2026-04-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkewk
Sitter i samma sits. Funderar på att låta Doktera ta över min behandling? Får väl acceptera abonnemanget sålänge..

Fick även jag samma, inte accepterat ännu, är doktera bästa alternativet, eller finns det andra alternativ som fungerar precis som BTD gjorde innan detta pisset?
Citera
2026-04-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaHojt
Fick även jag samma, inte accepterat ännu, är doktera bästa alternativet, eller finns det andra alternativ som fungerar precis som BTD gjorde innan detta pisset?
Jag har dålig koll på det helt ärligt, men jag har skickat in till Doktera iallafall.
Citera
2026-04-15, 17:39
Medlem
Sheneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaHojt

Jag har inte sett något om abonnemang. Fick mitt första recept i fredags. Vad innebär abonnemanget?

Edit: såg precis på hemsidan.
Senast redigerad av Sheney 2026-04-15 kl. 18:35.
Citera
2026-04-15, 19:00
Medlem
LabilStabils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabilStabil
Hur "lätt" är det att få recept av Doktera? Tänker då om man ligger på 30+ BMI och har hyfsat midjemått.
När brukar man bli erbjuden att klicka? Efter första höjningen från 2.5mg till 5mg?
Det var väldigt lätt, tog tre dygn att få svar sen kom receptet. Behövde också lämna blodprov, men jag hämtade ut och började samma dag receptet kom och lämnade blodprov dagarna efter.
Citera
2026-04-15, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LabilStabil
Det var väldigt lätt, tog tre dygn att få svar sen kom receptet. Behövde också lämna blodprov, men jag hämtade ut och började samma dag receptet kom och lämnade blodprov dagarna efter.

Hur lång tid efter du gjorde förfrågan fick du svar? Jag har väntat i fem dagar på svar nu. Känns lite märkligt. Har inte ens fått nåt automatiserat mejl som bekräftelse. Jag kanske har gjort nåt fel
Citera
2026-04-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundret-Blixt
Hur lång tid efter du gjorde förfrågan fick du svar? Jag har väntat i fem dagar på svar nu. Känns lite märkligt. Har inte ens fått nåt automatiserat mejl som bekräftelse. Jag kanske har gjort nåt fel

Jag och en polare ansökte för en vecka sen och ingen av oss har fått svar. Tydligen är det högt tryck för Doktera verkar vara en av få företag som inte kräver dyra månadsabonnemang likt Yazen. Så många verkar vallfärda till Doktera som bara tar 100 kr vid uppföljning/dosförändringar.
Citera
2026-04-16, 09:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Vilken dos kör ni på Mounjaro?

Jag har kört Ozempic sen augusti men helt tappat effekt sista tiden och därför gått över tlll Mounjaro.

Kört en månad med 2.5mg men upplever fortfarande hunger och sug som jag gjorde sista tiden med Ozempic

Nu har jag fått 5mg spruta och ska börja med den idag och hoppas få effekt igen.

Vad är maxdos på Mounjaro? Blir dock sjukt dyrt med ökad effekt.

Hur gör ni?

Jag köper 30mg penna och kör klickmetoden. Köper från annan källa så det blir betydligt billigare
Citera
2026-04-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Jag köper 30mg penna och kör klickmetoden. Köper från annan källa så det blir betydligt billigare

Menar du 4x7.5mg penna (30 totalt) eller 4x30mg penna (120 totalt)?

Aldrig sätt eller hört att det finns någon 30mg penna.
Citera
2026-04-16, 09:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prahlada
Menar du 4x7.5mg penna (30 totalt) eller 4x30mg penna (120 totalt)?

Aldrig sätt eller hört att det finns någon 30mg penna.

Det är 30 totalt i pennan fördelat på 4 doser.
Citera
2026-04-16, 09:51
Medlem
Citat:
Det är 30 totalt i pennan fördelat på 4 doser.

Du behöver ju inte skriva vart / hur du får tag i det men får man fråga vad kostnaden per penna blir?
Citera
2026-04-16, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prahlada
Du behöver ju inte skriva vart / hur du får tag i det men får man fråga vad kostnaden per penna blir?

2500 för en 30 mg penna (7,5x4)
Citera
2026-04-16, 10:33
Medlem
Citat:
2500 för en 30 mg penna (7,5x4)

Vad är syftet med att köpa detta då?
En 60mg penna (15x4) kostar ju 4800kr ifrån apoteket.
Blir ju billigare + säkrare källa?
Beroende på dos så kan man ju klicka den pennan i flera månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in