Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 13:18
  #49
Medlem
Jag tycker alltid de levererar - sen kan man diskutera anledningen. Matchups är ofta i fighters från EVOLVE MMA:s favör, då Chatri Sityodtong är delägare i gymmet (och delägare i ONE).

Deras Super Series ser dock sjukt lovande ut med Petrosyan, massor av instruktörer från Evolve mm!

Håller med om att man blir lite kär i Angela Lee. Hon och brorsan fightas ju i titelmatcher på samma gala (Christian Lee).
Citera
2018-04-20, 19:44
  #50
Medlem
Brottargalnings avatar
Då har vi sett deras super series som nyss avklarades. Med undantag för Petrosyan blev jag inte jätteimponerad. Jag hade hoppats på att de skulle köra med mma-handskar eller åtminstone i buren. Nu blev det precis som vanlig kickboxning som inte sticker ut på något sätt. Att börja köra mma-matcher i ringen är jag inte heller positiv till. Sen lite besviken på att Leone torskade fast inte så jätteförvånad han är inte den typen som tränar särskilt hårt inför sina matcher.
Citera
2018-05-19, 19:31
  #51
Medlem
mmas avatar
En ny riktigt bra gala tycker jag av One. Blandat med deras Super Series och mma. En hel del underhållning som avslutas med att Angela lee behåller bältet i sin comeback efter bilolyckan.

Tycker nog Michael Schiavello är helt klart en av dom bästa kommentatorerna som finns, han är fantastisk!
Citera
2018-05-21, 20:51
  #52
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
En ny riktigt bra gala tycker jag av One. Blandat med deras Super Series och mma. En hel del underhållning som avslutas med att Angela lee behåller bältet i sin comeback efter bilolyckan.

Tycker nog Michael Schiavello är helt klart en av dom bästa kommentatorerna som finns, han är fantastisk!

One är en promotion med bra potential. Har personligen en vän som tävlade i One (Vill du veta vem får du skicka PM med löfte om att inte outa honom). Tycker personligen den har potential att växa i förhoppningsvis samma stadiga tempo som tidigare.

Är mycket asiatiska fighters (Koreaner, Japaner, Filipinos, Kineser etc) i främst de lättare viktklasserna och det är ren underhållning att se just för mig Japanska fighters då de kanske främst kännetecknas av att ha ett jävligt icke-ortodoxt groundgame, där i stort sett vad som helst kan hända.

Michael Shivaello + de Koreanska ringgirlsen (ögongodis) gör det bara mer attraktivt. Helt klart en promotion de flesta i väst bör få upp ögonen för om de vill se lite mer gentlemannamässig MMA.

I övrigt, hur fan orkar du följa alla dessa galor? Måste ju dedikera 90% av ditt liv till att följa all världens galor. Men kudos för det!

Annars, Kevin "The Silencer" Belingon, vad tycker du om honom? Japanska fighters har tvärr jävligt svårt att slå honom...Vilket såklart är helvete. Men jag gillar hans explosivitet trots att han lirar i de lättare viktklasserna.
__________________
Senast redigerad av Pocarisweat 2018-05-21 kl. 20:55.
Citera
2018-10-22, 17:39
  #53
Medlem
Mx_1337s avatar
ONE har signat Eddie Alvarez

https://mmajunkie.com/2018/10/eddie-...e-championship
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
ONE Championship has added some serious star power to its roster.

ONE CEO and Chairman Chatri Sityodtong today announced the signing of former UFC lightweight champion Eddie Alvarez (29-6), who ran out his contract with the UFC in July and entered a period of free agency. Terms of the deal with ONE were not disclosed.
Citera
2018-11-27, 19:28
  #54
Medlem
bravehs avatar
Stor eloge till One för att de lägger upp hela galor direkt på youtube. Sitter och ser 6-timmars galan Conquest of champions gratis.

Tydligen så ska hela deras fight-bibliotek finnas gratis på deras app också men har inte orkat ladda ner den.
Citera
2018-11-28, 00:02
  #55
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Stor eloge till One för att de lägger upp hela galor direkt på youtube. Sitter och ser 6-timmars galan Conquest of champions gratis.

Tydligen så ska hela deras fight-bibliotek finnas gratis på deras app också men har inte orkat ladda ner den.

One har mycket som tyder på en bra framtid. Jag hoppas i ärlighetens namn att de kan utmana UFC, kanske inte fullt ut, men i alla fall så att vi får lite nyttig konkurrens igen.
Citera
2018-11-28, 15:57
  #56
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
One har mycket som tyder på en bra framtid. Jag hoppas i ärlighetens namn att de kan utmana UFC, kanske inte fullt ut, men i alla fall så att vi får lite nyttig konkurrens igen.

Tveksamt, deras finanser visar inget framtid hopp. Fast å andra sidan är majoriteten av deras galor organiserade i u-länder.

https://www.bloodyelbow.com/2018/10/...-one-fc-losses
Citera
2018-12-09, 15:34
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tveksamt, deras finanser visar inget framtid hopp. Fast å andra sidan är majoriteten av deras galor organiserade i u-länder.

https://www.bloodyelbow.com/2018/10/...-one-fc-losses

Precis

Nämn en enda seriös sportsliga i Asien som är på samma nivå som. NHL och La Liga? Möjligtvis inom e sport kan sig tänka mig men står mig tveksam

One är 100% falsk och det påminner mig lite om allt som har med Kina och Asien i helhet (om vi bortser Japan och Sydkorea) att allt är korrupterat och finns ingen pressfrihet alls

De lever på att låta amerikanska mma profiler tals gott om deras organisation, de lever på att köpa likes och följare på sociala medier

Ingen champ I One skulle ha chans mot någon topp 10 i UFC, tvivlar på att Ben Askren kommer att vinna sin debut i UFC

Så länge det finns Rizin i Asien kommer de att ha svårt att bli sedda och få en wow status

Rizin skall ju för fan ha Floyd till nyprsgalan!
Citera
2019-10-13, 19:07
  #58
Medlem
Brottargalnings avatar
Pinsamt av One om de kommer låtsas som att Angela Lee inte fuskade. Det är roligt att de förbjuder "farliga kast" för alla utom syskonen Lee som nästan alltid kommer undan med de teknikerna. Det lönar sig verkligen för de att representera Evolve som har också har samma ägare som One. Sen samtidigt finns det inga idrottsförbund dit fighters kan överklaga, One sköter det själva och får göra som de vill. Pajasorganisation.
Citera
2019-10-25, 20:35
  #59
Medlem
Brottargalnings avatar
Synd att Kadestam torskade och blev av med titeln. Brottningen är uppenbarligen en svaghet han borde fixat för ett tag sedan. Tyckte också han tog lite för många risker med att använda sparkar mot sin motståndare. Annars har han fortfarande striking i världsklass, en av de få som kan använda armbågar på rätt sätt.
Citera
2020-12-05, 20:53
  #60
Medlem
bravehs avatar
Om man som jag är intresserad av grappling så var Garry Tonon mot Matsushima årets match. Rekommenderas!

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback