och NPF. Tänker att sånt medverkar till att tabletter man ska komma ihåg att ta varje dag glöms bort och inte är en bra idé, samt att hormonerna i p-piller kanske inte passar med psykisk ohälsa och att hon kanske tar andra läkemedel som inte passar ihop med hormonerna i p-piller. Ingen aning.

Bevis i sig är det ju knappast. Preventivmedlet i sig och tid för insättning visar ju inte mer än att det sammanfaller med tiden för deras sexuella relation. Inte vem hon varit med. Är ju det jag tänker, att hon av någon anledning uppgett vem hon ligger med och anledningen till att hon vill ha preventivmedel är deras sexuella relation. Vet inte om de antecknar sånt, men det förvånar mig inte. Samtidigt borde barnmorskan ha reagerat på om tjejen uppgett att hon har en sexuell relation med en vuxen man. Men det kanske hon inte sa.

Ja det väckte mycket funderingar det här med p-sprutan, kan ju iofs varit de som anmälde om hon möjligtvis berättade om rektorn där?
Varför skulle hon ha en sexuell relation med rektorn under en längre tid och sen helt plötsligt inse att hon blev våldtagen och anmäla?
Hon kanske rentav inte insåg att det var våldtäkt och att han utnyttjade henne, eller att hon var i beroendeställning osv? Men någon annan insåg det när hon väl berättade, för att någon äntligen frågade? Man får känslan att det måste vara en mycket ensam och utsatt tjej eftersom det kunde pågå så länge ändå?

Obs ren spekulation och ska inte tas som sanning!
Citera
2026-04-15, 22:20
Medlem
pixiewings avatar
Det med p-staven är nog bara stödbevisning för att kunna förtydliga tidpunkter och när relationen pågick på ett ungefär.
Tror äcklet påverkade hennes beslut om att skaffa ett säkert preventivmedel.

Stackars tös... Så utsatt redan pga hennes problematik och sen hamna i klorna på ett sånt där monster
Senast redigerad av pixiewing 2026-04-15 kl. 22:29.
Citera
2026-04-15, 23:10
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten68
Varför sorgsam? Har han gjort något mot sina ex och barn?

Hoppas han får långt straff

Kanske psykvården då snubben onekligen har en eller två skruvar lösa.
Citera
2026-04-16, 02:44
Medlem
Maulcas avatar
Citat:

Historien i sig är tämligen märklig. Det hoppas jag verkligen inte, för då är det allvarligt. Tingsrätten är den som ska bedöma i målet om hur lång påföljd som ska utdömas.
Citera
2026-04-16, 02:55
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Är så man undrar om det finns fler tonåringar han varit med... Ytterst tveksamt om det bara är denna även om det pågått en tid...

Och som i det här fallet, att tjejen ska lida av psykisk ohälsa och NPF. Det gör också att det är enklare för en vuxen man att övertala och förföra henne. Psykisk ohälsa och NPF kan göra att man saknar omdöme och har svårt att säga nej och är lätt att lura. Ett flertal olika parametrar som gör att det är ett säkert kort att få i säng. Inte nog med att vara en lättlurad och lättledd tonåring att charma. Det är riktigt stört att i hans ålder välja en tjej i ålder som kunde vara hans dotter och som dessutom som sagt har psykisk ohälsa och NPF.

Hur som helst finns ett åtal och det är det som ska förhållas till, i min mening så är jag benägen att säga att det finns inga förmildrande omständigheter för den åtalade. I väntan på huvudförhandlingen får vi sitta stilla och tro och tycka precis vad vi vill, dock inte döma. Det bör ingen här ta sig rätten att göra.

Att en tonåring lider av psykisk ohälsa och har en diagnos, vilket GM sannolikt vetat om och utnyttjat i en ansenlig olika situationer är besvärande.
Citera
2026-04-16, 06:06
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Historien i sig är tämligen märklig. Det hoppas jag verkligen inte, för då är det allvarligt. Tingsrätten är den som ska bedöma i målet om hur lång påföljd som ska utdömas.

Det har kommit fram tidigare i tråden, av två olika personer, att M var otrogen även mot sin exfru. Även då med en elev. Eleven ska vid det tillfället ha börjat på gymnasiet och gick inte kvar på den aktuella skolan.
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2026-04-16 kl. 06:10.
Citera
2026-04-16, 08:12
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Hur som helst finns ett åtal och det är det som ska förhållas till, i min mening så är jag benägen att säga att det finns inga förmildrande omständigheter för den åtalade. I väntan på huvudförhandlingen får vi sitta stilla och tro och tycka precis vad vi vill, dock inte döma. Det bör ingen här ta sig rätten att göra.

Att en tonåring lider av psykisk ohälsa och har en diagnos, vilket GM sannolikt vetat om och utnyttjat i en ansenlig olika situationer är besvärande.
Du tänker klokt men missar enkla saker som att hitta stämningsansökan
Att MGM redan erkänt och att BO är ett "enkelt" offer. Precis som du säger bör ingen ta sig rätten att erbjuda straff.
Sådant sköter rättsväsendet med de medel som finns.

Att BO kommer sannolikt bli sjukare av denna situation tror jag.
Kan hon få tillräckligt med hjälp ?
Kommer hon ur starkare ur detta ?
Får hon tillit till samhället och rättsväsendet ?

Tyvärr så tror jag hon glöms bort. Försvinner i statistiken.
Kanske blir hon bitter och aggressiv gentemot män generellt.
Tänker på trilogin Millennium, mycket tragiskt när fiktion blir verklighet.
Senast redigerad av SloppySeconds 2026-04-16 kl. 08:15.
Citera
2026-04-16, 09:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du tänker klokt men missar enkla saker som att hitta stämningsansökan
Att MGM redan erkänt och att BO är ett "enkelt" offer. Precis som du säger bör ingen ta sig rätten att erbjuda straff.
Sådant sköter rättsväsendet med de medel som finns.

Att BO kommer sannolikt bli sjukare av denna situation tror jag.
Kan hon få tillräckligt med hjälp ?
Kommer hon ur starkare ur detta ?
Får hon tillit till samhället och rättsväsendet ?

Tyvärr så tror jag hon glöms bort. Försvinner i statistiken.
Kanske blir hon bitter och aggressiv gentemot män generellt.
Tänker på trilogin Millennium, mycket tragiskt när fiktion blir verklighet.

Man får verkligen hoppas att tjejen får den hjälp och det stöd hon behöver. Man kan undra hur det såg ut med det innan detta, med hennes psykiska ohälsa och NPF. Brast det någonstans som gjorde att vård och familj missade alla tecken på att något hände och var fel? Eller lyckades hon så bra med att dölja det för omgivningen?

En sån här händelse i hennes ålder kan ha skadat hennes syn totalt på killar/män och även framtida relationer till dessa. Inte säkert det blir på ett aggressivt sätt, kan bli tvärtom också, har sett exempel på det med. Tjejer som råkat ut för sexuella saker i unga tonåren, växer upp alldeles för tidigt och hänför sig själva åt män i tidig ålder och "klarar sig inte utan en man" och bildar familj redan när de är mellan 17 och 20 år. Vilket troligtvis inte hade hänt om de inte haft något med män att göra i sina tidiga tonår.

Sen är ju frågan efter något sånt här hur skolan kommer att klaras av. Kanske förstört det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in