2026-04-13, 08:45
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Definiera en plattform? Räcker det med att ha en Youtube/TikTok-kanal för att ha en plattform?

Personligen tycker jag en plattform är en större kanal på YouTube eller TikTok räcker, typ 50k+. Så exempelvis Emelie Bumbi, Temu, Joz, Linneas mamma är bara några exempel. Bara i hans senaste video pratar han om Von Tilander - hon har väl inte ens en TikTok-kanal längre? Hur ska en sådan som Bo-Göran Bodin kunna försvara sig mot Anjos senaste videos? Visst han hade SVT att stå på, men den plattformen kan han inte använda för att försvara sig mot Anjos senaste videos. Tycker du Bo-Göran Bodin har en plattform när han inte kan använda den plattformen för att försvara sig?

Tycker att Linnea har en plattform att stå på genom Chrippas kanal, Olof K hade Lokals kanal, Cluee och Pontus Rasmusson hade sina egna kanaler.

Antal subs är ett så trubbigt värde. Det hjälper inte att någon har 500k subs om innehållet på plattformen består av ekologisk odling av blommor. Om personen som driver en sådan kanal blir uthängd, ska den personen då tvingas använda sin plattform för drama och självförsvar mot näthatare? Det är hundratals variabler inblandade i avgörandet vad och i vilken omfattning och på vilket sätt man rapporterar om någon annan, det existerar ingen enkel ekvation -- och alla tycker olika. Men det är bekvämt av kritiker att peka på någon enstaka variabel "Titta! han hänger ut någon som har hälften så många suuuubs-1!!", töntigt argument. Det beror ju helt på vad personen gjort och hur aktiv personen är i drama på internet och mängd andra saker som vilka kontakter personen har att nå ut via osv osv, antal subs säger absolut ingenting som ensam variabel i ett vakkum.
Senast redigerad av legopelle 2026-04-13 kl. 08:55.
Citera
2026-04-13, 08:51
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Antal subs är ett så trubbigt värde. Det hjälper inte att någon har 500k subs om innehållet på plattformen består av ekologisk odling av blommor. Om personen som driver en sådan kanal blir uthängd, ska den personen då tvingas använda sin plattform för drama och självförsvar mot näthatare? Det är hundratals variabler inblandade i avgörandet vad och i vilken omfattning och på vilket sätt man rapporterar om någon annan, det existerar ingen enkel ekvation -- och alla tycker olika.

Jo, jag håller med dig, det går inte att bara räkna antalet subs om inte det är i linje med innehållet som redan sprids på den kanalen. Precis av den anledningen tycker jag inte att Bo-Göran Bodin har en plattform - han kommer knappast kunna använda SVT för att försvara sig mot Anjos videos.
Citera
2026-04-13, 08:58
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Jo, jag håller med dig, det går inte att bara räkna antalet subs om inte det är i linje med innehållet som redan sprids på den kanalen. Precis av den anledningen tycker jag inte att Bo-Göran Bodin har en plattform - han kommer knappast kunna använda SVT för att försvara sig mot Anjos videos.

Jo haha Bo-Göran Bodin är det minsta problemet, Bo-Göran måste man anse ha en extremt stor plattform, och med tanke på vad han gjort mot Anjo så anser jag att Anjo har all rätt i världen att kritisera allt han gör och har gjort, jag tänkte mer i banorna att t.ex. Tossige Tojje (Brott och blandat) hänger ut en psyksjuk privatperson som inte har någon plattform alls. Där kan vi börja snacka oetiskt på helt andra nivåer än att Anjo kritiserar ett skattebetalat och ytterst vårdslöst verk av en granskande journalist på SVT.
Senast redigerad av legopelle 2026-04-13 kl. 09:01.
Citera
2026-04-13, 09:11
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Jo haha Bo-Göran Bodin är det minsta problemet, Bo-Göran måste man anse ha en extremt stor plattform, och med tanke på vad han gjort mot Anjo så anser jag att Anjo har all rätt i världen att kritisera allt han gör och har gjort, jag tänkte mer i banorna att t.ex. Tossige Tojje (Brott och blandat) hänger ut en psyksjuk privatperson som inte har någon plattform alls. Där kan vi börja snacka oetiskt

Anjo hängde ju ut Sandra för att ha spridit AI-genererade nakenbilder på Lisen - har hon ens en kanal att tala om? Alla kan se att t.ex. Emelie Bumbi inte har alla hästar hemma, Anjo gjorde 18 videos om henne.

Personligen följer jag inte direkt Temu, så kan inte riktigt uttala mig om vad dom gör.
Citera
2026-04-13, 09:22
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Anjo hängde ju ut Sandra för att ha spridit AI-genererade nakenbilder på Lisen - har hon ens en kanal att tala om? Alla kan se att t.ex. Emelie Bumbi inte har alla hästar hemma, Anjo gjorde 18 videos om henne.

Personligen följer jag inte direkt Temu, så kan inte riktigt uttala mig om vad dom gör.

Jag vet inte vilka Sandra eller Emelie är och kan inte avgöra det, det är just detta spår jag är inne på att det kommer inte hjälpa att du kort sammanfattar för mig vilka dessa är och vad de har gjort, antal följare, och var de syns, med mera, du kommer inte att kunna förmedla en tillräckligt tydlig helhetsbild för mig för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning om hur etiskt det var av Anjo att publicera något om dem.
Citera
2026-04-13, 18:59
Medlem
Citat:
Jo haha Bo-Göran Bodin är det minsta problemet, Bo-Göran måste man anse ha en extremt stor plattform, och med tanke på vad han gjort mot Anjo så anser jag att Anjo har all rätt i världen att kritisera allt han gör och har gjort, jag tänkte mer i banorna att t.ex. Tossige Tojje (Brott och blandat) hänger ut en psyksjuk privatperson som inte har någon plattform alls. Där kan vi börja snacka oetiskt på helt andra nivåer än att Anjo kritiserar ett skattebetalat och ytterst vårdslöst verk av en granskande journalist på SVT.
"Allt han gjort mot anjo" Du menar ignorerat fläskisen och utnyttjat honom för att komma åt hans husse? Han gnäller ju hela tiden över att han inte fick vara med.
Citera
2026-04-14, 05:51
Medlem
Galenuss avatar
Bra att Anjo har blivit hälsosammare så att han kommer leva länge - så att inte medvikt får rätt att om han dör så kommer hans små barn bli lyckliga och Lisen kommer glömma av honom inom en vecka.
Citera
2026-04-14, 14:36
Medlem
Tjockisen har en poäng. Von Tilander är fejk som pratar om framgång och företagande och att man inte kan nå några framgångar med vanliga anställningar samtidigt som han har en dump som visar att hon faktiskt söker efter skitjobb. Sedan upprepar han det i en timme. Hur kan någon uppskatta det han gör? Det enda han kan är att upprepa en sak "Höhö, men här då?".

Folk som uppskattar det här måste vara utvecklingsstörda. Visst är ni retarderade?
Citera
2026-04-14, 15:27
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tjockisen har en poäng. Von Tilander är fejk som pratar om framgång och företagande och att man inte kan nå några framgångar med vanliga anställningar samtidigt som han har en dump som visar att hon faktiskt söker efter skitjobb. Sedan upprepar han det i en timme. Hur kan någon uppskatta det han gör? Det enda han kan är att upprepa en sak "Höhö, men här då?".

Folk som uppskattar det här måste vara utvecklingsstörda. Visst är ni retarderade?

Det spelar ingen större roll om den grisfeta mobbaren har rätt angående Tillander. Fetröven väljer sina mobboffer med lika stor omsorg som han köper lösgodis.

Anjo är lika feg som han är fet, och skulle därför aldrig våga gå på Skilleras igen. Istället ber fetknoppen sin homosexuella svåger att ringa och hota att våldta Skilleras. Allt medan Anjo väljer ett nytt mer lätt offer att mobba.
Citera
2026-04-14, 15:46
Medlem
Ograsts avatar
Köpte Anjo kakor för 30-lax?
Citera
2026-04-14, 17:29
Medlem
Det står nu klart att det gäller olika regelverk för husse och undersåtarna inom sekten. Undersåtarna har förbjudits att ge någon i Temu uppmärksamhet meanwhile husse gör som han vill och kontaktar Bloggbevakning och media och ger Temu väldans massa uppmärksamhet.

Vågar Anjo visa bollar och gå emot husse och göra mer content om Temu, 400Ben eller falukorvsgubbe *för att motbevisa*? I think not.
Citera
2026-04-15, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det står nu klart att det gäller olika regelverk för husse och undersåtarna inom sekten. Undersåtarna har förbjudits att ge någon i Temu uppmärksamhet meanwhile husse gör som han vill och kontaktar Bloggbevakning och media och ger Temu väldans massa uppmärksamhet.

Vågar Anjo visa bollar och gå emot husse och göra mer content om Temu, 400Ben eller falukorvsgubbe *för att motbevisa*? I think not.

Kan du inte bara förstå att Anjos följare vill inte att han ska prata om Temu det är ingen som vill lyssna på skiten han kommer nog aldrig nämna någon av dom igen vilket är så skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in