2026-04-15, 23:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och din fru försäkrade honom om att när det blåser kallt och livet kraschar så är det bara att komma till henne så letar hon upp en hora åt honom?

Mmm det är så en sann wt familj fungerar

Larviga personangrepp igen som kan relateras till brist på argument. Vi diskuterar som bekant kvinnors bristande omdöme gällande sin reproduktiva förmåga i den här tråden. Kan du vara vänlig att hålla dig till det, och mina sexuella explorativa faser kan med fördel diskuteras i forum relaterat till prostitution och sexualia? Min fru vet, och hon har som sagt uppmuntrat sönerna till samma sak vid sexuell torka.
Citera
2026-04-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ65
Problemet är inte att kvinnor väntar längre även om den bästa åldern för kvinnor att bli gravida är 20-25 rent biologiskt. Problemet är kvalitén på mannens spermier. Mängden och kvalitén har sjunkit drastiskt de senaste 30 åren och män i 60 års åldern är mer män och har bättre spermier än dagen 20-30 åringar.
Exempelvis dricksvattnet i Stockholm innehåller höga mängder från kvinnors p-piller som de kissar ut runt om städerna i Mälaren och som sen blir en del av dricksvattnet. Så där är det största dilemmat.
Där har vi ännu ett problem Ts fullkomligt kommer ignorera.

Det är mycket som hänt med våra biologiska förutsättningar som är "lätt" att bortse ifrån om man utestänger allting omkring sig och fokuserar på en enda häxjakt.

På något sätt kan jag inte låta bli att påstå att mänskligheten grävt sin egen grav.
Men, det är ju så skönt att förenkla världen.
Citera
2026-04-15, 23:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Problemet är inte att kvinnor väntar längre även om den bästa åldern för kvinnor att bli gravida är 20-25 rent biologiskt. Problemet är kvalitén på mannens spermier. Mängden och kvalitén har sjunkit drastiskt de senaste 30 åren och män i 60 års åldern är mer män och har bättre spermier än dagen 20-30 åringar.
Exempelvis dricksvattnet i Stockholm innehåller höga mängder från kvinnors p-piller som de kissar ut runt om städerna i Mälaren och som sen blir en del av dricksvattnet. Så där är det största dilemmat.

Spermiekvaliteten kan sjunka utan att mannen blir mindre fertil. Behövs inte många friska simmare för att det ska bli barn. Så att bara räkna antal spermier som man gör nu, det betyder inget just nu. Det skulle betyda något om spermierna försvann eller slutade simma.
Citera
2026-04-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Samtidigt som vi är rädda för att AI ska ta jobben?

Är väl flashbackmän som blir räddast för de kanske måste börja jobba med människor.
Men det som är så enkelt och stressfritt? Avkopplande!
Citera
2026-04-15, 23:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Men det som är så enkelt och stressfritt? Avkopplande!

Attans jag glömde ju det!
Citera
2026-04-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Spermiekvaliteten kan sjunka utan att mannen blir mindre fertil. Behövs inte många friska simmare för att det ska bli barn. Så att bara räkna antal spermier som man gör nu, det betyder inget just nu. Det skulle betyda något om spermierna försvann eller slutade simma.

Kan så vara men sannolikheten att kvinnan blir gravid sjunker med färre och långsammare spermier.
Kvalitén på äggen är ganska enkelt att kolla och där finns det inte något som tyder på att det är orsaken i Stockholms län. I andra delar av landet vet jag inte. Halten p-piller i stockholmsdricksvatten är ganska hög, mycket högre nu än för 30 år sedan så det kan vara en anledning till nergången.
Citera
2026-04-15, 23:42
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Alltså ett matriarkat betyder att kvinnor är försörjare precis som att män överlag är det idag i patriarkatet.

Män tvingar inte kvinnor till sex idag (på samhällsnivå) så kvinnor borde visa samma nåd emot män.Det är ju inte ens fysiskt möjligt om du tänker efter så kommer det bara leda till att kvinnorna råkar illa ut.

Det är det som är problemet med er flashback-män: när ni tänker er ett matriarkat bajsar ni nästan på er för ni tänker er i omvända roller. Matriarkatet är som en cirkel och är inte en hierarkisk struktur som patriarkatet. Ett jämställt, cirkulärt system. Men ni är så insnöade på att världen bara kan styras på ett sätt, så ni är inte redo för den diskussionen.
Citera
2026-04-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Där har vi ännu ett problem Ts fullkomligt kommer ignorera.

Det är mycket som hänt med våra biologiska förutsättningar som är "lätt" att bortse ifrån om man utestänger allting omkring sig och fokuserar på en enda häxjakt.

På något sätt kan jag inte låta bli att påstå att mänskligheten grävt sin egen grav.
Men, det är ju så skönt att förenkla världen.

Det naturliga urvalet som gjort att i djurens värld den starkaste överlever och för sina gener vidare, det har vi människor sett till att radera.... och kanske det blir mänsklighetens eller en stor del av mänsklighetens undergång.... autoimmuna sjukdomar, multiresistenta bakterier, gener som inte är de bästa som förs vidare.... och snabbt har det gått, på bara något 100-tals år.... kan ju vara en tanke från ett evolutions perspektiv att fundera kring.
Citera
2026-04-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Det är det som är problemet med er flashback-män: när ni tänker er ett matriarkat bajsar ni nästan på er för ni tänker er i omvända roller. Matriarkatet är som en cirkel och är inte en hierarkisk struktur som patriarkatet. Ett jämställt, cirkulärt system. Men ni är så insnöade på att världen bara kan styras på ett sätt, så ni är inte redo för den diskussionen.
Håller med dig i allt du säger, du är så klok och påläst!
Men, det är en ytterst liten klick som resonerar som lille ordkrigaren och hans rädda påhäng. De är inte representabla ens för flertalet män på flashback.
Citera
2026-04-15, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Larviga personangrepp igen som kan relateras till brist på argument. Vi diskuterar som bekant kvinnors bristande omdöme gällande sin reproduktiva förmåga i den här tråden. Kan du vara vänlig att hålla dig till det, och mina sexuella explorativa faser kan med fördel diskuteras i forum relaterat till prostitution och sexualia? Min fru vet, och hon har som sagt uppmuntrat sönerna till samma sak vid sexuell torka.

Vad hade din långa utläggning om familjen med trådens ämne att göra?

Mmm du och dina söner ska pumpa och dumpa en massa tjejer i sina mest reproduktiva år. På vilket sätt tycker du att du är en förebild för unga tjejer och deras "bristande omdöme"?
Citera
2026-04-15, 23:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Kan så vara men sannolikheten att kvinnan blir gravid sjunker med färre och långsammare spermier.

Nej, det märks inte än, vi är inom marginalen.
Citera
2026-04-15, 23:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad hade din långa utläggning om familjen med trådens ämne att göra?

Mmm du och dina söner ska pumpa och dumpa en massa tjejer i sina mest reproduktiva år. På vilket sätt tycker du att du är en förebild för unga tjejer och deras "bristande omdöme"?

Du, din obildade och lågfungerande autist-feminist. Min ganska korta beskrivning av min egen kärnfamilj har i högsta grad koppling till topic, som handlar om nativitet. Ja, jag och sönerna ska pumpa och dumpa. Mina söner ska aldrig någonsin hållas gisslan under kvinnors sexualitet. Varför ska jag vara en förebild för unga tjejer? Vad pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in