2026-04-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, det var en väldigt intressant länk som sa mig en hel del saker. Jag är bland annat mer övertygad om att CK bar nån form av mjukt kroppsskydd.
Nej. Bray har lokaliserat videosekvenser där bröstvårtor syns bakom T-shirten.
Citera
2026-04-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ok, tack.
Nu har jag sett lite mer slow motion videon. Bland annat.
Då är jag än mer övertygad om hur det gick till.
Och hur det inte gick till.
[min fetning]
Varför då?
Citera
2026-04-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför då?
Varför?
Bray har visat slowmotion där Charlie Kirk blir träffad.
Citera
2026-04-14, 22:52
Medlem
Citat:
Varför?
Bray har visat slowmotion där Charlie Kirk blir träffad.
Och?
Citera
2026-04-15, 00:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Bray har lokaliserat videosekvenser där bröstvårtor syns bakom T-shirten.

Finns det någon videosekvens där det som är fäst med magneten syns bakom T-shirten? Eller allra helst en videosekvens när magneten och det den håller fast sätts dit (det finns ju flera bilder som visar honom utan magnet eller vad det är - så det borde vara möjligt att se när den sattes dit?

Det är ju rätt svårt att tro att det skulle vara en Røde under T-shirten om Kirk inte även hade en mygga eftersom ljudet skulle bli skrapigt av tyget.
Citera
2026-04-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det någon videosekvens där det som är fäst med magneten syns bakom T-shirten? Eller allra helst en videosekvens när magneten och det den håller fast sätts dit (det finns ju flera bilder som visar honom utan magnet eller vad det är - så det borde vara möjligt att se när den sattes dit?

Det är ju rätt svårt att tro att det skulle vara en Røde under T-shirten om Kirk inte även hade en mygga eftersom ljudet skulle bli skrapigt av tyget.
Det kan nog vara https://rode.com/en-int/products/magclip-go magclips magnet som syns utanför tröjan.
RX enheten av https://rode.com/en-int/products/wireless-me under tröjan?
Medan jag har ingen aning om var TX enheten skulle vara.
Men dessa verkade inte användas vid tillfället, kanske var de backup?
Citera
2026-04-15, 04:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det kan nog vara https://rode.com/en-int/products/magclip-go magclips magnet som syns utanför tröjan.
RX enheten av https://rode.com/en-int/products/wireless-me under tröjan?
Medan jag har ingen aning om var TX enheten skulle vara.
Men dessa verkade inte användas vid tillfället, kanske var de backup?

Dock, som jag påpekat tidigare, är Rødes magclip rektangulära - inte kvadratiska som det Kirk ser ut att bära. Och en Røde utan trådad mygga bär man ju utanpå kläderna - inte under (pga ljudkvaliteten).

Det är förstås inte omöjligt att de använt en annan magnet och att de satt en Røde under kläderna av okunskap eller som förberedelse för att koppla in en mygga vid behov - men det känns samtidigt obegripligt att diskussionen fastnat vid att det skulle vara just en Røde om det helt saknas bevis. För mig verkar det mer logiskt att det skulle handla om t.ex en mottagare för en öronsnäcka eller något annat som är tänkt att bäras under kläderna. Problemet för onopono och Bray är väl dock att in-ear monitors receivers ofta är så små att de inte skulle rymma deras ihopfantiserade sprängladdningar. Men kan de visa att det faktiskt rör sig om en Røde så faller förstås den invändningen, även om teorin om att bygga om batteriet och på så sätt skapa lite utrymme för en sprängladdning förstås fortfarande känns extremt tillkrånglad och osannolik (för att inte tala om hur en sådan explosion skulle kunna gå spårlöst förbi under en vit T-shirt)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-04-15 kl. 04:59.
Citera
2026-04-15, 04:58
Medlem
Citat:
Dock, som jag påpekat tidigare, är Rødes magclip rektangulära - inte kvadratiska som det Kirk ser ut att bära. Och en Røde utan trådad mygga bär man ju utanpå kläderna - inte under (pga ljudkvaliteten).

Det är förstås inte omöjligt att de använt en annan magnet och att de satt en Røde under kläderna av okunskap eller som förberedelse för att koppla in en mygga vid behov - men det känns samtidigt obegripligt att diskussionen fastnat vid att det skulle vara just en Røde om det helt saknas bevis. För mig verkar det mer logiskt att det skulle handla om t.ex en mottagare för en öronsnäcka eller något annat som är tänkt att bäras under kläderna. Problemet för onopono och Bray är väl dock att in-ear monitors receivers ofta är så små att de inte skulle rymma deras ihopfantiserade sprängladdningar. Men kan de visa att det faktiskt rör sig om en Røde så faller förstås den invändningen.
Røde eller inte, den hade inget med Charlie Kirks död att göra. Oavsett vad Bray försöker visa.
Mottagare för en öronsnäcka eller liknande, helt möjligt.
Citera
2026-04-15, 23:16
Medlem
Citat:
Røde eller inte, den hade inget med Charlie Kirks död att göra. Oavsett vad Bray försöker visa.
Även om han visar att det faktiskt var en Røde Pro som exploderade?

Citat:
Mottagare för en öronsnäcka eller liknande, helt möjligt.
Nej, CK hade ingen öronsnäcka när han mördades.
Citera
2026-04-15, 23:25
Medlem
Citat:
Dock, som jag påpekat tidigare, är Rødes magclip rektangulära - inte kvadratiska som det Kirk ser ut att bära.

Till er andra.

Säg till om ni hittar bildbevis för att magneten på CKs T-shirt är "kvadratisk". Jag har inte hittat något.

Citat:
Och en Røde utan trådad mygga bär man ju utanpå kläderna - inte under (pga ljudkvaliteten).

Till er andra. Igen:
Citat:
Desto mer intressant i så fall. Varför en extra mikrofon på insidan av T-shirten om den inte tillför bättre ljud?

Pladder...
Citat:
Citera
2026-04-16, 00:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Säg till om ni hittar bildbevis för att magneten på CKs T-shirt är "kvadratisk". Jag har inte hittat något.
Från filmklipp på Brays X-konto som du själv länkat: https://ibb.co/Y7n7Jzfn
Citera
2026-04-16, 02:00
Medlem
Citat:
Även om han visar att det faktiskt var en Røde Pro som exploderade?

Nej, CK hade ingen öronsnäcka när han mördades.
Om en Røde Pro har någongång exploderat, så var det inte i samband med mordet på Charlie Kirk.

Instämmer, när Charlie Kirk dog, så hade han ingen öronsnäcka. Och jag skrev inte heller att han skulle haft en öronsnäcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in