Citat:
Ursprungligen postat av
Mellosh00
Jag är 19 år, har jobbat lite smått innan studenten och efter, just nu har jag lyckats investera 150 tusen på börsen. Jag sitter mestadels cirka 45 procent i Länsförsäkringar global index därefter 20 procent Investor även Microsoft och Amazon har jag köpt när dem dippa. Har emergin markets även pluss runt 10 procent totalt i crypto som BTC och ETH. Jag bor hemma och har ett deltids jobb lite ostabil inkomst men har lyckats spara bra varje månad är väldigt snål med mycket och jag planerar att fortsätta att bygga min portfölj jag vill nå miljonen innan 30 iallafall om inte mer än det. Försöker komma in på en praktisk utbildning som är ett år och samtidigt investera lite av det samtidigt som man studerar vill ha ett praktisk yrke så jag kan få bättre lön och fast jobb och få erfarenhet. Mitt mål är att kunna känna trygghet att jag klarar mig om något går fel i mitt liv och slipper stressa över ekonomiska saker lika mycket. Jag köper en del aktier för att lära mig har tyvär torskat en del i Hexatronic så har blivit mer försiktig efter det men större bolag tycker jag är vettigt att handla ändå.
Väldigt bra jobbat, dock händer väldigt mycket mellan 20-40.. bostad, barn m.m så de pengarna kommer åka in i ett stort svart hål och du kanske inte kan eller ens vill spara pengar när barnen är små..oavsett kommer du ha en fördel jämfört med andra som inte ens kan köpa en bostad eller hoppa runt i dyra boenden.
Det rejäla sparandet brukar folk oftast göra när ungarna är utflugna och allt är fixat. Det går inte att konsekevent spara stora summor hela livet för 90% av befolkningen.