2026-04-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
SÄPO gör en annan bedömning:
Att visa upp den hudlösheten skrämmer dem. De är väl medvetna om offentlighetens baksida. Minnen flimrar förbi: hoten och hatet på sociala medier, stalkers utanför dörren, och säkerhetspolisens närvaro. Själv minns jag hur Säpo inför en presskonferens säkrade Greenpeaces lokaler för att se till att ingen krypskytt kunde ha fri sikt mot Greta Thunberg.
Sedan bombades faktiskt båten till Gaza hon färdades på av sionazisterna. Och hon torterades i israeliskt fängelse.

Vi har också miffot som dödade Ing-Marie Wieselgren i Almedalen. Att det finns mängder med blåbruna psykfall som skulle vilja skada Greta är tyvärr helt sant.

Haha hon blev aldrig torterad i något israeliskt fängelse sluta sprida propaganda.

Vad det finns mängder av i Sverige är islamister och diverse vänsterextrema psykfall.
Citera
2026-04-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Med "Hamas ärende" menar du åsikten att palestinska civilbefolkningen också behöver äta och att det är monstruöst att blockera alla mattransporter in i Gaza?

Jag tycker det är du som skönmålar hamas om du vill få folk att göra den kopplingen.
Det är Hamas som blockerar, dvs de egna, inte Israel. Hamas stjäl mattransporterna och säljer dom dyrt vidare.
Citera
2026-04-15, 18:00
Medlem
Citat:
Med "Hamas ärende" menar du åsikten att palestinska civilbefolkningen också behöver äta och att det är monstruöst att blockera alla mattransporter in i Gaza?

Jag tycker det är du som skönmålar hamas om du vill få folk att göra den kopplingen.

Jag menar hennes propagandakampanj direkt sponsrad av Hamas via deras sympatisör i London.

Det var ju Hamas som stal maten samt blockerade utdelning av förnödenheter i Gaza.
Synd att du är så hjärntvättad att du står på terroristerna i Hamas sida.
Citera
2026-04-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha hon blev aldrig torterad i något israeliskt fängelse sluta sprida propaganda.

Vad det finns mängder av i Sverige är islamister och diverse vänsterextrema psykfall.
Helt rätt.
Islamister och vänsterextrema våldsverkare överträffar med stor marginal de få bruna psykfallen.
Citera
2026-04-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Det är Hamas som blockerar, dvs de egna, inte Israel. Hamas stjäl mattransporterna och säljer dom dyrt vidare.

Precis som med mycket annat så är det israeliska lögner.

"US government review found no evidence of widespread Hamas theft of Gaza aid"

https://edition.cnn.com/2025/07/25/politics/us-government-review-no-evidence-widespread-theft-gaza-aid

"Anon. Israeli military officials deny Hamas routinely steals aid - NYT"

https://www.jpost.com/middle-east/article-862272

Att hävda att Greta går Hamas ärenden när hon försöker leverera mat till svältande civila är att skönmåla hamas nåt jävulskt. Det blir lite samma sak som när ni nötter hävdar att man är antisemit om man tycker det är fel att släppa bomber över flyktingläger. Så jävla dumt.
Citera
2026-04-15, 18:13
Medlem
Citat:
Väldigt bra att hon mår skit och känner sig rejält hatad samt har tappat livsgnistan. Mycket välförtjänt och jag hoppas att hon får lida i några år innan hon tar livet av sig.
Detta as till människa gick Hamas ärenden, en psykiskt sjuk person och en produkt av den dysfunktionella extremvänstern.

Det verkar vara du som inte mår bra, som tar illa upp om vad en tjej har för engagemang.
Heja Greta!
Citera
2026-04-15, 18:13
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Greta har väl ingen forskning? Hon har väl inte ens pekat ut specifika forskare utan sagt att världsledarna ska lyssna på den samlade forskningen. Den pekar åt ett rätt jävla tydligt håll.

Korrekt. Men vi vet väl vad vi vet utan Greta? Man kan väl säga att hon är helt misslyckad PR människa eftersom hon inte fått något gjort - för att vara en av världens mest uppmärksammade personer.

Och jag ska berätta varför - hon kommer inte med några förslag på lösningar. Hon formulerar en problembild vi redan vet. För att komma med lösningar är nämligen jävligt svårt om man samtidigt vill behålla en viss konkurrenskraft har det visat sig. Men den är inte Greta så intresserad av för hon är kommunist - och det kommunistiska tänket har alltid sipprat igenom vad hon är har uttalat sig om.

Hon är värdelös för miljörörelsen. Uppenbarligen.
Citera
2026-04-15, 18:15
Medlem
Citat:
Jag menar hennes propagandakampanj direkt sponsrad av Hamas via deras sympatisör i London.

Det var ju Hamas som stal maten samt blockerade utdelning av förnödenheter i Gaza.
Synd att du är så hjärntvättad att du står på terroristerna i Hamas sida.

Propagandan att palestinsk civilbefolkning behöver äta för att kunna leva? Det är det fler än hamas som tycker. Känns dumt att ge de den uppenbara poängen bara för att israelerna föredrar att Palestinierna svälter.

Se mitt tidigare inlägg. Det är israeliska lögner, som vanligt.
Citera
2026-04-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Korrekt. Men vi vet väl vad vi vet utan Greta? Man kan väl säga att hon är helt misslyckad PR människa eftersom hon inte fått något gjort - för att vara en av världens mest uppmärksammade personer.

Och jag ska berätta varför - hon kommer inte med några förslag på lösningar. Hon formulerar en problembild vi redan vet. För att komma med lösningar är nämligen jävligt svårt om man samtidigt vill behålla en viss konkurrenskraft har det visat sig. Men den är inte Greta så intresserad av för hon är kommunist - och det kommunistiska tänket har alltid sipprat igenom vad hon är har uttalat sig om.

Hon är värdelös för miljörörelsen. Uppenbarligen.

Hennes förslag på lösning är att ta forskarna på allvar, vilket är hennes enda riktiga budskap (i miljösammanhang).

Håller med om att det inte lett till någon större förändring och är tveksam om det kommer bli nån framöver heller. Men all heder ska hon ha för att hon försökte!
Senast redigerad av enhalvboj 2026-04-15 kl. 18:22.
Citera
2026-04-15, 18:27
Medlem
Citat:
Hennes förslag på lösning är att ta forskarna på allvar, vilket är hennes enda riktiga budskap (i miljösammanhang).

Håller med om att det inte lett till någon större förändring och är tveksam om det kommer bli nån framöver heller. Men all heder ska hon ha för att hon försökte!
Återigen; de ” forskare” Greta syftar på är politiskt färgade och inte neutrala. PK styr mycket forskning.
Citera
2026-04-15, 18:28
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:

Men vi har ju upprättat internationella avtal för klimatet. Så det är ju inte så att man VET att vi har ett problem. Lite som att någon sitter och tjatar i en styrelse om att "företaget måste visa vinst" utan att komma med förslag hur man ska komma dit. Vad fyller hon för funktion? Tror seriöst hon mest irriterat folk och att rörelsen skulle må bättre utan henne. Hon har någon stil man inte gillar, svårt att sätta fingret på det - men hon är inte svår att inte gilla om man säger så.

Nej. Miljörörelsen skulle istället jobbat mot mellanöstern. Det hade fått fäste hos "fölket". Att vi inte ska ha med skurkstater att göra och måste slå oss loss från oljan. Greta är fel talesperson.
Citera
2026-04-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Fan vad glad jag blir när jag läser att den där jävla riksmuppen är miserabel! Jag hatar henne så in i helvete för att hon har skämt ut Sverige internationellt.
Så ja, jag vill henne illa, inte på det viset att jag själv skulle göra något men den enda anledningen är att jag inte vill sitta i fängelse. Jag hoppas innerligt att det går åt helvete för henne och alla andra som henne.

Exakt och vi är nog många som känner så, lite karma för Greta helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in