2026-04-15, 14:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
hon hade ju spår av narkotika i blodet, så körkortet var absolut indraget på riktiga grunder

man är ju fortfarande gravt nyfis på va det var för vitt pulver i handväskan, det provsvaret vill man ju se

Har provresultaten släppts som visar att hon hade spår av narkotika i blodet eller är det bara en trådsanning?

För att undvika spekulationer skulle jag vilja se alla provresultat.
Citera
2026-04-15, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har provresultaten släppts som visar att hon hade spår av narkotika i blodet eller är det bara en trådsanning?

Vad innehöll påsen, är det klarlagt?
Citera
2026-04-15, 14:58
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

Eftersom Katja inte blivit åtalad ännu går det inte begära ut dom. Fast man kan dra en lätt slutsats. TS har dragit in Katjas körkort prel. 12 månader. Det innebär att det handlar om rattfylleri.
Citera
2026-04-15, 15:07
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Att bli delgiven misstanke är en juridisk formalitet, ett speciellt steg i rättsprocessen. Det är inte alls detsamma som att polisen har fattat misstankar om att du gjort något brottsligt och utreder det.

Fast polisen har ju lämnat över till åklagare. Det innebär att utredning är klar från polisens sida. Åklagaren ska ju titta på detta på detta också och kan ibland ändra misstankarna inför åtalet. Är det detta som åsyftas av MSM och en del av er här inne? Det brukar isåfall komma med ett papper hem i brevlådan i samband när åtalet har väckts.

Nä detta kan mycket väl inte har informerats till Katja eftersom det inte är riktigt klart och åtal har inte väckts ännu. Fast det kommer, inget att haka upp sig på.,
Citera
2026-04-15, 15:08
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66610
Hon blev delgiven misstanke gällande drograttfylleri när hon provtogs för guds skull
Provsvar finns och det är än så länge sekretessbelagt iom pågående förundersökning
Det du talar om är inte detsamma som det speciella juridiska steget att bli delgiven misstanke om brott med det som det medför som rätt till en offentlig försvarare, en advokat.
Citera
Medlem
Citat:
du tänker att det finns en colombiansk bullmamma som odlar koka-plantor i trädgården som gobben hennes förädlar och sen ror över till Sverige i en eka?

klart laddet har gått via den organiserade brottsligheten
Nja organiserad brottslighet är det ju alltid då droger tyvärr är olagliga, men det jag menar är att man kan köpa droger som inte kommer ifrån kriminella gäng (i form av araber som skjuter folk alltså)

Pengarna finansierar då inte våldsdåd och man får även bättre kvalitet på drogerna
Citera
Medlem
Citat:

Googla Katja Nyberg transportstyrelsen indraget körkort.

Jag har länkat i denna tråd 10 gånger, men det är som att det inte går in hos vissa.

Men spår av narkotika är fastslaget.

Olovlig körning blir hon nu åtalad för.

Rattfyllan verkar bakas in med resten av drogundersökningarna.
Att hon inte bara blir åtalad för rattfyllan på en gång tolkar jag som att det fanns narkotika även i påsen.
Men det är min privata tolkning. Illa nog att en person i Katjas position har det i blodet. 2 gram är antingen en helkväll för ett gäng personer om vi inte snackar folk som drar ladd vanemässigt och jobbar hårt på det.

Min högst personliga gissning är att man vill veta hur ofta Katja varit och handlat narkotikan.
Att Katja själv har gjort mediaspektakel av undersökningen försvårar ju.

Budskapet hon kavlat ut är ju NEKA NEKA NEKA, även om det sen framkommer att hon ljuger.

Så jobbar ju gängen också. Wasnt me. Har dom lite koll på henne så lyckas hon ju undkomma fångens dilemma iomed att hon kavlar ut i alla medier att vägen till framgång här är att neka till allt.
Citera
2026-04-15, 15:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Vad innehöll påsen, är det klarlagt?

Inte vad jag vet. Har inte sett några provresultat varken för påsen eller för vad hon eventuellt hade i blodet.
Citera
2026-04-15, 15:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Eftersom Katja inte blivit åtalad ännu går det inte begära ut dom. Fast man kan dra en lätt slutsats. TS har dragit in Katjas körkort prel. 12 månader. Det innebär att det handlar om rattfylleri.

Som sagt - jag väljer att inte spekulera innan jag sett provresultaten.
Citera
2026-04-15, 15:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Googla Katja Nyberg transportstyrelsen indraget körkort.

Jag har länkat i denna tråd 10 gånger, men det är som att det inte går in hos vissa.

Men spår av narkotika är fastslaget.

Olovlig körning blir hon nu åtalad för.

Rattfyllan verkar bakas in med resten av drogundersökningarna.
Att hon inte bara blir åtalad för rattfyllan på en gång tolkar jag som att det fanns narkotika även i påsen.
Men det är min privata tolkning. Illa nog att en person i Katjas position har det i blodet. 2 gram är antingen en helkväll för ett gäng personer om vi inte snackar folk som drar ladd vanemässigt och jobbar hårt på det.

Min högst personliga gissning är att man vill veta hur ofta Katja varit och handlat narkotikan.
Att Katja själv har gjort mediaspektakel av undersökningen försvårar ju.

Budskapet hon kavlat ut är ju NEKA NEKA NEKA, även om det sen framkommer att hon ljuger.

Så jobbar ju gängen också. Wasnt me. Har dom lite koll på henne så lyckas hon ju undkomma fångens dilemma iomed att hon kavlar ut i alla medier att vägen till framgång här är att neka till allt.

Vad innebär ”spår av narkotika”? Vad EXAKT hade hon i blodet och vad EXAKT fanns i påsen?
Citera
2026-04-15, 15:13
Avstängd
Citat:
Inte vad jag vet. Har inte sett några provresultat varken för påsen eller för vad hon eventuellt hade i blodet.
Altså, var det Kokain i påsen så tar det bara någon minut att få reda på det. Konstigt.
Citera
2026-04-15, 15:15
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Det du talar om är inte detsamma som det speciella juridiska steget att bli delgiven misstanke om brott med det som det medför som rätt till en offentlig försvarare, en advokat.

Vad har du fått höra att man har rätt till en offentlig försvarare? Du har kollat för mycket på amerikanska tv serier hör jag. Det krävs ett längre fängelsestraff för att man ska ha en rätt till en offentlig advokat. Kommer inte ihåg om det är minst ett halvårs fängelse eller om det är mer för att få "rätt" till en advokat.

Får Katja tilldelat en offentlig advokat så ska hon vara extremt tacksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in