Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
De har väl redan dragit till Japan? Stor gala där igår som sändes på någon japansk streamingservice som också har UFC. Kommer tillbaka till Japan i början av augusti och var där i november.
Vad som dock verkar uppenbart och som jag har trott hela tiden är att det aldrig skulle gå med deras amerikanska satsning. Jag förstår verkligen inte hur de tänkte där. Man går inte till USA och ställer upp med MMA tunga kort och tror att man har något att hämta. Nu verkar det som att deras fight nights på Amazon prime får lida för det, och har egentligen gjort ett tag då de knappt har titelmatcher längre.
Istället har de skapat deras super inner fan club prenumeration som har stormatcherna som inte går i Japan eller på numererade galor. Inner fan club matcherna går på asiatisk prime time så även där förstår man att amerika är ett avslutat kapitel.
Skönt för övrigt att Rodtang förlorade på Japangalan. Han är mer en belastning än en tillgång för ONE nu för tiden och hade fått storstryk av Imangazaliev om de hade mötts.
Ja, de har väl runt 3-4 galor i Japan årligen.
Gillar Rodtang men är ett större fan av Takeru så tycker det är kul att han vann. En ung och vass Rodtang tror jag hade tagit Imangazliev utan problem, i dagens skick dock tror jag inte Rodtang hade vunnit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Proton
Kollar man på hela karusellen som var med Rodtang och stämningarna och vad det var de stämde honom för verkar det ju tyvärr vara rena slavkontrakten ONE kommer springandes med. Såg ju ut som om Rodtang skulle stå utan cash i ett helt år på grund av att han KANSKE skulle få en match i ONE som han var exklusivt signad för.
Finns väl ingen som kan klara sig på att en klumpsumma KANSKE kommer inom ett år?
Nä, de där kontrakten verkar inte direkt gynna utövarna, i långa loppet kommer det förmodligen bita ONE i rumpan då de upptäcker att ingen vill signa på för dem vad det lider, eventuella betalningar till trots.
Ja, Rodtang är väl deras första storstjärna som går ut och kritiserar One. Det finns fullt med "mindre kända" fighters som kritiserat och sedan finns det okända lokala fighters som skrivit på kontrakt, gått någon match och blivit bortglömda för att då inte ha något annat val än att pensionera sig då de inte får tävla för varken One eller någon annan organisation.
Nackdelen med Sydostasien där att de inte har i närheten av samma yttrandefrihet som vi har i västvärlden. Därborta stämmer de skiten ur dig. One kan leverera underhållning på hög nivå, erbjuda grymma matcher men samtidigt är det nog en av de värsta organisationerna att ha kontrakt med.
Många av de stora gymmen i Sydostasien försöker inte ens få in sina fighters i One längre. När One inte direkt har någon konkurrent så är det fritt fram för dom att härja.