2026-04-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Efter alla dessa säsonger börjar man ju bli expert på att tolka ansiktsuttryck under bröllopet!
Två såg tveksamma ut;

Anna som gifte sig med John (men som blev mer "kär" ju fullare hon blev.

Amanda som gifte sig med Sebastian, hon sa också sen att hon blev stressad över hur fort han la upp deras framtid när de pratade. Hon var inte alls där och kände bara press.
Den uttryckte de båda att de var sköra, behöver få dra sig undan, saker kan bli för mycket, de behöver vara ifred och bla bla. Varje år ser vi såna personer i GVFÖ och de kraschar ALLTID. Det är inget fel att vara sådan, men däremot är GVFÖ helt fel format för dessa

För övrigt har vi väl aldrig sett ett första avsnitt med så mycket djupa, passionerade kyssar? Det brukar ju börja ganska svalt! Så lite mer drag under galoscherna i år helt klart

Det lesbiska paret uppfattade varandra som 10-poängare och objektivt stämmer det ju inte, så uppenbarligen har de en omedelbar kemi. Men jag sa efter första avsnittet att jag tror det kan bli problem där och det anar jag fortfarande. Men har gärna fel så klart

Gotländskan gillar jag! Hon är rolig och full av upptåg. Dock verkar hon vara lite styrande/dominant och har ett behov av att rodda precis ALLT, vilket kan bli problem....

Vet inte om något par kommer hålla, men känns som det kommer bli en betydligt mer intressant säsong än förra.

Alla paren är ju väldigt fysiska med varandra och verkade känna attraktion direkt, så det bådar ju gott inför framtida avsnitt. Lättare att jobba sig över trösklar och ha överseende med egenheter om man är sugen på personen man ger sig in i en relation med.
Citera
2026-04-14, 10:48
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Alla paren är ju väldigt fysiska med varandra och verkade känna attraktion direkt, så det bådar ju gott inför framtida avsnitt. Lättare att jobba sig över trösklar och ha överseende med egenheter om man är sugen på personen man ger sig in i en relation med.

Ja jag håller med! Det är attraktionen som tar en vidare. Dock har man sett, ofta i Amerikanska men även här, att de som snabbt blir blixtförälskade ibland också kraschar snabbt!
Citera
2026-04-14, 10:51
Medlem
Citat:

Jag trodde ett tag att jag hamnat i Love Island pga av allt kyssande 😁 Kändes absolut inte äkta att ALLA paren var så på. Helt olikt andra säsonger. Säkert fått instruktioner av Susanne L att "våga vara mer fysiska" från start.
Citera
2026-04-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Märkligt att ha med en kvinna som Suzanne Larsdotter som expert. ingen normal funtad man kan ju tända på henne. Måste vara någon med en fetisch i så fall. Eller är hon lesbisk?

Hon är ju sexig som fan, om man lägger ihop både hennes utseende och personlighet.
Citera
2026-04-14, 11:25
Medlem
Citat:
Alldeles för tidigt för att säga att attraktionen är där än, de lever fortfarande på hoppet, tron och nyhetens behag. Visst, ingen var äcklad iaf, men varit många gånger en tillsynes ok attraktion där den ene sen backar och inte är så attraherad iaf. Många har nog kysst en och annan groda som man funderat på varför efteråt.
Citera
2026-04-14, 11:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jo. Men här det ju en konstlad situation från början så det har man ju sett rätt ofta här förr att dom flesta iaf försöker anstränga sig i början på bröllopet inte minst. Iaf när kameran är på. Är man inte totalt äcklad så genomlider man och försöker då. Ofta är ju en part mer drivande dessutom. Sen har det ju gått snabbt utför i vissa fall än då när verkligheten kommit på. Det börjar på riktigt efter bröllopet. Det har sällan visat något att ta fasta på inför fortsättningen.
Senast redigerad av Steff83 2026-04-14 kl. 11:38.
Citera
2026-04-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Tror Emilia blev too much för Sofie. För på. Svårt utseende med flyende haka och färgat hår.

John pratar för speciellt. Svårt för frisyren.

Det kommer att bli en bra säsong för oss tittare.

Oj vad hela släkten behöver vara med i detta projekt vid bröllopen. De bjuder verkligen på sig i tv.
Svårt utseende? I den kontellationen tycker jag det var butchflatan som hade "svårt utseende", men vi är alla olika. Den rödlätta småtjockisen hade jag också haft svårt för utseendemässigt, men han verkar trevlig och har iaf matchats med samma nivå i babben larsson. Paret med mörka med glasögonkillen så är matchningen INTE på samma nivå, han är kort och för mesig. Gluggen och plain jane, jag hade inte klarat honom mer än en timme, verkar enerverande, närmast frireligiös.
Citera
2026-04-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Svårt utseende? I den kontellationen tycker jag det var butchflatan som hade "svårt utseende", men vi är alla olika. Den rödlätta småtjockisen hade jag också haft svårt för utseendemässigt, men han verkar trevlig och har iaf matchats med samma nivå i babben larsson. Paret med mörka med glasögonkillen så är matchningen INTE på samma nivå, han är kort och för mesig. Gluggen och plain jane, jag hade inte klarat honom mer än en timme, verkar enerverande, närmast frireligiös.
han påminner verkligen om nassim al fakir, både i frisyren, gluggen och energin..
Citera
2026-04-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Slänger mig med liv och lust in i nya avsnittet! verkar vara ett härligt gäng ändå, men kan inte låta bli att bli automatiskt lite less på hon som ser så ultralesbisk ut...jag älskar bögar ( förutom toxbögen i förra årets vinteromgång) men lesbiska...det är som att det går genom livet med något jävla hånflin...
Får gärna min fördomar krossade...

Skämtet med gotlänningens entré...verkligen inte mycket för sådant, men de verkar vara en fin match! fint gäng! automatisk glad för Sebbes skulle också!

Ps. För övrig väldigt sant det någon sade. De som beskriver sig som galen, är ofta exceptionellt ogalna.
Är du kvinna (faghag)? Annars märkligt att "älska bögar" per se, finns ju sjukt många jobbiga som jonas gardell, edvin törnblom osv. Säkert roliga att fest med dock (den lilla erfarenhet jag har), medan lesbiska är mer tråkiga, rätt många fler är som vanliga kvinnor.

Butchflator verkar lite speciella men halva fotbollslandslaget är ju flator, tycker många inte verkar konstigare än andra. Anja pärson och hennes fru är två andra. Kul att flator kom med, nog med bögar i det här programmet (som ALDRIG funkat)
Citera
2026-04-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Oj, så olika man kan bedöma folks utseenden. Jag tycker att Anna ser väldigt vanlig och alldaglig ut. Vare sig snygg eller ful utan ganska "Svensson". Jag tycker även att John ser ganska vanlig och alldaglig ut. Ingen av dem sticker ut åt något håll.
Ja, men för vissa män räcker det att vara blond "oj vad snygg", plus åldern då kanske (28). Hade hon färgat håret mörkt hade hon rasat och vice versa.. Sen nämner han att tre brunetter ser likadana ut, vilka då? Gotländskan, amanda (cendre) och den pansexuella eller (rödhårig dessutom)? För den lilla butchflatan kan man väl inte tycka är lika de övriga? Tycker själv amanda var sötast, iaf på bröllopet. Ser man på bilder i vardagen är det väl ingen som sticker ut varken i positiv eller negativ riktning, svenssons.
Citera
2026-04-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ofta är det just utseende som produktionen struntar i att bry sig om. Många gånger har deltagare anmärkt på hårfärg, skägg, kroppar med mera hos den partner de blivit tilldelad. Man kan tro att prod plockar ut fula deltagare för att jävlas. Sedan verkar det som att värdegrund och rätt politisk åsikt är kriteriet för att väljas när de gallrar sökanden.
Är nog svårt att välja ut utseende, rent objektivt har många varit medel, säg 4-6. Däromkring är det ju mycker individuellt vad just DU går igång på, hårfärg, kroppstyp, runt eller smalt ansikte, ögon. (det finns ju objektivt saker som de flesta går igån på, ungdomlighet, ickefetma, hyfsad symmetriskt ansikte, fina tänder, timglasgfigur hos kvinnor, längd hos män osv)

Sen personlighet, lugn eller sprudlande, mystisk eller öppen som en bok, skämtare eller ej. Många (30-50%?) kvinnor VÄGRAR SDare (fler än tvärtom tror jag), är man 30+ och singel så kanske man inte kompromissar med det som ev. vid 20. så den aspekten vägs ofta in (30% av männen faller bort), geografi en annan grej med färre singelkillar än tjejer i större städer och få vill flytta till vissjan, och säkert tvärtom. Ja, poolen blir rätt liten.
Citera
2026-04-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Genom åren funnits några kvinnor som inte känt attraktion på grund av att mannen inte tillräckligt maskulin. Motsvarighet till det där med butch/femini. Bara onödigt att hålla fast vid att endast homosexuella missmatchas.
Synd bara att männen aldrig får kritisera partnern. Tänk er att man säger öppet att partnern har för hög panna.
Fast det var väl lite orättvist och päron/äpplen? Maskulinitet sitter mestadels i sättet, en hög panna kan man ju inte göra något åt. Förra säsongen var ju bohuslänningen rätt öppen med att han brukar gilla mer feminina (kanske även mindre?) tjejer än raparen. Torsten var väl heller intr så förtjust i anastasias utseende. Vet inte om männen inte får, men som sagt går det göra något åt? Det är en fallande skala det där, vissa grejer säger man bara inte då de är elaka. Men visst är det taskigt om kvinnor kommenterar t.ex. mannens längd, att han är av tanig kroppsbyggnad samt flintskallighet, då det ofta är känsligt hos dessa män. Längd KAN ju produktionen ta hänsyn till, även om personen är tjock/smal,normal, kurvig eller ej. Vore väl miniminivå, med ålder då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in