Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
De flesta vill ha en utbildning och ett fast jobb innan de bildar familj. Kläcka ur sig sju ungar innan de fyller 25 påminner om i Nigeria (annan tråd på forumet från i natt) En familj skall både vara stabil och kunna försörjas ekonomiskt. Nu blev det familj (som givetvis gick åt helvete) för mig ändå. Ångrar inget då jag fick en fin unge, men skulle gjort annorlunda om jag fick göra om det.
För män ja, hos kvinnor som drömer om att bilda familj, så borde karriär inte vara en prioritet.
Sen kan alla förstå varför någon vill kunna dra in kosing och stå stadigt. Men som kvinna måste man välja mellan familj eller karriär.
Undantagen bekräftar den regeln.
Kvinnors resonemang kring detta verkar vara helt bakvänt dessutom.
Dom.vill vara starka, inte vara beroende av någon, för kvinnor kan!
- visst, kvinnor är starka, det håller jag med om!
Men dom är starka som kvinnor! Ska dom hålla på försöka vara som en man så kommer dom på sin höjd bli lika stark som svag man.
Sen verkar dom inbilla sig att om don utbildar sig och tjänar bra så kommer deras status öka och dätmed så ökar deras chanser att hitta en man som är rik, eftersom dom på så vis skulle komma närmare den personen.
Någonstans på vägen så har dom glömt att vi män attraheras av kvinnlighet.
En boss lady som tar för sig och van att styra och ställa finns det ingen man som finner de attraktivt Särskilt inte bland man höginkomsttagare.
En boss lady kommer aldrig kunna sikta uppåt!
Utan hon för nöja sig med en feminin flöjt
Mönstret är mycket tydligt. Desto högre karriär en kvinna har, desto högre andel lever ensamma.